ramp opleren pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:52

Paljassofie schreef:
nee, de vorige eigenaars zaten er toen al op aan de longe ( ik weet het erg vroeg) , daar lukte het wel, maar daar stond hij graatmager ( geen eten om hem kalm te houden) en wss kreeg hij kalmeermiddelen als wij kwamen.

Wij hebben toen nog 1 keer geprobeerd erop te zitten aan de longe,( niet gelukt) om te kijken of hij nog zo braaf was

voor de rest werd hij enkel maar gelongeerd en stond hij altijd op een grote weide, waar hij mooi uitgegroeid is.

Haha!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 19:57

runningkawa schreef:
:D

Mmmmm vind ik nogal een domme reactie! Verward
ooit al aan gedacht dat ze het beest kalmeringsmiddel hebben gegeven Scheve mond
zou kunnen..k'zeg niet dat het zo is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:07

Vind je die smiley dom?
Die staat er alleen maar om aan te geven dat ik zo lief was, de tekst op te zoken, waar het nu al een aantal berichten over gaat

verder de kalmeringsmiddelen, daar had ze zelf ook al aan gedacht, zo in haar bericht te zien.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:07

ilufprincess schreef:
Mmmmm vind ik nogal een domme reactie! Verward

Als je het toch op de man gaat spelen moet je misschien eens bedenken wie hier nou echt hele domme reacties geven.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 20:41

Ik denk dat alles wel gezegd is.
Er is zeer goed advies gegeven en nu is het maar afwachten of de ts er iets mee gaat doen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:39

ingeo schreef:
ik geloof er persoonlijk ook absoluut niet in dat het 'een jaar op de wei gooien' van een paard/pony met verkeerde ervaringen ook maar in de minste mate iets oplost. stop je een jaar met zo'n beestje, dan is het de laatste (in dit geval traumatische) ervaring die in zijn kopje blijft hangen - herbegin je terug na een jaar pauze, dan zal hij nét zo dwars (misschien zelfs nog dwarser) reageren als de laatste trainingsdag in zijn herinnering.

de enige manier is naar mijn gevoel wel onmiddellijk verder gaan, maar én kordaat én vriendelijk mee omgaan (vooral dat eerste heeft hij vrees ik tot nu toe gemist), tevreden zijn met kleine stapjes als vordering en hem niet meer als 'winnaar' onder het gevraagde uit laten komen. maar in eerste instantie dan ook zo weinig van hem vragen dat het haalbaar is voor hem zodat je kán belonen.

hopelijk kan zijn nieuwe trainerstweetal hem met vertrouwen weer laten meewerken ipv. tegenwerken.

dit bedoel ik dus, ik verwacht geen grooote veranderingen, maar er moet wel duidelijk te zien zijn dat het goedkomt.

katja, als hij toch verkocht wordt dan stuur ik je zeker een pb

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:42

Saar4 schreef:
Heel naar, maar dat is wat er kan gebeuren als je een moeilijk paard door ondeskundige mensen laat inrijden.

ik had er wel op gerekend dat Peter het deskundig zou aanpakken, ik had even over hem geïnformeerd bij iemand die enkele van zijn paarden reed tijdens haar opleiding en die zei dat het fijn te rijden paarden waren en van iemand anders had ik gehoord dat hij er niet bruut mee omging, dat laatste was dus al heel erg verkeerd blijkbaar

ik heb hem niet bewust naar ondeskundige mensen gestuurd hoor

ik had ook liever gehad dat het anders gelopen was hoor

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:44

ellenlouise schreef:
Daarnaast word ik nogal treurig van pony's die eerst verpest zijn en vervolgens weer te koop worden aangeboden omdat de eigenaar er geen gat meer in ziet. Wat voor kansen heeft zo'n dier dan nog?

hij gaat wel enkel en alleen weg naar een thuis waar hij nog kansen heeft, misschien zou hij met NH wel verdergeholpen kunnen worden, of gewoon iemand die er veel tijd voor heeft.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 23:48

EngelAngela schreef:
Ik heb net het hele topic zitten lezen, in het begin dacht ik, ik zou het zus of zo doen, of dat zou ze nog kunnen proberen. Ik heb 1 vraag: weet je zeker dat het geen klophengst ruin is, omdat die ook vaak wat moeilijker gedrag kunnen vertonen..!!

ik denk dat ook soms, maar zou hij dan niet anders reageren? en ziet dat dat er dan exact hetzelfde uit als bij een ruin ( jeweetwel wat). Kan een DA dat direct op het zicht zien? anders vraag ik het de DA even als hij nog eens op de manege is.

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 23:50

Paljassofie schreef:
nee, alize, ik dank dat ge het niet echt helemaal doorgelzen hebt. Billy en Gaëlle gaan er hun nu mee bezig houden, dus die zijn WEL sterk, Billy dan toch. En Paljas is wel ook weer een geval apart.

Jawel jawel, khebt wel gelezen, en kwist ook al da zij het gingen doen en daar wensk u dus tbeste mee , en ik denk wel dat hun ga lukken Knipoog
Kiss

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 00:22

Sorry hoor, maar wat een pracht van een pony!
Zou hem eertst 100% zadelmak maken in een afgezette stuk (longeerbak etc.) voordat je losgeklikt wordt. Leer hem spelenderwijs, maar toch consequent te wennen aan iemand op zijn rug.
je hebt in dit topic genoeg advies gekregen...
Of het nu een hengst, ruin of merrie is, dat maakt weinig uit, het gaat om het karakter en niet het geslacht.
Voor een (moeilijk) paard hoef je niet sterk te zijn, maar slim en goed de lichaamstaal beheersen. De goede signalen geven op het juiste moment!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:01

Paljassofie schreef:
ik denk dat ook soms, maar zou hij dan niet anders reageren? en ziet dat dat er dan exact hetzelfde uit als bij een ruin ( jeweetwel wat). Kan een DA dat direct op het zicht zien? anders vraag ik het de DA even als hij nog eens op de manege is.

nee, dat kan je niet zomaar zien (zijn bal(len)) zitten dan bínnen in het lieskanaal of de buikholte.
kan eventueel wel via bloedonderzoek achterhaald worden - maar ik heb eerlijk gezegd in het hele verhaal (noch zijn gedrag voordien) al iets ontdekt dat me aan een klophengst doet denken. hij vertoont geen hengstenmanieren, maar 'ik-snap-er-niks-van-en-wil-dit-niet' -manieren Knipoog .

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:13

Alize schreef:
Jawel jawel, khebt wel gelezen, en kwist ook al da zij het gingen doen en daar wensk u dus tbeste mee , en ik denk wel dat hun ga lukken Knipoog
Kiss

heb ook een vermoeden dat het zal lukken
volgens mij heeft die peet(die 'profesionele trainer' Ahuuum Scheve mond er gewoon te wild mee geweest!
de dag derna gewoon afgezwierd op de manege,zonder te verwittigen!
volgens mij wist die vent da ij verkeerd bezig was...
als het al beetje lukte vrijdagavond...
heb ik er goed oog in!
maar ook niet te veel hopen hé!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:19

Ben ik nou de enige die dit verhaal niet geloof?
Alles wat jullie zeggen, word gelijk de volgende dag al gedaan... Jullie zeggen dat ze naar een africhtingsstal moet, en warempel.. volgende dag staat hij er. Ik geloof al helemaal niet dat ze op een africhtingsstal een paard al binnen 1 dag terug sturen. Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt.. Ik wil best geloven dat ze een erg moeilijk paard terug brengen... maar binnen 1 dag?! Verward
Sorry maar ik geloof je verhaal niet.. Wil best geloven dat je een moeilijk paard hebt en dat het inrijden niet lukt... Maar dat eromheen... Ik heb het gevoel dat dat niet helemaal klopt. Misschien wel, maar dat gevoel heb ik niet.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:22

Milkaatjuh schreef:

Nee Haha!

Ik had ook mijn twijfels, maar heb er maar niks van gezegd Bloos

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:29

Milkaatjuh schreef:
Alles wat jullie zeggen, word gelijk de volgende dag al gedaan... Jullie zeggen dat ze naar een africhtingsstal moet, en warempel.. volgende dag staat hij er. Ik geloof al helemaal niet dat ze op een africhtingsstal een paard al binnen 1 dag terug sturen. Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt.. Ik wil best geloven dat ze een erg moeilijk paard terug brengen... maar binnen 1 dag?! Verward
Sorry maar ik geloof je verhaal niet.. Wil best geloven dat je een moeilijk paard hebt en dat het inrijden niet lukt... Maar dat eromheen... Ik heb het gevoel dat dat niet helemaal klopt. Misschien wel, maar dat gevoel heb ik niet.

ahuuum...
ik ben een vriendin van sofie!
en ja ..raar maar waar het is zo Scheve mond
princess ging woensdag naar huis dus ik ging haar gaan halen op de manege,sofie had mij er de dag ervoor gezegt dat ze paljas waren komen halen..
dus ik kom op de manege en gaelle liep in de gang en ze zei, ja ze hebben die pony van tineke en sofie hier van morgen afgezet omdat het echt niet lukte!
toen belde sofie!
die 'trainer' had haar een smsje gestuurd om te zeggen dat het nie al te best ging ...
ik zei dan tegen haar;sofie paljas staat op de manege terug!
en ze wist er niets van!

ik bedoel als je het nie gelooft bel naar de manege ofzo...
maar mmm het is wel degelijk zo..

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 12:57

waauw, wat een ongelovige mensen die mij niet geloven, ik zit dit hier niet te verzinnen. de trainer kon hem direct komen halen omdat hij nu net meer tijd had dan anders en hij er daarom sneller mee kon beginnen.

pff ilufprincess, alizé en jillybilly kennen ons "echt" en zei kunnen het toch bevestigen, tss

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:49

Tja het blijft een raar verhaal hoor. En ik geloof het niet.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:07

Milkaatjuh schreef:

klinkt bizar ,das waar
en iedereen gelooft wat hij/zij wil..
maar ik weet dat het waar is

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 20:27

Milkaatjuh schreef:

geef me nou eens 1 reden waarom ik het zou verzinnen? pfff, typisch, iemand heeft een groot probleem en natuurlijk is dat "onmogelijk" en geloven er weer enkelen het verhaal niet, tsss.
Thx voor de steun BTW Huilen ik had ook liever gehad dat dit niet gebeurt was hoor, en dat hij nu nog steeds bij Peter stond en hij er rustig mee omging en Paljas er goed op vooruitging, maar blijkbaar moest het mislopen Verdrietig

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:27

Ik heb al redenen gegeven lieve schat Knipoog

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:32

Milka, steek je energie liever in een ander topic.
Sofie weet heel goed hoe alles moet met haar paardjuh.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:35

Omg ...
volgens mij heeft sofie al veel spijt van dees topic...
alles word gewoon afgekraakt..
nuja!
jullie beelden het wss helemaal anders in...
moest je de situatie zelf meemaken zou het miss wel anders zijn!
nuja daar ga ik mij niet over uitspreken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:47

Ik ga hier maar eens een slotje zetten. Het is langer goedgegaan dan ik verwacht had maar toch jammer dat het zo moet aflopen.