Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Idd popstra niemand doet het perfect.
Geen paard is hetzelfde.
Denk dat we dat idee los moeten laten. Perfectie bestaat niet. Wie wel denkt dat te zijn zal ook dingen missen bij zijn paarden.
Wat niet wil zeggen dat het hoogtijd word voor minimale eisen in de wet.
Bellatrix schreef:Mijn bijrijdpaard staat op een pensionstal waar ze 12 uur per dag buiten staan. Van 07.00 tot 19.00. Onbeperkt hoor en een schuilstal. (al staat die van mij er nooit in maar altijd bij het eten)
Hij staat met 5 anderen op de paddock.
Zomerse foto maar dan heb je een idee.
[ [url=m/ZshRtK.jpg]Afbeelding[/url] ]
DuoPenotti schreef:Maar een stal waar paarden amper andere zien, nooit samen kunnen knuffelen. Niet eens lekker een sprint kunnen trekken. Waarom wil iemand daar dan een paard?
Ik als meisje vroeger al zonder de informatie van internet wilde dat al. Zo nieuw is het dus niet te begrijpen dat een paard meer nodig heeft dan zijn brok op stal.
Dan vraag ik me af, met de informatie van nu, waarom willen mensen een paard als deze niet aan gewone paardenbehoeftes kan genieten.
Dat blijf ik wel vreemd vinden.
Iemand die dat uit kan leggen?
Nikass schreef:Ik denk dat ik weet welke stal dit is, en ik vind het erg mooi. Maar mijn paard kan dit dus niet. Ze komt nooit bij de hooiruif.
DuoPenotti schreef:Nikass
Toen ik ook nog in pension stond waren dat ongeveer ook mijn eisen, als dat ik wel nog een buitenbak wilde die niet met elke druppel te nat was om in te rijden.
En ja dat was waar ik woonde in Brabant gelukkig ook wel te vinden. Al had je toen ook genoeg sportstallen waar dat niet was. Daar was de kantine ook belangrijker dan de rest.
Ik ben al jongere al eens vertrokken bij een verzorg paard omdat ik merkte dat ze daar erg weinig buiten kwamen. Dat vond ik niet paardwaardig.
Toen ik 26 jaar geleden mijn eerste eigen paard kocht was voldoende buiten samen met andere ook al mijn eis. En voldoende buiten was toch wel van 8-17 ongeveer in de wintermaanden.
En als dat niet kon wilde ik geen paard. Gewoon niet. Net zo min als dat ik geen hond wilde toen ik nog fulltime werkte.
En dat is wel wat me tegenwoordig verbaasd.
Ik ben voor de grijze middenweg, want perfectie bestaat niet. Maar een grijze middenweg bestaat wel.
Dat zal voor sommige ook niet genoeg zijn, oke dat hou je toch.
Maar een stal waar paarden amper andere zien, nooit samen kunnen knuffelen. Niet eens lekker een sprint kunnen trekken. Waarom wil iemand daar dan een paard?
Ik als meisje vroeger al zonder de informatie van internet wilde dat al. Zo nieuw is het dus niet te begrijpen dat een paard meer nodig heeft dan zijn brok op stal.
Dan vraag ik me af, met de informatie van nu, waarom willen mensen een paard als deze niet aan gewone paardenbehoeftes kan genieten.
Dat blijf ik wel vreemd vinden.
Iemand die dat uit kan leggen?
Ik geloof best dat het niet altijd makkelijk is een goede plek te vinden.
Maar die stalgenoten uit de kantine, ik geloof ook niet dat die daar ooit hun best voor doen.
En dan denk ik, begin een koffieclubje, want dat is waar het om gaat blijkbaar, maar koop geen paard.
Ik geloof best dat het niet altijd makkelijk is een goede plek te vinden.
Maar die stalgenoten uit de kantine, ik geloof ook niet dat die daar ooit hun best voor doen.
En dan denk ik, begin een koffieclubje, want dat is waar het om gaat blijkbaar, maar koop geen paard.
DuoPenotti schreef:Maar die stallen die geen woord houden zijn helaas overal.
En eigenlijk houd iedereen die dat dan maar pikt in stand.
Je kunt het dan allemaal wel te gemakkelijk vinden wat ik zeg... Maar wat heeft het paard daar aan?
Dus ja tijd voor wetten. Dat die lakse stalhouderers al anders moeten.
DuoPenotti schreef:Hier in de buurt zijn idd de stallen met buitenbaan maar paard ook overdag buiten goedkoper dan de sportaccommodatie met zelden tot nooit buiten.
Beide staan overigens vol.
DuoPenotti schreef:Omdat een wet zo te horen hard nodig is als je bijvoorbeeld leest over de stalgenoten van Nikass.
DuoPenotti schreef:Bij de varkens komen toch ook controleurs? Of de kippen of de koeien.
Alleen bij paarden is geen enkele regel. Nul.
En dat is dan hobby. Paarden 24/7 opsluiten.
Kun je alles controleren. Nee. Maar het idee van een boete bij niet naleven kan al zeker wat doen.
Ja minimum eisen zijn er gewoon te maken.
Ik denk ook erg verstandig als sector dat zelf eindelijk eens serieus te gaan doen. Voordat activisten clubjes het opgelegd krijgen. Dan zal er weinig grijs gebied meer zijn...