in friekandellen............paardenvlees???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:17

Ronnoz schreef:
Zo leer je nog eens wat Lachen

Volgens mij is het onmogelijk om tegenwoordig te leven zonder ook maar iets dierlijks te gebruiken... en dus, om bij het topic te blijven, eten wij gewoon frikandellen, wat voor vlees er ook inzit, gewoon omdat het lekker is *LOL*

Als het fijn en lekker vlees is wat erin zit zeg ik geen nee tegen frikandellen Knipoog

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:19

ach, zo na een aafje stappen een frikandelletje uit de muur Vingers aflikken zeg ik echt niet snel 'nee' tegen Haha!

Tony, of het fijn en lekker vlees is, merk je pas als je het geproeft hebt Haha!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:38

Euhm, ja dat ook Marleen, ik bedoelde fijn vlees, dat het niet grof gesneden is bijvoorbeeld Tong uitsteken

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:46

en dat zie jij aan de buitenkant? Tong uitsteken

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:47

Nee, daar heb je gelijk in...Tong uitsteken

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:11

Nou ja...ik vind het knap dat veganisten zo kunnen leven, maar bewonderen is het niet echt. Ik heb zoiets van: je leeft maar 1 X, je moet eruit halen wat erin zit van het leven, dus waarom zou je je dingen ontzeggen? Ik vind niet dat ik er minder slecht of ongezonder om leef... Maar ieder zijn eigen overtuiging natuurlijk Schijnheilig

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:17

wat een egoïstische instelling

Irisje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:56

igorlover schreef:
eet het niet zow vaak maar nu ik weet dat er paardenvlees in zit ga ik ze maar niej meer eten!

ben ik niet met je eens ik ben wel een paarde vriend maar ze maken paarden vaak af als ze ziek zijn en geen medicijnen hebben gehad dus ik eet gewoon paarden vlees maar eigelijk vind ik het toch zielig maar ja zijn ze anders voor niks gestorven??

anoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:04

maar als heel veel mensen helemaal geen paardevlees meer eten, word er veel minder geslacht Lachen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:00

je kunt beter paardenvlees eten dan elk ander vlees!!! Een paard is nooit gefokt voor de slacht zoals koeien, kippen en varkens. En paard heeft over het algemeen altijd een goed leveng ehad voordat ie werd afgemaakt.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:22

Ik was dus ook gewoon frikandellen eter. Maar sinds een pony bij ons is afgemaakt en naar de slager gebracht is kan ik geen frikandellen meer eten. Het klinkt heel erg stom maar ik heb het er best moeilijk mee gehad dat die pony afgemaakt moest worden en ik kan niet tegen het idee dat ik haar vlees op zou eten. (natuuurlijk weet ik niet in welke frikandel ze verwerkt is maar het is voor mij het idee alleen al) Ik kan gewoon niet meer lekker eten van een frikandel.
Paardenvlees heb ik trouwens nooit gelust. (waarschijnlijk ook als klein meisje bij het idee om paardenvlees te eten)
Ik hou sowieso maar van een beperkt aantal vleesproducten. Ben niet zo'n vlees eter.

Nou ben ik vast ook zo'n pennymeisje Tong uitsteken

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:24

machie schreef:
je kunt beter paardenvlees eten dan elk ander vlees!!! Een paard is nooit gefokt voor de slacht zoals koeien, kippen en varkens. En paard heeft over het algemeen altijd een goed leveng ehad voordat ie werd afgemaakt.

Hier ben ik hetl helemaal mee eens, en waarom zou je trouwens wel koe eten en geen paard??? Het zijn allebei dieren!!!
Laatst bijgewerkt door Niffie op 29-08-04 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:25

Nou heb ik trouwens nog een vraagje voor de wel paardenvlees eters hier:

Als jou paard afgemaakt zou worden en er word biefstuk van gemaakt zou je het dan op eten als er van tevoren gezegd word dit is vlees van jou paard?

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:28

Geen idee, in dat denk ik het niet omdat ik een band met dat beest heb gehad. En als ik een koe had gehad had ik het in hetzelfde geval die biefstuk ook niet gegeten.

Maar je weet toch nooit van welk paard het is en dus vind ik dat je daar maar niet al te veel over na moet denken
Laatst bijgewerkt door Niffie op 29-08-04 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:30

Lenn schreef:
wat een egoïstische instelling

Egoïstisch? Ieder zijn ding zeg ik toch? Iedereen die geen frikandellen met paardenvlees erin wil eten, prima! Dan ben ik egoïstisch? Scheve mond

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:36

Nee hoor ik denk niet dat jij egoïstisch bent, als je op zo'n manier al egoïstisch bent wat moeten sommige mensen dan wel niet zijn....

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:42

Er zit wel paardenvlees in, tenminste sommigen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:43

calypso1989 schreef:
vind het onzinnig om te zeggen dat het zielig is, ookal eet ik bijna geen vlees. heb wel veel respect voor de vegetariers hiero.
zou m`n eigen pony nooit naar de slacht brengen. wij laten dur verbranden ofzo en strooien dan het as uit op een rustig plekje

jah als mijn paard echt niet meer kan leven zal ik ook laten verbranden en een lievings plekje een as laten strooien
dus als mijn paard onsnapt uit de stal en gaat de bos in op weg naar sappigste gras dat is dus haar lievingsplekje Haha! zo kan ik haar vinden

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:45

iwayalover schreef:

Als jou paard afgemaakt zou worden en er word biefstuk van gemaakt zou je het dan op eten als er van tevoren gezegd word dit is vlees van jou paard?

Eerlijk antwoord: ja.
Ik zou het gewoon eten.
Wel of niet vlees van je eigen paard eten heeft imo niks met elkaar te maken. Je paard heeft een goed leven gehad en als het niet meer gaat, ja, dan belanden ze naar alle waarschijnlijk in de worst. In de natuur worden dode dieren ook gewoon opgegeten.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:53

Oke ik was gewoon benieuwd naar wat mensen zouden antwoorden. Goed dat iedereen gewoon voor zijn mening uitkomt!

TINKYgipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:58

Ik denk niet dat ik het dan zal eten

Miss_Cally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:07

ik eet al een tijd geen frikandelle meer er zijn ook frikadelle met koeie vlees alleen... maar ik hoef het gewoon niet hoor! ik word gewoon misselijk er van omdat er wel paarde vlees in kan zitten... je weet het maar nooit doe mij maar een...patatje joppie

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:16

Ronnoz"]
Egoïstisch? Ieder zijn ding zeg ik toch? Iedereen die geen frikandellen met paardenvlees erin wil eten, prima! Dan ben ik egoïstisch? Scheve mond
[/quote]
haha nee om dit stukje:
[quote="Ronnoz schreef:
Ik heb zoiets van: je leeft maar 1 X, je moet eruit halen wat erin zit van het leven, dus waarom zou je je dingen ontzeggen? Ik vind niet dat ik er minder slecht of ongezonder om leef...

Daar zouden Boeddha's nekharen van overeind staan Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:23

iwayalover schreef:

Ja, dan zou ik het gewoon eten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:40

Nee iwayalover, dat zou ik niet eten, daar ben ik te sentimenteel voor. Een paard dat ik nu al 18 jaar dagelijks in de ogen kijk wil ik niet op mijn bord Lachen.