De paardengoeroes, geldklopperij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: De paardengoeroes, geldklopperij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:40

Aan mij is ook wel eens gevraagd of ik een paard van iemand met een bezem de wasplaats op wou duwen. Ik heb vriendelijk geweigerd en uitgelegd dat ik zelf liever niet zo werk :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:58

Moet het met een bezem, als je een stalgenoot helpt? Oh, dat wist ik niet.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:02

prompter schreef:
Ik "volg" daarom ook geen paardenmensen op de socials. Mensen waarvan ik echt kan leren hebben meestal geen gelikt Instagram account waarop alles "perfect" is.

Ook mijn ervaring, mensen met de juiste kennis zijn ook meer met hun paarden dan met hun socials bezig :)

De meeste biomechanisch-prikkelvrij-energiebewust-trainen meiden op insta hebben niet per se veel te vertellen en niet de meest bijzondere resultaten op hun naam.

Cursussen trailerladen worden ook door iedereen en hun hond aangeboden tegenwoordig, vooral met een touw over de neus :') het is best lastig om de goede mensen te vinden gezien het aanbod zo groot is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 08:40

DuoPenotti schreef:
Is dat dezelfde die haar biotine aanprijst als de beste terwijl die van de Welkoop meer biotine bevat?
Uiteraard met een hoop prijsverschil.

Bedankt voor de (gratis :D ) tip!

Ik heb ook weerstand tegen deze vormen van marketing. Mijn haren gaan er van overeind staan. Maar ja, ik deel dan ook gratis mijn ervaringen en wat er beter anders had gekund om te voorkomen dst anderen dezelfde fouten maken.

Bij online trainingen maar vooral webinars, maak ik ook een rekensommetje wat iemand er mee verdient.

En het is altijd goed om een onlinecursus qua kosten en inhoud te vergelijken met een fysieke opleiding met een erkend diploma. Online trainingen kunnen mensen heel rijk van worden. Je kunt ze onbeperkt verkopen, en er kunnen heel veel deelnemers zijn bij een online webinar, terwijl je zelf na de eerste opzet er nog maar weinig tijd mee bezig bent.

Er zitten namelijk maar een beperkt aantal dagen in een jaar en uren in een dag en bij fysieke trsin8ngen heb je de kosten en beperkingen van een locatie.

Ik ben best bereid een eerlijk ZZP tarief te betalen voor iemand die persoonlijk langs komt om advies te geven en evt. een plan maakt.
En iemand lokaal is dan fijn,want anders kost het je een aantal reiskostenvergoeding/reisuren. Maar het moet wel binnen budget vallen.

En FD haar prijsindicaties, liggen ruim boven budget.

Ik heb hier al vanaf 2012 een rlf ontworpen en met h7lp van loonwerker best goed PP liggen (voor een fractie van haar begroeotte kosten) wat weer aan groot onderhoud toe is, maar als de kostenindicatie niet reëel zijn, en er ook geen interesse is voir wat er al ligt maar aannames worden gedaan alsof er nog geen kennis is, dan valt het voor mij af. Zeker bij zulke bedragen. Dan zoek ik wel weer een goede loonwerker. Of een betaalbare hovenier.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 08:58

Jessix schreef:
40 jaar ervaring. Ik althans wel. Ik word niet meer onzeker. Advies geef ik eigenlijk nooit. Enkel als iemand het specifiek vraagt en dan zeg ik ook dat het zo voor mij werkt, bij mijn paarden,
Zelf sta ik ook meer open voor mensen die inspireren. Gewoon laten zien hoe ze het zelf doen wat mijn nieuwsgierigheid dan wekt.

Héél herkenbaar.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 09:19

Ik heb de veulencursus gevolgd :Y) Het was mijn eerste veulen en ik was heel bang. Achteraf gezien helemaal in de marketing gelopen maar het gaf me wel rust omdat ik me beter voorbereid voelde. Haar grote tip om geen flessen maar een pannetje te gebruiken als het veulen niet kan drinken werkte niet en toen mocht in alsnog snachts een fles zien te regelen :')

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 09:29

Brittneyx schreef:
Ik heb de veulencursus gevolgd :Y) Het was mijn eerste veulen en ik was heel bang. Achteraf gezien helemaal in de marketing gelopen maar het gaf me wel rust omdat ik me beter voorbereid voelde. Haar grote tip om geen flessen maar een pannetje te gebruiken als het veulen niet kan drinken werkte niet en toen mocht in alsnog snachts een fles zien te regelen :')

Ik heb klant gehad welke dus ook de veulen cursus gedaan heeft om toch enige kennis van zaken te hebben. Ik zei volgensmij staat alles wat daar in die cursus staat op internet. Toen kwam dus daar het moment van discussie. Het veulen wilde niet de speen van de moeder pakken maar moest dus wel biest. Ik pak mn flesje. Die vrouw overstuur.. het mocht geen flesje maar moest uit een tijltje want dat stond in de cursus. Uiteindelijk had de dochter tegen me gezegd. Komt goed ma, hier is de kennis en ervaring.

Uiteindelijk wilde die dus niet uit t teiltje drinken maar wel uit de fles.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 09:57

Geen paardengoeroe maar ik moest wel even aan dit topic denken toen ik net een advertentie tegen kwam van een voorleescoach voor mensen met babies :P
Dus dan leer je hoe je babies het beste kunt voorlezen :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:06

....het liefst hardop en in een taal die je kent? :=

Er zijn ook slaapcursussen voor baby's toch :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 10:22

@joyce B

Ik wil je met liefde en plezier een tikkie sturen :D

Nee heb daar ook weerstand op.
En in dit geval vind ik het imo ook nog een vorm van bedrog. Want het is niet het beste product op de markt.
Als dat wel is en je vraagt meer, prima. Maar dat is dus niet

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 11:30

corinadrenth schreef:
Brittneyx schreef:

Ik heb klant gehad welke dus ook de veulen cursus gedaan heeft om toch enige kennis van zaken te hebben. Ik zei volgensmij staat alles wat daar in die cursus staat op internet. Toen kwam dus daar het moment van discussie. Het veulen wilde niet de speen van de moeder pakken maar moest dus wel biest. Ik pak mn flesje. Die vrouw overstuur.. het mocht geen flesje maar moest uit een tijltje want dat stond in de cursus. Uiteindelijk had de dochter tegen me gezegd. Komt goed ma, hier is de kennis en ervaring.

Uiteindelijk wilde die dus niet uit t teiltje drinken maar wel uit de fles.

Ik heb echt heel veel op internet gelezen. Ook in het dikke buiken topic enzo. Soms twijfelde ik aan informatie en zag door de bomen het bos niet meer. Ik dacht dat een dierenarts wel de correcte info zou geven.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 17:09

Cayenne schreef:
Geen paardengoeroe maar ik moest wel even aan dit topic denken toen ik net een advertentie tegen kwam van een voorleescoach voor mensen met babies :P

En cursussen hoe je te profileren op de socials. Vreselijk! En daar betaal je dan geld voor en zij noemen het hun carrière. :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 17:12

En cursussen hoe je succesvol moet worden met crypto / dropshippen en noem maar op. De enige mensen die er rijk van worden zijn de aanbieders van die cursussen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 17:17

Sachertorte schreef:
Cayenne schreef:

En cursussen hoe je te profileren op de socials. Vreselijk! En daar betaal je dan geld voor en zij noemen het hun carrière. :')

Oh ja, die zijn er ook nog! :')
Een cursus om meer volgers te krijgen terwijl bij degene die de cursus heeft gemaakt juist de views flink terug lopen.
Dan vraag ik me toch af waarom het bij jezelf niet meer lukt als cursusmaker :+

En nee, dat zeg ik niet omdat ik jaloers ben oid, maar omdat ik me dan oprecht afvraag waarom je dan zo'n cursus zou kopen als de cursusmaker niet kan overtuigen in het doel van de cursus.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 17:21

Fly_high schreef:
En cursussen hoe je succesvol moet worden met crypto / dropshippen en noem maar op. De enige mensen die er rijk van worden zijn de aanbieders van die cursussen.

Maar daarna kun je zelf ook de cursus aanbieden!! _O-

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 17:43

Ik zag laatst een advertentie voorbij komen over een cursus over hoe je een cursus kan maken en verkopen :+

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 17:47

LiannePuthzy schreef:
Ik zag laatst een advertentie voorbij komen over een cursus over hoe je een cursus kan maken en verkopen :+

:')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 18:19

Iedereen is tegenwoordig coach. Werkt vast goed.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 19:20

LiannePuthzy schreef:

Zo heb je serieus ook coaches voor coaches. :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 19:31

LiannePuthzy schreef:

Ik viel pas ook van m’n stoel toen ik de prijzen hoorde van iemand die een cursus cursus maken gaf. Ging om duizenden euro’s.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 19:36

De meest absurde bedragen komen idd voorbij, maar blijkbaar verkoopt het ook nog?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 19:43

Brittneyx schreef:

Dan weet je gelijk dat ze dus echt niet weet waar ze over praat.

Dat flesje is in 99% van de gevallen de beste aanpak.
Ik weet van precies één veulen die inderdaad niet uit een flesje kon/wilde drinken maar wel uit een emmer.

Voor mij zou dit een dealbreaker zijn. Er is niet één oplossing, nooit en nergens. Het is altijd beter om meerdere opties beschikbaar te hebben.

Zelfs in mijn simpele werk zijn 100-den verschillende oplossingen nodig om heel simpel een transformatorhuisje om te bouwen. Oude spullen eruit, nieuwe spullen erin, klaar. Meer is het niet. Maar elk huisje krijgt toch een net andere aanpak, want elke situatie is net anders.....