wat doe je met je paard als die dood is???????????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 00:29

Hoe zat het dan met Cocktail van Anky?
Had zoiets gehoord dat hij " bij haar in de tuin was begraven?" Verward

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 00:32

Pijnlijk onderwerp aangezien ik een week geleden een paardje verloren ben. Scheve mond
Na een kort ziekbed is hij is zelf overleden en lag dus dood in stal. Hij opgehaald door een destructie bedrijf. Idd met een grijper. Dit was het 4e paardje wat bij mij overleden is en allemaal zijn ze zo opgehaald. 3 keer heb ik het niet gezien. De 3e keer was ik er wel bij maar durfde niet te kijken, het ging om een lang groot paard en op het momend dat de grijper hem oppakte hoorde je zn rug breken. Dat geluid hoor ik nu nog steeds.
Toen mijn shet vorige week werd opgehaald was ik ook op stal.Ik wilde niet kijken maar iets in je zegt toch dat je even moet gluren.Dus ik keek ( wel op een grote afstand Knipoog ) en ik moet zeggen dat het erg netjes gegaan is. Hij hing niet half uit de grijper en werd ook niet gelanceerd maar hij liet hem gewoon netjes in de container zakken.
Je paardje kan idd ook gewoon gecremeerd worden.2 jaar geleden is er een paardje van stal gecremeerd in ( ik geloof) Roermond. Dat kostte geloof ik iets van 1100 euro. Je hebt dan ook een flinke doos as van je paard ( dit was van een pony van 1,45m) Daar hadden ze een speciale oven en werden dus niet de beentjes gebroken of je paardje in stukken gezaagt.
Ik persoonlijk zal mn paardje nooit naar de slacht brengen maar dat is mijn principe.
Toen ik klein was wilde ik mn eerste pony ( die ik nu nog steeds heb) ook op laten zetten maar nu vind ik dat maar een eng idee. Tis heel je pony niet meer, een lichaam zonder ziel, zonder het karakter wat je pony had. Ik denk dat ik haar wel laat cremeren, al hoop ik dat dat nog heeeeel lang duurt! Haha!