Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:Ik wilde die netten ook zelf vullen en klaar leggen maar dat mocht niet, hij at ook zijn stro op daar had hij al eerder koliek van gekregen dus moest hij op vlas. Dat regelde ik allemaal zelf, ook de afvoer zorgde ik zelf voor ook daar werd heel moeilijk over gedaan.
Robin_S schreef:Die vierkante netten zijn ook werk hoor, je wordt er echt niet blij van.
Een stalhouder is helemaal niets verplicht, die hooinetten hebben de mensen bedacht, een paard eet het liever van de grond
lies schreef:Ik had een hooinet altijd aan de binnenkant van de deur hangen, een vierkante die hij gewoon open kon doen en het hooi erin doen. Leek mij vrij makkelijk, maar alsnog vond ik vaak het hooi op de grond als ik toevallig net na bijvullen op stal kwam. En dat was er dan niet uitgevallen/uitgetrokken door m'n paard, maar de plakken lagen gewoon in de hoek.
Op de tweede stal waar ze stond ging het overigens wel altijd goed!
Ik snap dat het een extra handeling is voor de stalhouder, maar op zich hoort het er toch ook wel een beetje bij? Misschien dat een stalhouder dat soort dingen moet incalculeren, of gewoon elke extra dienst een bepaald bedrag tegenover stellen. 'Vroeger' was het wrs makkelijker om stalhouder te zijn, tegenwoordig (voornamelijk door voortschrijdend inzicht) zijn mensen zich gewoon meer bewust van wat hun paard nodig heeft en dat kost idd meer tijd.
Jessix schreef:Ik heb een aantal jaar op een privéstal gewerkt en ben er wel over uit dat je ergens een lijn moet trekken. Daar stonden maar 28 klanten, maar als je aan alle wensen en uitzonderingen moet voldoen dan wordt het wel heel veel meer werk. En dat was 20 jaar geleden... Nu zijn er inderdaad nog veel meer individuele wensen. Vandaar waarschijnlijk ook dat je voor sommige handelingen een meerprijs moet betalen, wat ik ook logisch vind. Maar ook dan loop je op een geven moment wel tegen een grens aan van waarin een pensionhouder moet voorzien.
lies schreef:Robin_S schreef:Die vierkante netten zijn ook werk hoor, je wordt er echt niet blij van.
Een stalhouder is helemaal niets verplicht, die hooinetten hebben de mensen bedacht, een paard eet het liever van de grond
Wat een paard liever doet is nu net het probleem. Ja, mijn paard eet liever van de grond, maar dan heeft ze het in een half uur op, zoals ik al zei. Met als gevolg dat ze idd ook haar halve stal stro leeg vrat. Een slowfeeder zorgt ervoor dat ze er veel langer mee doet. Niet elk paard is zo'n veelvraat, dus wrs zal ook niet elke eigenaar dit willen. Op stal 1 waar ik stond had nog niet de helft zo'n net en op stal 2 hadden maar 2 personen ook zo'n net. Zoals ik al zei; had er graag een meerprijs voor betaald als dat garandeerde dat het wel in dat net gedaan werd.
Maar goed, ik heb er verder geen 'last' meer van, kan het nu doen zoals ik het zelf wil. Vroeg me alleen af of het onredelijk is om het van een stalhouder te vragen. Ik vind het niet onredelijk, desnoods voor een meerprijs, jij (en IHN en anderen ook zo te zien) kennelijk wel.
Veronica2 schreef:Jessix schreef:Ik heb een aantal jaar op een privéstal gewerkt en ben er wel over uit dat je ergens een lijn moet trekken. Daar stonden maar 28 klanten, maar als je aan alle wensen en uitzonderingen moet voldoen dan wordt het wel heel veel meer werk. En dat was 20 jaar geleden... Nu zijn er inderdaad nog veel meer individuele wensen. Vandaar waarschijnlijk ook dat je voor sommige handelingen een meerprijs moet betalen, wat ik ook logisch vind. Maar ook dan loop je op een geven moment wel tegen een grens aan van waarin een pensionhouder moet voorzien.
Als alle 28 hooi wil voeren in netten dan moet jij als stalhouder of personeel dus een paar keer per dag zo'n net optillen, wat weegt dat ongeveer? Het lijkt niks, maar geloof me dat snel ondoenlijk wordt. Mensen snappen soms niet dat het voor 1 paard allemaal niet de moeite is, maar het blijft nooit bij 1tje.
Ayasha schreef:Maar wil je daar ook echt extra voor betalen? En wat voor bedrag zou jij dan redelijk vinden?
(Dit is een oprechte vraag omdat ik daar soms wel moeite mee heb om dat te bepalen.)
.
Maartje1990 schreef:Gisteren nog 19 netten gevuld van ca 10- 15 kg? En ohja ruim 19 weken zwanger gaat best hoor
Maartje1990 schreef:Gisteren nog 19 netten gevuld van ca 10- 15 kg? En ohja ruim 19 weken zwanger gaat best hoor
ikbencarmen schreef:Dus eigenlijk komt het erop neer dat je dan maar de pineut bent als je een paard hebt met stofallergie... omdat niemand het aandurft. Wel goed om hier achter te komen dat de meeste mensen hier zo over lijken te denken en dat het dus beter is om een plek in eigen beheer te gaan zoeken.