Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:13

Wat mensen met kinderen moeten, vraag ik me ook wel eens af Tong uitsteken Knipoog
pfff, elke nacht eruit, al die school troubels oplossen enz
maar dat is hun keuze, zolang ze mij er niet mee lastig vallen.

Maar dat lastig vallen gebeurt helaas wel en dat mag dan vaak niet gezegd worden. (doe ik lekker toch Clown )

Kinderen die schreeuwend door de winkel rijden en vervolgens je met de winkelwagen omver knallen en ouders die dan niks zeggen.
Kinderen van de buren, die continue schreeuwen, vechten en een hoop herrie maken.
je auto niet veilig op straat kunnen zetten of ze fietsen er een kras op.

Ik denk dat ouders vaak niet inzien dat er mensen zijn die niet steeds de kinderen van een ander willen horen, zien ed.
Voor hun rust naar een restaurant gaan, express savonds gaan winkelen in de hoop dat het bedtijd is na sesamstraat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:16

Maar ik denk dat het niet realistisch is om te stellen dat alle kinderen zo zijn (ik zeg daarmee overigens niet dat jij zo denkt). Er zijn er ongetwijfeld ook een boel kinderen die niet op een negatieve manier opvallen. Alleen merk je daar weinig van, juist omdat ze niet opvallen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-03-04 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:17

Klopt, dat ben ik met je eens.
Maar stel toch dat ik zelf zo'n ettertje op de wereld zou zetten.
pffff, moet er niet aan denken, zoveel behang hebben we niet in huis Haha!

Maar ik hoop wel dat er ouders zijn die begrijpen dat een jengel jong in de winkel, of 1 die de hele tijd door de tuin schreeuwd niet leuk gevonden word door iedereen.
Natuurlijk kun je van je eigen kind heel veel verdragen, maar voor bv de buurman geld dat niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-03-04 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:18

Wat ik al eerder zei: de opvoeding van je eigen kind heb je natuurlijk voor het grootste deel zelf in de hand. Haha!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:19

runningkawa schreef:
Klopt, dat ben ik met je eens.
Maar stel toch dat ik zelf zo'n ettertje op de wereld zou zetten.
pffff, moet er niet aan denken, zoveel behang hebben we niet in huis Haha!

Maar ik hoop wel dat er ouders zijn die begrijpen dat een jengel jong in de winkel, of 1 die de hele tijd door de tuin schreeuwd niet leuk gevonden word door iedereen.
Natuurlijk kun je van je eigen kind heel veel verdragen, maar voor bv de buurman geld dat niet.

Deze ouder wel,ik ben ook blij als ze zich gedragen. Knipoog
En ruzie maken kan ik altijd beter dus dat mogen ze met mij doen.
Maar owee als je je kind echt op z'n donder geeft in de winkel omdat hij/zij iets doet wat echt niet kan.Ze zouden bijna de kinderbescherming bellen.
Ach ze weten het nummer van de kindertelefoon. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:20

voor een groot deel wel, maar op school leren ze ook een hoop dingen die je niet wilt
en als ze ouder zijn en verkeerde vriendjes treffen ben je als ouder toch uitgedaan.

Plus vind ik de mentaliteit in het algemeen niet meer erg leuk.
Zelfs niet meer bij de kleuters van 4.
ken ermaar weinig die geen grote bek hebben.
En ben jij als ouder daar streng op en leer je je kind niet te schelden en te vechten word hij omver gelopen door de brutale.
Word hij als watje uitgescholden, wat doe je dan als ouder
Maar zeggen dat hij van zich af moet bijten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:22

Ik heb twee kinderen en twee paarden.... en over een poosje een kind met een pony. Samen met mijn dochter door het bos rijden.... lijkt me echt geweldig. Heb voor beide kinderen een tussenstop van 3 maanden gemaakt maar ik ken ze ook die een week na de bevalling weer een M-parcours sprongen en de dag voor de bevalling nog op paard zaten.

Ik zou mijn leven zonder kinderen niet voor kunnen stellen maar dat moet ieder voor zich bepalen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:22

Nou ik geef bijna een schouderklopje

Want dat een kind grenzen probeert te verleggen vind ik bij een kind horen, maar een keer flink bij de arm gepakt worden (of wat ook), hoort daar imo ook bij.

Bel minder vlug de kinder bescherming als dat ik niet bijna zelf zo'n kind een draai om de oren verkoop Bloos!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:24

Sommige mensen hier zeggen dat ze net zoveel van hun paard(/hond/kat) houden als ze van een eventueel kind zouden houden. Maar volgens mij kan je niet weten hoe moederliefde voelt als je zelf geen kinderen hebt...

En nee, ik ben ook niet pro-kind, ik weet gewoon niet hoe ik met ze om moet gaan. Met dieren geen probleem, maar praat ik zo tegen een kind voel ik me nogal raar... Maar ach, ik ben pas negentien misschien moeten m'n moedergevoelens nog groeien Haha!

Als je een kind neemt/krijgt moet je er wel 100% achterstaan en het ervoor over hebben om dingen te laten. Je kan misschien naast je kind een fulltime baan hebben en een paard, maar dat vind ik weer niet eerlijk tegenover het kind. Dus als je bijvoorbeeld je carrière belangrijker vind dan je kind, wees dan eerlijk tegenover jezelf en je toekomstige kind en begin er niet aan (of vind een andere goede oplossing, bijvoorbeeld dat de vader vaak thuis is).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:25

runningkawa schreef:
Ik denk dat ouders vaak niet inzien dat er mensen zijn die niet steeds de kinderen van een ander willen horen, zien ed.
Voor hun rust naar een restaurant gaan, express savonds gaan winkelen in de hoop dat het bedtijd is na sesamstraat.

Ik denk dat dit niet reëel is omdat kinderen een groot deel van onze maatschappij vormen, medemens zijn en dus prominent aanwezig zijn in onze samenleving. Net zoals je moeilijk kan verwachten dat bepaalde bevolkingsgroepen niet aanwezig zijn in de supermarkt als jij je boodschappen doet kan je dat ook niet van de groep die onder de 1.30m. is.

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik in een restaurant last had van andermans kinderen omdat ik eigenlijk nooit kinderen tegenkom in een restaurant. De Mac Donalds is een echt kinderrestaurant en dat weet je als je daar binnenstapt. In de supermarkt loop ik ook wel eens een kind tegen het lijf waar ik moeite mee heb maar ik loop verder en ben er van af.

Ik respecteer ieders eigen keuze of ze nu wel of geen kinderen willen. Omdat ik blij met mijn kinderen vind ik niet dat anderen dan ook maar aan kinderen moeten beginnen maar ik verwacht ook dat mijn keuze gerespecteerd wordt en mijn kinderen als volwaardige mensen gezien worden want dan zijn ze. Van een krijsend kind heb ik net zo veel last als van een schreeuwerig persoon die zijn winkelwagen tegen mijn enkels wil parkeren maar ook die persoon heeft net zoveel recht als ik om in de winkel aanwezig te zijn.

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:26

Het gaat er nu steeds over of kinderen leuk zijn of niet. Ik vind een neushoorn ook wel leuk, maar daarom hoef ik er nog niet eentje te hebben!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 23:30

Misser schreef:
Sommige mensen hier zeggen dat ze net zoveel van hun paard(/hond/kat) houden als ze van een eventueel kind zouden houden. Maar volgens mij kan je niet weten hoe moederliefde voelt als je zelf geen kinderen hebt...

ik heb dat idd ook eerder gezegd. Ik weet niet wat moederliefde is. Ik vraag me ook echt af of die liefde nu meer is dan mijn liefde voor Gam.

Misschien kunnen wat moeders hier de liefde voor hun kroost beschrijven? Dan kan ik zien of mijn gevoel hetzelfde is.

Moederliefde wordt misschien een beetje zalig gemaakt, ik weet het niet...

Lachen

[edit]damn, wat gaat iedereen snel, ik kan amper antwoorden op de jusite persoon!![/edit] Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:31

Aan sommige mensen die (na een hele klaagzang over gebroken nachten endergelijke) zeiden 'maar je krijgt er zoveel voor terug' heb ik weleens gevraagd 'wat dan?'
Tot nu toe is het altijd akelig stil gebleven aan de andere kant Haha!.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:32

Misser schreef:
Als je een kind neemt/krijgt moet je er wel 100% achterstaan en het ervoor over hebben om dingen te laten. Je kan misschien naast je kind een fulltime baan hebben en een paard, maar dat vind ik weer niet eerlijk tegenover het kind. Dus als je bijvoorbeeld je carrière belangrijker vind dan je kind, wees dan eerlijk tegenover jezelf en je toekomstige kind en begin er niet aan (of vind een andere goede oplossing, bijvoorbeeld dat de vader vaak thuis is).

Ik had een kind voordat ik moest gaan werken,ondertussen weiger ik op te geven wat ik bereikt heb.
Dit overleg ik met mijn kinderen omdat het hun leven beinvloed.
Zelf hebben ze liever dat ik werk en dat we hier kunnen blijven wonen.
Ook alle luxe doen ze niet graag afstand van,voordeel is wel dat er 3 in huis met paarden bezig zijn.
Zoonlief heeft er even geen behoefte aan om erbij te horen,dat heet pubertijd. Haha!
Het is de kunst van het combineren,overigens zijn er moeders die de hele dag thuis zijn en minder met hun kind doen dan ik.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:33

Goeie genade, al typend is mijn berichtje al bijna gedateerd geraakt want na plaatsing zag ik alweer tien andere berichtjes en zo langzaam was ik nou toch ook weer niet.

De mentaliteit is ook niet altijd om over naar huis te schrijven maar dat ligt niet uitsluitend aan de kinderen zelf natuurlijk. Ik hou ook niet van hondsbrutale kinderen, ik hou er ook niet van als een moeder haar driejarige voor mijn neus op een tafeltje verderop in een manegekantine van zijn poepluier ontdoet op het tafelkleed waar later mensen hun broodje kroket weer op moeten nuttigen.

Ik heb heel bewust voor een basisschool gekozen en merk weinig van scheldwoorden, en grote monden naar volwassenen. Ik probeer ze normen en waarden bij te brengen maar ik ben niet perfect en soms zijn ze ook wel eens bijzonder irritant. Tja, en dan kan het wel eens zo zijn dat ze die irritante bui hebben waar vreemden bij zijn, daar weiger ik me schuldig over te voelen. Ik doe mijn best, hard mijn best en meer kan ik niet doen.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:38

Karin"]
[quote="SmithsGirl"]Buitenzorg: waarom zou het niet krijgen van kinderen egoïstisch zijn?
[/quote]

Mijn idee: omdat veel mensen redeneren dat ze hun 'eigen dingetjes' niet meer kunnen doen als er eenmaal kinderen zijn. Dus kiezen die mensen voor hun eigen leven en niet voor kinderen. Dat wordt nogal eens als egoïstisch gezien.

Maar het wèl krijgen van kinderen is IMO net zo egoïstisch. JIJ wilt tenslotte zo graag dat kind. Knipoog

Volgens mij bedoelt Buitenzorg dat ook met haar laatste alinea.
[/quote]

Juist, dat bedoel ik idd. Er is maar 1 persoon het allerbelangrijkste in je leven en dat ben jezelf. Misschien een interessante andere discussie: dat iedereen uiteindelijk alles uit eigenbelang doet? Want je bent toch ook niet bij je partner omdat hij/zij daar zo happy van wordt, maar JIJ?

[quote="runningkawa"]
[/quote]
Meldt zich! Ik -als moeder- kan me daar ook aan ergeren, maar weet uit eigen ervaring dat de moeder zelf er ook vaak niet blij mee is.
Als wij bv uit eten gaan dan zorg ik altijd dat mijn dochter aan onze tafel blijft, juist omdat ik weet dat niet iedereen op kinderen gesteld is.

[quote="Apple schreef:
Aan sommige mensen die (na een hele klaagzang over gebroken nachten endergelijke) zeiden 'maar je krijgt er zoveel voor terug' heb ik weleens gevraagd 'wat dan?'

Wat je ervoor terugkrijgt? Een niet te omschrijven intens gevoel van liefde, wat ik voor mijn paard niet voel, alhoewel ik helemaal verliefd ben op mijn knollie.
Die 2 kleine armpjes die om mijn nek slaan en mijn dochter die zegt, Mama, ik hou zo veel van jou!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:38

coydog schreef:
Ik had een kind voordat ik moest gaan werken,ondertussen weiger ik op te geven wat ik bereikt heb.
Dit overleg ik met mijn kinderen omdat het hun leven beinvloed.
Zelf hebben ze liever dat ik werk en dat we hier kunnen blijven wonen.
Ook alle luxe doen ze niet graag afstand van,voordeel is wel dat er 3 in huis met paarden bezig zijn.
Zoonlief heeft er even geen behoefte aan om erbij te horen,dat heet pubertijd. Haha!
Het is de kunst van het combineren,overigens zijn er moeders die de hele dag thuis zijn en minder met hun kind doen dan ik.

Ik wil ook niet iedere moeder die werkt slecht noemen hoor! Het is meer het idee, dat mensen eerst zo graag een kind willen en dan zsm weer 40 uur gaan werken. Dat snap ik niet, maar als iemand daarvoor kiest is dat zijn/haar keuze, dus dan ga ik daar niet over lopen zeuren.
Mijn moeder was vroeger altijd thuis en dat vond ik fijn, dus daar zal m'n mening best door beïnvloed zijn.

Om nog even terug te komen op iets wat kawa zei. Ik erger me niet aan kinderen die in winkels lopen, wél aan slecht opgevoede kinderen in winkels. Twee kinderen doen tikkertje, gaan op de grond liggen, keihard krijsen... Dat is toch niet normaal?? En wat zegt de moeder 'jongens niet doen want we gaan zo weg' en zoefff daar begon het geren, gelig en gekrijs weer Huilen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:39

Apple schreef:

Daar moet ik soms ook nog wel eens over nadenken.
Misschien dat ik mijn dochter nu dingen zie doen die ik vroeger ook deed.
Dat het leuk is dat we het nu samen doen,dat ze trots is omdat we samen een buitenrit hebben gedaan(hè mamma zegt ze dan trots).
Dat ze dit zo volwassen kan zeggen terwijl er een klein grietje voor je staat.
Dat mijn zoon op logopedie zat maar bavarois vlekkeloos kon zeggen.
Dat hij z'n eerste vriendinnetje had waar het mee uitging omdat ze heel volwassen vond dat hij gebruik maakte van haar(hij had haar een halve boterham gevraagd toen hij z'n brood was vergeten,tja liefde van de man....)
Dat ze 's ochtends bij je komen liggen om te knuffelen.
Zo weet ik nog wel wat dingen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:40

Pellie schreef:
Misschien kunnen wat moeders hier de liefde voor hun kroost beschrijven? Dan kan ik zien of mijn gevoel hetzelfde is.

Moederliefde wordt misschien een beetje zalig gemaakt, ik weet het niet...

Dit tempo is moordend zeg Haha!

Ik kan eigenlijk de liefde voor mijn kroost niet beschrijven, daar zijn geen woorden voor.
Ik heb een paard gehad waar ik, denk ik, hetzelfde voor voelde als jij voor Gammon. Dat paard is nu 12 jaar dood en ik mis hem nog dagelijks, dat zegt denk ik wel genoeg.

Maar mijn kinderen zijn mijn kinderen, ik zou mijn leven voor hen geven en dat zou ik toch niet voor mijn paard gedaan hebben. Ik hou van ze op een zo allesomvattende manier dat ik er soms heel warm van wordt en soms heel bang. De liefde die ik voor hen voel is duizendmaal sterker dan de liefde die ik ooit voor een dier of voor een ander mens gevoeld heb.

Mijn paard was mijn alles, mijn maatje voor het leven. Hij was en is overvangbaar. Nooit heb ik meer gevoeld voor een paard wat ik voor hem voelde en toch voel ik zoveel meer voor mijn kinderen.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:41

ach, het zijn kinderen, misser. die doen dat nou eenmaal.
dat hebben jullie zeker noooooit gedaan?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 23:51

ja erg hè percy, en dat voor ons oudjes haha Haha!

ik begrijp wat je voor je kroost voelt, wellicht zal het inderdaad mijn liefde voor Gam zijn en dan 1000x sterker... dan moet ik echt geen kinderen want dan ga ik dood, kun je mij bij elkaar vegen en naar de PAAZ brengen denk ik. Zoveel liefde ergens voor voelen trek ik niet hoor...

ik raak nu soms al emotioneel in de war als ik mijn gevoel voor Gam op een rijtje probeer te zetten en vraag me af of ik wel gezond ben met mijn liefde voor hem.
Verward
Laatst bijgewerkt door Pellie op 24-03-04 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:52

rina"]
[quote="Jorie schreef:
Ik wil geen kinderen, wel of geen paarden!!! Ben nu 34 en geloof niet dat het biolologische klokje ooit voor mij zal tikken en daar ben ik totaal niet rouwig om!!!
Mijn paarden en 3 poezen zijn mijn kinderen en dat vind ik meer dan zat!!!
Ik ben gek met ze (wil niet eens op vakantie)
Baby's snap ik niet. Ik heb nog nooit het gevoel gehad van "o, wat lief" Vind er geen reet aan. Doe mij maar een nest met jonge katjes, een veulen, een puppie whatever........

idem hier, incl. leefdtijd Haha! ik heb ook helemaal niets met kinderen, sterker nog die van mijn zus kan ik na 5 minuten al achter het behang kwijt Bloos! nee echt doe mij een dier en ik ben op en top gelukkig, maar moet ik 2 minuten op het kind van mijn zus passen en je kunt me opbergen.

en het is idd heel opvallend te horen dat veel paardevrouwen geen kinders willen.
[/quote]

Hier meld zich nummer 3 van 34 jaar! Haha!

Wat is dit topic een openbaring.
Ik heb een hekel aan kleine kinderen, vooral van die lawaaiige jongetjes.
Kinderen vanaf een jaar of 12 vind ik wel geweldig.( die kun je op een pony zetten) ~~}>

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:00

Natasha schreef:
....Kinderen vanaf een jaar of 12 vind ik wel geweldig.( die kun je op een pony zetten) ~~}>

Eerder ook al hoor,doen ze bij mij al vanaf dat ze 5 en 9 zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:02

Van die jongentjes die dan zo lekker door de stallen rennen en moeders die hun kinderwagen vlak onder een paard zijn neus parkeren, die bedoel je mel?

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:19

Ik heb altijd gezegd dat ik geen kinderen wil, dat zeg ik nu nog, maar heb al wel namen bedacht en dat soort dingen Verward Ach, ben pas 20, who knows Haha!