Wie is er gaan kijken na schieten bij slager?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:08

Wentos schreef:
als je d'r laat inslapen is het een dier die d'r opeet.. Verward

nope dieren die ingeslapen worden zijn niet meer voor consumptie vanwege de injectie vloeistof waarmee ze geeuthaniseerd zijn. Ze gaan naar de pritstiften. Ook geen leuk idee hoor, maar ik wil niet dat iemand een hap van mijn paard neemt. En dat gaat dan meer om het bewuste eten ervan. Als ze lijm gebruiken hebben ze tenminste niet het idee haa lekker paarden biefstuk, waarna ze een hap nemen van mijn liefde. Klinkt heel erg egoistisch, maar dat gun ik ze niet, dat was mijn paard en daar komt niemand (bewust) aan. Scheve mond

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 07:31

Jenni schreef:
er bestaat toch een speciale dierenbegraafplaats....

Paarden worden niet helemaal begraven, je moet dan een "deel" begraven, bijv het hoofd. Lekker idee ahum Scheve mond

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 09:39

hmmm nou nee daar zou ik dan ook zeker niet voor gaan. Lijkt me ook geen leuk idee, "hier ligt het hoofd van mijn paard", omdat de rest er niet in past. nee laat maar

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:19

Jenni schreef:

voor kleinere dieren ja.. ik geloof wel dat het zou kunnen (als je de nodige centen hebt)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:20

orionneke schreef:
Paarden worden niet helemaal begraven, je moet dan een "deel" begraven, bijv het hoofd. Lekker idee ahum Scheve mond

ohw bah!! hmm dat wist ik ook niet... eigenlijk best een beetje vreemd allemaal zo als ik er over na ga denken

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:28

shana schreef:
ik krijg ook kippevel als ik dit lees maar ik vind wel dat je zeker moet zijn dat je paard dood is en niet wordt doorverkocht !

ik zou het persoonlijk nooit kunnen ! daarom heb ik 2 jaar geleden mijn oude paardje thuis laten inslapen , zo was ik zeker dat ze dood was !

dat heb ik dus ook gedaan.. thuis laten inslapen (hij had tumor in zn hoofd Verdrietig )goed het is dan niet leuk als hij opgehaalt word met zon grijparm enz... (me ouders wouden ook niet dat ik dat zag.. maar had dus stiekum wel gegeken)..
ik was er wel bij dat ie een spuitje kreeg..
maar toch ik denk dat ik meer verdriet zou hebben als ik me paard naar de slacht moest brengen en dan zon schot hoor en dat het dan (mischien) gedaan is..
maar het vorrige paard van de vrouw van wie ik nu het paard rijd heeft haar paard ook nar de slacht gebracht.. of ze erbij was weetik zo niet.. maar volgends mij niet wandt ze zei dat ze haar paard gewoon achter de muur zag weg lopen en toen een schot hoorde en nog wat en toen was ze gelloof ik weg gegaaan.. Scheve mond

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 10:43

Lenn schreef:
ik zou altijd mijn dode paard willen zien en aaien want dan besef je beter dat hij dood is misschien.
(op de grond, NIET aan de haak) maar ik zou NIKS van het schot willen horen laat staan zien want dan stort ik samen met hem in denk ik.

dit heb ik dus ook.. toen mijn pony dood ging ben ik later ook nog terug gegaan heb hem geknuffeld en geaait en een plukje manen afgeknipt..
hij was ook al helemaal koud hard en stijf..
maar ik was er bij toen hij het spuitje kreeg het was vind ikzelf heel vredig hij werd op mijn schoot ''afgemaakt'' zegmaar..

maar als ik al een paard naar de slacht zou brengen wil ik ook niks van horen wand denk dat ik dan ook terplekke instort
(zie mezelf er nog wel voor aan om voor me paard te gaan staan dan..)
dus ik ben er liever neit bij dan

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:45

Jenni schreef:

Waar Verward Maar ik denk niet dat je daar onbeperkt paarden amg begraven.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:34

Als ik dit zo lees, denken jullie allen maar aan je eigen gevoel. Als het paard dood is, merkt hij er weinig meer van wat er met hem gebeurd.
Het gaat om de manier van dood maken, zodat hij er op dat moment het minste last van heeft. Dat is uit mijn ervaring toch echt schieten.
Schieten is: boem.... dood, een spuitje is: spuitje... paard voelt het leven uit zijn lichaam vloeien, wil er tegen vechten, gaat neer, wil nog niet dood, en dan uiteindelijk is zijn laatste energie op en is hij dood.

Waar ik jullie hier over hoor praten is hoe jullie je er bij voelen, dat is imo toch echt heel egoistisch!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 15:48

je kan ej paard volgens mij wel gewoon laten begraven en niet alleen zijn hoofd, vind ik ene beetje een leguber idee moet ik zeggen ..
je moet er alleen wel genoeg geld voor hebben schijnt een hoop te kosten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 17:18

schoentje schreef:
Als ik dit zo lees, denken jullie allen maar aan je eigen gevoel. Als het paard dood is, merkt hij er weinig meer van wat er met hem gebeurd.
Het gaat om de manier van dood maken, zodat hij er op dat moment het minste last van heeft. Dat is uit mijn ervaring toch echt schieten.
Schieten is: boem.... dood, een spuitje is: spuitje... paard voelt het leven uit zijn lichaam vloeien, wil er tegen vechten, gaat neer, wil nog niet dood, en dan uiteindelijk is zijn laatste energie op en is hij dood.

Waar ik jullie hier over hoor praten is hoe jullie je er bij voelen, dat is imo toch echt heel egoistisch!

Hier ben ik het mee eens EN hij wordt daarna waardiger behandeld vind ik als je dat ook nog belangrijk vindt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:41

schoentje schreef:

en wat als je een paard hebt dat heel erg nerveus wordt op de trailer ? zoals 1 van mijn paarden, doe je hem daar een lol mee om hem naar eens slachthuis te vervoeren.
Ik heb het al eerder gezegd, wedstrijdpaarden die elke week van hot naar her gesleept worden zullen er niet zo mee zitten. Maar net zoals die van mij die alleen voor vakantie of bezoek aan kliniek vervoerd worden
Wat er daarna gebeurt verdient in beide gevallen geen schoonheidsprijs. Maar mijn ervaring met inslapen is niet slecht (15 paarden op een manege waar ik gewerkt heb) als het goed gebeurt, dus eerst onder "narcose" en dan de fatale prik, dan vechten ze echt niet hoor !

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:28

schoentje schreef:

zeer kort door de bocht, en erg kortzichtig Scheve mond sorry maar dat kan zo maar niet gezegd worden. Een goede da doet dat netjes, en dat hele drama wat jij er nu aan zit te breien zal voor jou idd niet leuk zijn. Maar wat al zo veel vaker is gezegd, het paard valt omdat het dood is, en anders niet. Tenzij je een slechte da hebt. Maar dat is te vergelijken met een slager die niet goed kan schieten.... wat is erger vraag ik me dan af? Scheve mond
vechten hoort er geenzins bij, en dat het er steeds weer bij wordt gehaald is jammer. De tegen standers van schieten beginnen toch ook niet over een slager die niet kan richten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 16:13

MissSisa schreef:
Begraven Verward (gelukkig kan dat niet). Stel je voor als je alle paarden gaat begraven. We zijn Amerika niet!!!(groot stuk land). In Nederland hebben we daar niet eens plek voor.

In 3 ha. passen er wel een paar hoor Tong uitsteken

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 17:15

sherwood schreef:
nope dieren die ingeslapen worden zijn niet meer voor consumptie vanwege de injectie vloeistof waarmee ze geeuthaniseerd zijn. Ze gaan naar de pritstiften. Ook geen leuk idee hoor, maar ik wil niet dat iemand een hap van mijn paard neemt. En dat gaat dan meer om het bewuste eten ervan. Als ze lijm gebruiken hebben ze tenminste niet het idee haa lekker paarden biefstuk, waarna ze een hap nemen van mijn liefde. Klinkt heel erg egoistisch, maar dat gun ik ze niet, dat was mijn paard en daar komt niemand (bewust) aan. Scheve mond

pritstift?? Verward dus daar zitten dode paarden in Verward

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 17:17

sherwood schreef:
zeer kort door de bocht, en erg kortzichtig Scheve mond sorry maar dat kan zo maar niet gezegd worden. Een goede da doet dat netjes, en dat hele drama wat jij er nu aan zit te breien zal voor jou idd niet leuk zijn. Maar wat al zo veel vaker is gezegd, het paard valt omdat het dood is, en anders niet. Tenzij je een slechte da hebt. Maar dat is te vergelijken met een slager die niet goed kan schieten.... wat is erger vraag ik me dan af? Scheve mond
vechten hoort er geenzins bij, en dat het er steeds weer bij wordt gehaald is jammer. De tegen standers van schieten beginnen toch ook niet over een slager die niet kan richten?

Ik heb eerder gezegd dat ik denk dat spuiten wel goed kan gaan. Maar ben er zeker over eens dat de kans dat het mis gaat groter is met spuiten. Daarbij valt het dier toch langzaam uit met de narcose, dat is echt niet van spuiten en meteen BOEM?? Schiet betekend METEEN dat hij omvalt. Dat bedoelt Schoentje, dat je een veel minder risico hebt met schieten en dat de mensen het voor zichzelf het paard laten inslapen omdat ze dat schijnbaar 'zachter' vinden en schieten luguber.... Want immers bij spuiten gaat hij toch gewoon slapen....??? Nou dat vind ik pas kort door de bocht!!!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:49

dier valt niet langzaam uit met narcose. Dier gaat ook niet in narcose. Hij krijgt een prenarcose. Zodat hij niet in de gaten heeft wat er gaat gebeuren, ze zijn dan "stoned" als het ware. Dan krijgt hij een spuit waardoor het hart er mee ophoud. Is ook geen slapen, maar dood Scheve mond
Slapen komt niet aan de orde, bij de prenarcose blijft hij gewoon staan en kan lopen. Dan na de euthenasie spuit valt hij dood neer. Zo hoort het tenminste te gaan.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 18:50

loesjuhh schreef:
pritstift?? Verward dus daar zitten dode paarden in Verward

net hoe je het wilt bekijken. Van dode dieren wordt uit de botten de lijm gehaald. En daarmee wordt onze lijm weer gemaakt. Dus niet alleen de pritstift, maar ook de superlijm, de kleefrand aan de enveloppe enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:02

Lik je nu nog aan je vlopje ? Tong uitsteken

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:14

Ik laat ze liever cremeren, en dan een stukje as bewaren en in een ketting doen. Klinkt raar, maar dan heb ik mijn paard altijd als een deel bij me, en word die niet opgegeten door beesten, door mensen of stiekum door verkocht naar de markt b.v

Ik ben er zelf liever niet bij bij het verbranden. Maar wat vinden jullie daarvan? Het klinkt raar maar ieder andere manier ook.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:23

Brechtje schreef:
Ik laat ze liever cremeren, en dan een stukje as bewaren en in een ketting doen. Klinkt raar, maar dan heb ik mijn paard altijd als een deel bij me, en word die niet opgegeten door beesten, door mensen of stiekum door verkocht naar de markt b.v

Ik ben er zelf liever niet bij bij het verbranden. Maar wat vinden jullie daarvan? Het klinkt raar maar ieder andere manier ook.

ja dat zou ik dan ook nog wel willen..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:23

runningkawa schreef:
Lik je nu nog aan je vlopje ? Tong uitsteken

raar idee eigenlijks als je er bij na denkt.. dat ej aan een paard likt *LOL* Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:29

Brechtje schreef:

Het is ook wat jij wilt zeg maar, mijn idee zou het niet zijn, maar ik ben jou niet en andersom *LOL*

Volgens mij ben ik zo te lezen althans 1 vd weinigen die het echt geen reet intresseerd wat er met het paard gebeurt nadat ie dood is (behalve wbt het gebruik van consumptie), zolang mijn paard leeft doe ik alles voor hem en ook op moment dat hij bv uit zn lijden verlost zal moeten worden zal ik erzijn.
Maar zodra ie dood is tja dan is ie dood, einde verhaal voor mij, ik vind het niet prettig als het vlees bij iemand op zn bordje komt.

Bij het paard wat ik nu heb kies ik voor in laten slapen omdat ik 100% weet dat dit het beste bij hem past en hem hiermee in zn waarde laat (reden is eerder in dit topic al genoemd).
Maar kan best zijn dat ik bij een ander paard daar weer anders over denk, stel dat je een paard hebt wat panisch voor de da is en lettelijk aan de race raakt als je daar bij de da aan komt.
Wellicht is dit paard een stuk rustiger op het terrein vd slachterij, zou kunnen, wie ben ik dan in hemelsnaam om hem toch naar de da te slepen???
Ik wordt niet afgemaakt .............nee mn paard dus probeer ik een voor HEM zo goed als mogelijk overwogen keuze te maken en dat kan per paard veschillen, dat ik misselijk wordt bij het idee dat iemand mn paard op eet is mijn probleem maar zeker niet een reden om mijn paard dan maar in te laten slapen ik vind dat je als eigenaar jezelf volledig op de achtergrond moet stellen.

Wat er daarna met mn paard zn lichaam gebeurt zal me een zalige zorg zijn, het is mijn Deedee niet meer die daar dan ligt het is een omhulsel waar hij ingeleefd heeft, tenminste zo voel ik het Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 22:05

Het interesseert je wel anders zou het je ook geen reet uit maken of hij wel of niet opgegeten zou worden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 22:15

Begraven?
Wat zou er gebeuren als iedereen een gat in zijn tuin graaft en zn paard daar in knalt?
Een paardenbegraafplaats? Belachelijk idee. Enorm veel onkosten en opgeslokte ruimte voor lichamen van dode dieren.
Nee, voor mij hoeft het niet.

Verder moet ieder voor zich weten wat betreft inslapen/slachten/cremeren. Maar ik hoop niet dat begraven ooit doorgedrukt wordt in dit land.