Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Popstra schreef:Omdat ze honden aangeschaft hebben is jullie stalgeld omhoog gegaan??
Lopen die honden dan 24/7 tussen de paarden buiten? Op 7 hectare? Dat zijn dan heel veel honden zeker!?
Sure_lee schreef:Het zijn 2 honden. Aanschafkosten zijn hoog, kosten voor eten en dergelijke ook en de omheining moet aangepast worden zodat de honden niet onder de omheining door kunnen.
Wij dienen dat te betalen omdat wij natuurlijk willen dat onze paarden beschermd worden. De honden zijn nu nog niet 24/7 in de kudde. Ze hebben eerst een poos op een rustige manier aan elkaar kunnen wennen. Binnenkort gaan ze van 21.00 tot 9.00 in de kudde.
Popstra schreef:Sure_lee schreef:Het zijn 2 honden. Aanschafkosten zijn hoog, kosten voor eten en dergelijke ook en de omheining moet aangepast worden zodat de honden niet onder de omheining door kunnen.
Wij dienen dat te betalen omdat wij natuurlijk willen dat onze paarden beschermd worden. De honden zijn nu nog niet 24/7 in de kudde. Ze hebben eerst een poos op een rustige manier aan elkaar kunnen wennen. Binnenkort gaan ze van 21.00 tot 9.00 in de kudde.
Ik vind dit best bijzonder.
Krijgt de stal geen subsidie bij voor het hekwerk dan!?
DuoPenotti schreef:Honden binnen houden is makkelijker dan wolven buiten.
Als je het dan "wolfwerend" maakt houd je ook de honden binnen.
En hoe meer paarden hoe meer subsidie.
Bij mij met maar 2 dieren schiet het niet op, bij pension is het weer iets meer.
Niet kosten dekkend, maar alle beetjes helpen

Sure_lee schreef:DuoPenotti schreef:Honden binnen houden is makkelijker dan wolven buiten.
Als je het dan "wolfwerend" maakt houd je ook de honden binnen.
En hoe meer paarden hoe meer subsidie.
Bij mij met maar 2 dieren schiet het niet op, bij pension is het weer iets meer.
Niet kosten dekkend, maar alle beetjes helpen
Het gaat er in dit geval om dat ze er niet onder door kunnen. Zowel de hond en de wolf niet.
Over het hek gaan de honden niet.
De wolf misschien wel maar dat zou best dom zijn van de wolf om tussen een kudde van 50 paarden te springen waar ook nog 2 kbh's zijn.
Zeg niet dat het niet kan gebeuren maar ik acht de kans klein.