Kalea schreef:Blijft toch een moeilijk dilemma vind ik hoor. De wijze waarop een wolf jaagt is voor mij wel ondergeschikt. Ze doen het op deze manier omdat wij de prooidieren in afgesloten weiden houden.
Op stal houden is hier ook geen optie, in de winter staan ze dan toch nog in het donker buiten.
Wij wonen in Haspengouw, dus niet ideaal voor een wolf om zich te vestigen maar wel als doorsteek naar de Ardennen ofzo. Ben van plan om de paddock ‘onaantrekkelijk’ te maken zodat hij verderop gaat proberen. Wat op zich ook een nare gedachte is voor de andere pony’s in de buurt..
hopelijk zijn er nog wat afschrik tips te vinden, het blijft een dier en geen monster zoals soms omschreven.
Het is ook lastig. Wij hebben 8 herten lopen, waarvan 3 Bambi's. Hoge omheining met stroom, maar die laten zich niet opsluiten. We hebben ze wel rondom het dorp zitten de wolven, maar in het dorp nog niet, fingers crossed.
Ik vind wolven ook geen monsters, wild en instinctief en dat is hier geen goede combi. Vind ze prachtig en slim, maar ze liever in de bossen van Polen zeg maar.