Zucht
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Coby schreef:Wij hebben een droge bak en onderdak met droog hooi. Sinds de komst van de wolf en wolvengebied toch ‘s nachts binnen. Gevolg is dat de onderdanige pony echt zijn rustmomenten kan hebben tijdens het eten.
Ze staan hier van 21.00 fot 07.00 in een gescheiden stal.
Zinzi_jewel schreef:Welke dekens gebruiken jullie ?
Had altijd rambo super tevreden
Nu een bucas maar m'n dame is nat geregend en niet gewoon in geregend !
Toch weer n rambo doen of zijn er prettiger geprijsde dekens ?
tiwi1969 schreef:24/7 buiten dekens stel je inderdaad extra eisen aan. Je zou het een nadeel van 24/7 buiten kunnen noemen, dus ook daar een extra investering in duurdere dekens.
Josien_ schreef:Ik snap jullie argumenten wel hoor, thuis kun je vaak best wel goed je best doen om droge plekjes te creëren bij 24/7 buiten.
Maar op pension ben je toch afhankelijk en moet je roeien met de riemen die je hebt. Vaak kun je dat niet het ultieme nastreven, maar ik ga er van uit dat iedereen voor het best mogelijk voor zijn dier kiest.
Josien_ schreef:Ik snap jullie argumenten wel hoor, thuis kun je vaak best wel goed je best doen om droge plekjes te creëren bij 24/7 buiten.
Maar op pension ben je toch afhankelijk en moet je roeien met de riemen die je hebt. Vaak kun je dat niet het ultieme nastreven, maar ik ga er van uit dat iedereen voor het best mogelijk voor zijn dier kiest.
Maartje1990 schreef:Josien_ schreef:Ik snap jullie argumenten wel hoor, thuis kun je vaak best wel goed je best doen om droge plekjes te creëren bij 24/7 buiten.
Ik kan als pensionstalhouder volgens PP principe helaas ook niet het ultieme na streven. Helaas geen pot goud om daar meteen voor te kunnen zorgen. Er zijn wel meerdede droge plekken, zowel voor eten als liggen. Maar zeker ook modderige plekken waar we nog niks aan kunnen doen (gewoon simpelweg de financiele middelen dus niet direct voor)
ajesca123 schreef:Maartje1990 schreef:
Ik kan als pensionstalhouder volgens PP principe helaas ook niet het ultieme na streven. Helaas geen pot goud om daar meteen voor te kunnen zorgen. Er zijn wel meerdede droge plekken, zowel voor eten als liggen. Maar zeker ook modderige plekken waar we nog niks aan kunnen doen (gewoon simpelweg de financiele middelen dus niet direct voor)
En zoals jij aangeeft heb je voldoende droge plekken voor alle paarden om droog te eten en te liggen.
Helaas zie je ook veel plekken waar dat niet zo is.
En dan kan ik best begrijpen dat niet iedereen de financiële mogelijkheden heeft om wel aan bovenstaande voorwaarden te voldoen.
Maar naar mijn mening is de plek dan gewoon niet geschikt om de paarden op die manier te houden.