WWWiske schreef:Aha, kan je rijden als je Z bent? antwoord mag alleen ja/nee zijn?
Met uitleg
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pipo schreef:Wat wel dus? Die ruiterwissel is niet in het Z.
WWWiske schreef:Dat de ruiterwissel er dus wel is, daar gaan we weer, voor de tweede keer dus: manege de verende wagen te houten, altijd met kerst de drie daagse, een landelijk bekend evenement waar op zaterdag avond de drie winaars van het Z springen op elkaars paarden opnieuw een Z parcours moesten rijden, sinds 2 jaar verkocht aan de bereden politie te Utrecht, voormalig eigenaar Dhr de Boer, helaas overleden, dus je moet mij helaas gaan geloven of weet je bel Anne van Vulpen uit Vleuten die heeft de ruiterwissel toen -tig keer gewonnen
god wat een ongeloof zeg
Fitzroy schreef:Nee, maar dat komt omdat je nooit uitgeleerd bent
Verder denk ik dat als je Z rijdt je iig wel bewezen hebt een beetje te kunnen sturen. Je komt er niet zomaar terecht.
Al die mensen die zo hard roepen dat het helemaal niets zegt moeten eerst zelf nog maar eens bewijzen dat ze er terecht kunnen komen.
Fitzroy schreef:Al die mensen die zo hard roepen dat het helemaal niets zegt moeten eerst zelf nog maar eens bewijzen dat ze er terecht kunnen komen.

Citaat:Ik zelf vind het knapper om met een, zeg maar, 'huis-tuin-en-keuken' paard in de Z terecht te komen dan met een dressuur gefokt paard...
amondi schreef:vroegguhh, moesten de kinderen regelmatig van pony wisselen op de club. Vooral voor de instructrice was dit zeer verhelderend! Niet de Z ruiter met de wereldpony maar de L ruiter met het kleine stugge korte beessie bleek een veel beter ruitergevoel te hebben.
Nu kan dat helaas niet meer, de meiden rijden allemaal paard en dat is toch wat linker om zomaar te wisselen. Niet vanwege de onkunde maar ruil maar eens een 11 jarige Friese ruin in voor een 3,5 jarige Gribaldi, dat kan link worden.
Toch leerden ook de kinderen er een hoop van.

Jammer, want het kan imo idd best leerzaam zijn
amondi schreef:vroegguhh, moesten de kinderen regelmatig van pony wisselen op de club. Vooral voor de instructrice was dit zeer verhelderend! Niet de Z ruiter met de wereldpony maar de L ruiter met het kleine stugge korte beessie bleek een veel beter ruitergevoel te hebben.
Nu kan dat helaas niet meer, de meiden rijden allemaal paard en dat is toch wat linker om zomaar te wisselen. Niet vanwege de onkunde maar ruil maar eens een 11 jarige Friese ruin in voor een 3,5 jarige Gribaldi, dat kan link worden.
Toch leerden ook de kinderen er een hoop van.
Richtje schreef:Een jaar of 5 geleden deden we dat idd nog
Op de ponyclub waar ik tot 1,5 jaar terug altijd gereden heb, heb ik het nog wel eens voorgesteld, maar daar wilden ze er niet aanJammer, want het kan imo idd best leerzaam zijn
ze hoeven die ponys geen eens te peotsen of te zadelen, die worden letterlijk in het zadel gehezen

Wij doen dat nog weleens hoor, dat wisselen. Vooral als een ruiter/amazone zelf de hulpen niet goed snapt voor een bepaalde oefening. Zoals bv. travers/keertwending etc. Tijdens de les sta ik daar gerust mijn paard voor af. Die knol is lachen, als je het nl. verkeerd doet gaat ie hele andere dingen doen.... Als je gaat verzitten tijdens het schouderbinnenwaarts zet ie zo een appuyement in.
Pipo schreef:
Maar jij vind dus dat als je Z bent dat je dan kan paardrijden?

Fitzroy schreef:Nee, omdat je nooit bent uitgeleerd zoals ik al eerder heb gezegd
Maar je hebt iig wel bewezen dat je een beetje kunt sturen.
Verder word ik de discussie over Z-ruiters gewoon ontzettend zat.
Zometeen moet je je nog gaan schamen omdat je Z2 bent en met hoedje wilt rijden![]()
Laten al die mensen die roepen dat het allemaal zo makkelijk is, dat dan eerst zelf bewijzen
Sjuimpje schreef:Dat dacht ik ook altijd, toch ben ik daar wat van terug gekomen,
er zijn heel veel mensen die wel paardrijden maar echt geen grijntje gevoel hebben.