Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Levy schreef:Maar goed, om er maar weer op terug te komen....![]()
Wat gebeurt er als een paard een bemerking krijgt...paard wordt niet afgekeurd, maar ook niet goed gekeurd. Maar dus goed MET bemerking.
Wat gebeurt er dan met de kosten??
Levy schreef:Crossmonster: dat vind ik persoonlijk een beetje struisvogelpolitiek...
je wordt er toch zelf ook wijzer van om te weten of je paard gezond is of niet?

Okkie1"]
Pipo, of je leest niet goed of je denkt oppervlakkig.
[/quote]
[quote="pippo"]
Ik zeg: Als jij overtuigt bent dat je paard gezond is, dan vind je het geen probleem dat het paard volledig gekeurd word!
[/quote]
[quote="holly schreef:Je leest niet goed :P

Levy schreef:Tiffy, dit zijn inderdaad onderlinge afspraken die je maakt en dus gewoon heel goed opgelost.
Alle andere reacties buiten beschouwing latend, vraag ik me echter nog steeds oprecht af wat de gevolgen/afspraken zijn als er er bemerking komt.
Paarden worden tegenwoordig niet snel meer afgekeurd. Je kunt inderdaad een positief of negatief koopadvies krijgen wat betreft het doel waarvoor JIJ het paard aan wilt schaffen.
Maar stel dat een pard wordt goedgekeurd met als bemerking een oneffenheid op het rolbeen/kam, dat hoeft geen invloed te hebben op de carriere van het paard als sportpaard, maar er is wel een (klein??) verhoogd risico.
Wat ik me dan nog steeds af blijf vragen is het volgende: jij als asprirant koper vindt het een te groot risico, maar het paard is NIET afgekeurd.
Wie betaalt de kosten van de keuring dan??
Dat blijft IMO een dilemma en ik weet zelf niet wat daar "de ongeschreven" regels van zijn

crossmonster schreef:als je een paard koopt bedoel je?
ik heb een vaste dierenarts, elk paard dat ik koop laat ik daar keuren
als hij zegt dat het een verhoogt risico is, dan stop ik met keuren en neem ik het paard niet
sinds wanneer worden 3tjes en ocds niet meer afgekeurd dan ?
de laatste keer dat ik er was ( vorig jaar oktober ) werd dit nog wel gedaan .
ze vragen dat vtvoren ook
ik zei oc of ocd = stoppen
)
. Daar schrok ik van, want ik zag mezelf al met een kreupel paard zitten. Ik hoopte dat de foto's duidelijkheid zouden brengen. Foto's worden nl. van onderin het been gemaakt (standaard) en stel nou dat het in de schouder zou zitten...Levy schreef:Bij één drietje wordt een paard dus niet meer afgekeurd.
Zelfs bij OCD niet........in hoeverre bepaal jij dan zelf je eigen risico?
Levy schreef:Maar goed, om er maar weer op terug te komen....![]()
Wat gebeurt er als een paard een bemerking krijgt...paard wordt niet afgekeurd, maar ook niet goed gekeurd. Maar dus goed MET bemerking.
Wat gebeurt er dan met de kosten??
KarinvdM schreef:Dat is idd moeilijk, waar leg je de grens...
Mijn laatste 2 paarden waren allebei redelijk recent gekeurd en ik kon die rapporten inzien, dat was makkelijk!![]()
Een klein chipje ergens, daar heb ik niet zoveel moeite mee, maar een 3 op een straalbeen, zo'n paard wil ik absoluut niet hebben. Ik heb 1 keer eentje met hoefkatrol moeten wegbrengen, dat wil ik liever niet weer.
Ik denk dat je van te voren goede afspraken moet maken met de verkoper. In geval van een niet afgekeurd paard, maar een bemerking of een 3 je op iets waardoor je hem niet meer wilt hebben, dan kan je misschien de kosten delen? Ik weet het niet.
) crossmonster schreef:bij een 3 jarige is dat natuurlijk anders .
die kan rontchenologisch dingen hebben waar ie wel degelijk last van kan krijgen
een 8 -jarige heeft als ie altijd goed is gereden, IMO bewezen dat ie gezond is .

)