Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sharmila schreef:0000 schreef:Maar....dit gaat je helemaal geen extra inkomen opleveren, dit gaat je geld kosten...echt waar! Ik heb al ruim 12 jaar paarden aan huis, ik weet heel goed wat het kost en hier ga je echt niks aan overhouden.
We gaan ook echt de prijs aanpassen. Sowieso is de situatie veranderd door bodembedekking. Als ze dan zegt ik doe het niet jammer. Dan richten we ons lekker 100% op de b&b en kopen we er een derde tinker bij in de toekomst.
Sharmila schreef:We willen met de tijd land van de buren huren. Minimaal 1 hectare als dat lukt. Dan zitten we op anderhalf nu. Ik heb voor een wei die afgesloten is van onze kant. Daar kan eventueel een pension paard op. Er zijn bomen die de zon tegen houden en we kunnen daar een schuilstal neerzetten. Volgende maand komt er een man die gaat kijken of hij een stenen box kan metselen voor ons. Ik zie een houten stal niet zitten vanwege mijt.
Ik verdien nu geen reet als paravet. Zo’n 11 euro per uur. Als ik 2 keer per maand een gast heb verdien ik al meer dan nu dus hoe dan ook vermoed ik dat we erop vooruit gaan.
chevax schreef:Sharmila schreef:We willen met de tijd land van de buren huren. Minimaal 1 hectare als dat lukt. Dan zitten we op anderhalf nu. Ik heb voor een wei die afgesloten is van onze kant. Daar kan eventueel een pension paard op. Er zijn bomen die de zon tegen houden en we kunnen daar een schuilstal neerzetten. Volgende maand komt er een man die gaat kijken of hij een stenen box kan metselen voor ons. Ik zie een houten stal niet zitten vanwege mijt.
Ik verdien nu geen reet als paravet. Zo’n 11 euro per uur. Als ik 2 keer per maand een gast heb verdien ik al meer dan nu dus hoe dan ook vermoed ik dat we erop vooruit gaan.
Ik heb geen kanker, maar ben wel vrij serieus ziek. Ik herken wel dingen van wat je schrijft. Je wilt zoveel mogelijk regelen, je wilt van die (financiële) stress af. En dat zijn juist de momenten waarop je vaak onhandige keuzes maakt.
Weet je, als je echt financiële stress hebt en onvoorziene kosten aan je huis, dan los je dat niet op met de zorg voor twee extra dieren.
Maak voor jezelf een plan:
- wat moet er gebeuren
- wat kosten de afzonderlijke stappen
- welke planning is haalbaar
Imo is een B&B veel winstgevender dan een pensionklant. Mits goed opgezet! Want dat is ook niet iets voor “erbij”. Richt je aandacht daarop.
meggiemeg schreef:Heb je er al eens een bedrijfsplan op los gelaten met wat je allemaal wilt? Het maken van zo'n plan geeft vaak een realistisch beeld van wat iets gaat kosten t.o.v. de opbrengsten. Mag je een vaste stal plaatsen van de gemeente of heb je daar een vergunning voor nodig?
Sharmila schreef:We willen met de tijd land van de buren huren. Minimaal 1 hectare als dat lukt. Dan zitten we op anderhalf nu. Ik heb voor een wei die afgesloten is van onze kant. Daar kan eventueel een pension paard op. Er zijn bomen die de zon tegen houden en we kunnen daar een schuilstal neerzetten. Volgende maand komt er een man die gaat kijken of hij een stenen box kan metselen voor ons. Ik zie een houten stal niet zitten vanwege mijt.
Achterom schreef:meggiemeg schreef:Heb je er al eens een bedrijfsplan op los gelaten met wat je allemaal wilt? Het maken van zo'n plan geeft vaak een realistisch beeld van wat iets gaat kosten t.o.v. de opbrengsten. Mag je een vaste stal plaatsen van de gemeente of heb je daar een vergunning voor nodig?
Hetzelfde geldt voor de B&B, ook daar heb je een vergunning etc voor nodig.
Als je die al hebt, heel fijn. Zo niet: reken dan in ieder geval nog op tijd en kosten alleen al daarvoor. Als de gemeente er al in meegaat.
Sharmila schreef:Ik heb ze net geappt dat ik toch aan meer geld zit te denken na her berekening van vlas erbij. 15 euro per dag in plaats van bijna 9.
Ik voel me echt een heks nu maar het was nodig. Die rent weg denk ik.
Sharmila schreef:Ons huis is eigenlijk 2 huizen in 1. Van de bank mogen we het absoluut niet verhuren. Maar een b&b mag wel. Mega mega krom. Zeker nu met het woning tekort.
Maar we hebben 2 keukens, 2 badkamers, 2 woonkamers, 2 ingangen. Echt alles is dubbel hier. en we gebruiken het gewoon niet. Het is makkelijk gemaakt ook slot op de deur bij onze keuken en het huis is in tweeen gedeeld.
Het is in principe mega netjes. Ik wil er alleen nog even mijn eigen stijl in brengen. Ik houd van romantisch klassiek en Rivièra maison. Het is nu strak en wit, verschrikkelijk.
Verwachting is ook dat de b&b al open gaat als ik hersteld ben van mijn operatie. Ik ga geen ontbijt maken want de mensen hebben een eigen keuken. Daarom bewust de naam paard en bed. Zo tackelen het woord breakfast. We zetten wat dingetjes in de koelkast voor de mensen en dan kunnen ze zelf kijken wat ze willen.
Sharmila schreef:Ze heeft net gezegd dat ze het dan niet meer ziet zitten. Zoekt iemand nog een plekje voor een niet al te groot paard in Burgh Haamstede?![]()
Half pension
Beginnende paddock paradise
Wc
Bak in aanbouw
Grote droge loopstal met vlas
Je mag een zadelkast neerzetten uiteraard zo groot je wilt.
Onbeperkt hooi
Je pony wordt aanbeden door een meisje van 2. Elk paard verdient een paardenmeisje.
300 euro per maand
Sharmila schreef:Ze heeft net gezegd dat ze het dan niet meer ziet zitten. Zoekt iemand nog een plekje voor een niet al te groot paard in Burgh Haamstede?![]()
Half pension
Wc
Bak in aanbouw
Onbeperkt hooi
Je pony wordt aanbeden door een meisje van 2. Elk paard verdient een paardenmeisje.
300 euro per maand
pmarena schreef:Top dat je dat zo kan verhuren
Klinkt alsof de Bed & Paard zonder al teveel inspanning verhuurwaardig gemaakt kan worden...?
Je zou er voor kunnen kiezen om dat gewoon eens een jaartje open te gooien zonder er veel in te investeren op dit moment. Dus gewoon wat nette meubels en snuisterijen voor een habbekrats of zelfs gratis van Marktplaats halen. Hoeft niet per-sé perfect jouw smaak te zijn: als het maar netjes is en weinig kost![]()
Je kan dan in de loop der tijd naarmate het geld opbrengt, er verder in investeren om het allemaal mooier en meer naar je eigen smaak te maken.
Fijn plekje voor de paarden er aan vast maken als dat gaat? Zodat de mensen de paarden echt aan huis hebben, kunnen zien, er interactie mee kunnen hebben vanuit hun huis en terrasje zeg maar
En dan gewoon beginnen met de verhuur. Eerlijk zijn over wat je aanbiedt. Een plek op basis van complete zelfverzorging kan natuurlijk ook gewoonDat mensen zelf een slaapzak / beddengoed / handdoeken en eten en drinken mee moeten nemen.
En jullie alleen zorgen voor het meubilair, een koffiezetapparaat, waterkoker, kooktoestel, pannen en borden en bestek enzo. Zodat je er zelf zo weinig mogelijk werk aan hebt.
Laat mensen een borg betalen voor het netjes achterlaten van het huis. Dat ze zelf zorgen dat alles netjes opgeruimd is, even een doekje over de tafels gehaald, gestofzuigd en alles. Als ze het zo netjes achterlaten dat je er zelf eigenlijk niks meer aan hoeft te doen, dan krijgen ze hun volledige schoonmaakborg terug. En anders is het voor jullie als jullie er zelf serieus doorheen moeten om de boel weer netjes te maken voor de volgende.
Zo kunnen mensen zelf ook een beetje de kosten bepalen en kan je jezelf werk besparen
Als je eigen paarden nu al dermate in de modder staan dat je het sneu vindt om te zien, dan lijkt het me geen goede keuze om er meer paarden bij te zetten...want dan wordt die modder alleen maar erger. Sowieso is de winter geen goed moment om paarden te introduceren. En de onzekerheid met je MRI / operatie enzo... kan je het geheel niet een beetje uitstellen...?
Of iets afspreken van dat ze eerder kunnen komen, als ze kunnen helpen met een mooi stuk bestrating aanleggen (gratis afhalen via Marktplaats) / eerst zand laten komen ofzo...?
Half pension
Wc
Bak in aanbouw
Onbeperkt hooi
300 euro per maand
pmarena schreef:Ik vind 300 euro wel weer erg veel, voor vooral toekomstdromen en nu in de modder staan.... zou er even bijzetten dat die 300 euro is wanneer er een goed rijdbare bak ligt, en dat je tot die tijd 250 vraagt, ofzo...
Eef_Bam schreef:Sharmila schreef:Ze heeft net gezegd dat ze het dan niet meer ziet zitten. Zoekt iemand nog een plekje voor een niet al te groot paard in Burgh Haamstede?![]()
Half pension
Wc
Bak in aanbouw
Onbeperkt hooi
300 euro per maand
Waarom bied je niet een opfokplekje aan als maatje voor je veulen? Is minder werk dan een groot paard, en je bijrijder kan weer weg met je paard. Dan maakt het niet uit dat de bak er nog niet is. Dan zou ik ik zeggen opfokplekje voor 200 euro ofzo per maand.
Berdien schreef:Eens met pmarena. Ik betaal nu minder en dan sta ik op een grote, professionele stalling. Moet wel mijn stal uitmesten, maar heb 2 grote en gedraineerde bakken, 2 longeercirkels, fantastische omgeving en faciliteiten die heel secuur onderhouden worden. Voor wat jij biedt zou ik niet meer dan 225-250 over hebben.