We hebben 2,5 ha weiland met een paddock, voer van eigen land. Leuk om hier mee te lezen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Malenka schreef:Wat een schatje die Jasmijn. Ze wilde gewoon helpen.
Hier komt morgen een meisje uit de buurt solliciteren om betaald uit te mesten. Nu ik weer een paar uur per week werk lukt het me echt niet meer om het bij te houden.
Dat is echt de keerzijde van paarden aan huis als je zelf achteruit gaat qua gezondheid.
DubbelFun schreef:Zo, de shet is geschoren. Het is zo'n schatje, ze staat echt te genieten. Beentjes waren eerder een beetje problematisch omdat ze konstant een been op tilde en dan ging 'huppelen'. Blijkt de lieverd gewoon te wachten tot ik hem beet pak om te scheren.
Ondanks de nieuwe messen had het apparaat er toch al wat moeite mee om er door te komen en werden de messen best wel warm, 1x zelfs afgeslagen en moest ik het noodknopje weer indrukken.
Daarna even fiks geborsteld en er kwam een mega-lading talk/schilfers vanaf, misschien nog maar een keer goed wassen met anti-roos als het nog iets zonniger wordt.
[ Afbeelding ]
En daarna lekker samen hooi eten
[ Afbeelding ]
Lys_PPA schreef:Ik gebruik de Makita accublazer om het zand van tevoren weg te blazen, wat een hoop scheelt. Het wassen van pony’s met zo’n dikke vacht is niet altijd makkelijk, omdat het drogen erg lang duurt. Voor onze pony’s met erg dikke vacht begin ik met de grovere messenset (Liscop 107 Rundvee-grof 18/23t) en werk ik daarna af met de fijne messenset. Soms laat ik het zoals het is, want de scheerlijnen verdwijnen binnen een paar dagen.
Gisteren was de schoonmaakster er weer en ze zei dat ze overal hooi terugvindt. Via mijn laarzen en sokken neem ik het mee naar binnen, zelfs al draag ik altijd slippers in huis. Dus, iemand met goede tips?
belle_boef schreef:Daar is ze voor toch. Om dat schoon te maken.