Ervaring electrische kruiwagen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shadowstar

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 08:27

Met die van mij werkte dat voor geen meter, weet niet hoe dat met een andere werkt

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 08:30

pol013 schreef:
Wij hadden het thuis even over zo'n kruiwagen als de pro22.
Maar wij hebben een mesthoop/mestbult. Dus waar je op een plankje moet rijden en dan moet kiepen. Zou dat met een extra brede plank werken met zo'n kruiwagen met kiepfunctie?
Iemand met ervaring? of die het kan inschatten?

Verwacht geen problemen met hellinkje op, maar de PRO22 is erg zwaar, dus je plank zal wel stabiel en vlak moeten liggen om te voorkomen dat hij kantelt. En je kunt dan alleen in de rijrichting kiepen, even zijwaarts legen is niet mogelijk ivm het gewicht. Achteruit eraf is dan de grootste uitdaging. Bij het veranderen van rijrichting draaien de achterwielen en de PRO22 heeft dan wat neiging te slingeren in die draaiing. Dan is het zaak om niet met die zware kruiwagen zijwaarts van de plank af te raken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 09:00

Ah kijk, dat is super fijne info om te hebben.
Een fatsoenlijke rijplank (aluminium) kunnen we wel voorzien. Maar het echt legen klinkt wel pittig verder zo.
Thanks dat helpt enorm in afwegingen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 10:14

Ik gooide mijn zipper gewoon voor de bult leeg en schepte het er bovenop. Deed ik daarvoor met m’n gewone kruiwagen ook al. Is veel minder zwaar dan zo’n plank op vind ik.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 10:36

Wat ik begreep van degene die zowel de mobarrow als de pro22 heeft: de pro22 kun je ook laten leegkiepen terwijl je op een helling staat. De mobarrow moet je zelf de bak duwen om te kiepen en dat lukt ivm kantelpunt /zwaartepunt niet of is veel zwaarder.
Voor de mesthoop legen en dan omhoog scheppen zou ik echt geen zin in hebben. Je koopt zo’n ding toch voor het gemak?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 11:14

De achterwielen van de pro22 kan je vastzetten dat ze niet draaien, dus voor het omlaag rijden van een helling kan dat enorm helpen. Hij kan prima een stuk omhoog rijden en dan kiepen als je een goede, stabiele rijplank hebt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 11:25

Afbeelding

Hij kiept prima op deze helling.
Alleen het laatste restje mest komt er net niet spontaan uit. Heeft op de helling iets een veeg met een bezem nodig.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 12:04

Jinte schreef:
De achterwielen van de pro22 kan je vastzetten dat ze niet draaien, dus voor het omlaag rijden van een helling kan dat enorm helpen. Hij kan prima een stuk omhoog rijden en dan kiepen als je een goede, stabiele rijplank hebt.

Ja, dat is waar, had ik even niet aan gedacht. Dan krijg die slingerbeweging ook niet bij het veranderen van rijrichting. Goed punt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 18:18

Hilary schreef:
Wat ik begreep van degene die zowel de mobarrow als de pro22 heeft: de pro22 kun je ook laten leegkiepen terwijl je op een helling staat. De mobarrow moet je zelf de bak duwen om te kiepen en dat lukt ivm kantelpunt /zwaartepunt niet of is veel zwaarder.
Voor de mesthoop legen en dan omhoog scheppen zou ik echt geen zin in hebben. Je koopt zo’n ding toch voor het gemak?

Ik heb een vrij grote mesthoop, dus ik kan een heel wat mest kwijt voordat het “omhoog” moet. Daar komt mijn Boerman dan voor. Die doet een kwartiertje knutselen met z’n shovel en dan heb ik weer een mooie bult.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 18:55

Ah, met zo’n boerman zou ik ook niet moeilijker doen dan nodig :j