Moet je slank zijn ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je als ruiter slank zijn ?

ja
140 (31%)
nee
308 (68%)

Totaal aantal stemmen: 448

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:43

Citaat:
\jammer dat op die site geen foto's van de te koop aangeboden norikers staan.

die komen eraan, dit weekend worden er foto's gemaakt, als het goed is Cheese!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:56

ArieLover schreef:
Wie Ja heeft gedaan heeft eigendunk

Die begrijp ik niet.
Wil je dat eens uitleggen?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:09

Pfoe wat een verhitte discussie weer. Gewicht maakt natuurlijk wel wat uit, als het te extreem word. (meer dan 100 kg.) Niet in de minste plaats omdat het dan een belemmering gaat vormen om goed te kunnen bewegen. Ik deel wel de mening dat een stevige ruiter er beter uit ziet op een stevig paard en een slanke ruiter er beter uit ziet op een slank paardje.

Nistria, die opmerking over die broeken vind ik nergens op slaan. Misschien is die dunnere broek wel van een veel comfortabeler stof dan die dikke broek die anders aangeschaft moet worden. Zelf zou ik waarschijnlijk ook niet voor een stof kiezen die putjes zou benadrukken als ik er zelf last van had, maar goed, ieder zijn eigen mening en die moet je respecteren. Anders zou iemand een dikkere broek aan moeten omdat het er anders niet uit ziet? Belachelijk.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:59

Mijn oplossing was altijd een lange witte onderbroek eronder te dragen.
En een dunnere stof is idd prettiger,dat rekt meer mee om je bovenbenen die meestal wat flinker zijn.
Verder ben ik dus echt niet de kleinste(1.85 m/85-90 kilo).
Maar dan nog moet ik kunnen rijden,je bent meetal bezig met je hobby en daar wil je van genieten.
En in winkels staan dat ze beginnen met maat 42/44 wat ik normaal gemiddeld heb en dan eindigen bij maat 52 is niet leuk.
Ook de jasjes zijn meestal te smal aan de onderkant,zelfs als de bovenkant perfect past terwijl dat bij mij ook in de categorie grote maat valt.
Dan is het plezier er snel uit,tegenwoordig rij ik dus steeds meer met spijkerbroek.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:09

Nistria schreef:
Ik vind wel dat als je erg zwaar bent, je daar wel je kleding aan aan moet passen. Soms zie ik op concours vrij dikke bovenbenen en dan zie je al die putten door de rijbroek heen. Met name bij wit valt het erg op. Koop dan een broek van een dikkere stof of die wat wijder zit zodat het niet zo op valt...

Ahem... er bestaan ook mensen met maat 38 die putten in hun dijen hebben hoor...

Mijn mening: schaf die schijt-witte-broeken af!!! Ik vind ze bijna bij niemand mooi staan en het is zó vuil!!!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:12

peeky schreef:
Pfoe wat een verhitte discussie weer. Gewicht maakt natuurlijk wel wat uit, als het te extreem word. (meer dan 100 kg.) Niet in de minste plaats omdat het dan een belemmering gaat vormen om goed te kunnen bewegen. Ik deel wel de mening dat een stevige ruiter er beter uit ziet op een stevig paard en een slanke ruiter er beter uit ziet op een slank paardje.

Nistria, die opmerking over die broeken vind ik nergens op slaan. Misschien is die dunnere broek wel van een veel comfortabeler stof dan die dikke broek die anders aangeschaft moet worden. Zelf zou ik waarschijnlijk ook niet voor een stof kiezen die putjes zou benadrukken als ik er zelf last van had, maar goed, ieder zijn eigen mening en die moet je respecteren. Anders zou iemand een dikkere broek aan moeten omdat het er anders niet uit ziet? Belachelijk.

Helemaal mee eens! OK dan!

Maar feit is dat de stof van een rijbroek altijd wat rekbaar is en daarom snel toont wat je niet wilt zien! Alleen rib-broeken en broeken die geen gladde stof hebben (gladde stof is killing als je bultjes hebt, geloof me) zijn dan "toonbaar" voor putten en kwabben....

Onzin uiteraard, want als je nu eens heel graag zo'n hippe gladde broek wilt dragen, gewoon omdat je het mooi vind?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:13

ik zie liever een wat zwaardere ruiter op een paard die mee gaat met het paard, dan 1 of andere spriet die alle kanten opstuiterd!

Je moet gewoon een paardje hebben wat goed bij je past!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:15

coydog schreef:
Mijn oplossing was altijd een lange witte onderbroek eronder te dragen.

Ha, je wilt niet weten wat ik doe voor die stomme 5 minuten in de ring:

een oma-buik-inhou-broek aan, een elastische band om mijn middel voor kwabjes te verdoezelen en oh ja, toch ook wel 5 minuten proberen mijn buik in te trekken...

Morgen weer wedstrijd (onofficieel dan) en wat draag ik deze keer: lekker mijn grijze rijbroek, die witte trek ik niet meer aan!

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:35

ArieLover schreef:
Wie Ja heeft gedaan heeft eigendunk

Wat heeft eigendunk nu met ja-stemmen te maken hier?
Denk je nu echt dat alleen slanke ruiters ja gaan stemmen? Ben meerdere niet-slanke ruiters tegen gekomen in dit topic die uitlegden waarom ze ja hebben gestemd.
Dus die opmerking van jou gaat niet op.

Silmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:46

nou ik weet nie echt goed wat ik moest stemmen,
heb nee gedaan omdat uiterlijk er niet toe doet
ik ben zelf ok niet slank en weeg zo'n 45 kilo maar heb ook een welshje, ze houdt t prima!
kijk als je nou egt stevig bent endan op een shet gaat zitten, dan zou ik ook mijn maatregelen stellen..
het komt er op neer dat je een goede maat pony nodig hebt(eventueel paard)
en dat met die paardrijbroeken, nouw daar snap ik echt niks meer van!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:51

Euh..... i.m.o. dien je over een redelijke lichamelijk conditie te beschikken om je paard te kunnen hélpen en in het zadel te blijven.
Helaas is overgewicht daarbij geen hulp, maar dit is net zo goed van toepassing op onhandige en/of stijve personen.... Hoe het eruit ziet is voor de functionaliteit volkomen onbelangrijk.

Volgens mij zijn er twee harde criteria:
1. Dat het paard het gewicht van ruiter plus alle toebehoren makkelijk moet kunnen dragen.
2. Verder moet je bij dat bij jouw gewicht ruimschoots passende paard zonder hulp of hulpmiddelen zonder tig pogingen zelfstandig in het zadel kunnen komen en snél kunnen afstappen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:35

Citaat:
zonder hulp of hulpmiddelen zonder tig pogingen zelfstandig in het zadel kunnen komen en snél kunnen afstappen.

*oh oh* ik ga maar suikerzakjes verzamelen.....ik heb al zeker 10 jaar een stoel o.i.d. nodig om op een paard te komen Bloos! Cool

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:35

[HAW] Matje aan het werk

Hier staan foto's van me myself and I.

(HAW, Matje aan het werk) sorry,ik weet niet goed hoe ik een topic moet linken, ben zoals je kunt zien in het topicje,nogal blonT

Iedereen kan zien dat ik niet een slank dennetje ben (zacht uitgedrukt) maar zeg eens eerlijk?????

Ziet dit paardje er uit dat hij het moeilijk heeft met mij???????????????

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:36

DePennyBitch schreef:
[HAW] Matje aan het werk

Hier staan foto's van me myself and I.

(HAW, Matje aan het werk) sorry,ik weet niet goed hoe ik een topic moet linken, ben zoals je kunt zien in het topicje,nogal blonT

Iedereen kan zien dat ik niet een slank dennetje ben (zacht uitgedrukt) maar zeg eens eerlijk?????

topic is dus automatisch gelinkt, hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:07

DePennyBitch schreef:
[HAW] Matje aan het werk

Ik vind jullie er prima uitzien OK dan!
Ik vind dan ook dat het gaat om de combinatie én om de vorm van de ruiter. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus je kan wel vrij zwaar zijn, maar zolang je een goede conditie hebt en gewoon goed meerijdt met de bewegingen van je paard is er niks aan het handje! Zolang het niet zover komt dat je paard last krijgt van zijn/haar rug is er toch geen probleem Verward !
Bij mij op de manege rijden er in een aantal lessen ook mensen mee die wat zwaarder zijn. Nou, die moet je inderdaad niet op een rank pony'tje gaan zetten, maar op een paard vanaf 1.65m gaat het allemaal prima! En zelf ben ik ook niet superdun (heb maat 42) en ik heb geen problemen met rijden hoor, en het ziet er (volgens anderen én mezelf) ook niet echt gek uit. Ik heb een tijdje een D-pony bijgereden, en het zag er echt niet uit alsof dat beestje ieder moment door kon zakken ofzo... Haha!

Nogmaals, 't is de combi. En bij wedstrijdruiters geef ik toe dat het mooier is als ze wat slanker zijn. Maar als ze breed zijn vanwege de spieren is dat echt niet lelijk!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:31

Matje is trouwens 1.75m ongeveer, om een juist beeld te geven.
en ik ben 1.83 m...

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:44

Cheese! Als je dressuur rijd en je wil een mooi plaatje vormen moet je slank zijn in mijn ogen. Maar met slank bedoel ik niet dun!!!! Als je klein bent zoals ik zie je er al snel dik uit. Je word dan zon propje op paard. Dat vind ik dus persoonlijk geen gezicht voor een dressuur ruiter. Dressuur draaid veelal om uitstraling. Maar ik vind dat er niets mis mee is om een gezet iemand op een paard in de bossen te zien. Ik vergelijk mijn mening een beetje met een slank iemand in een bikini en een gezet iemand met een badpak... Vingers aflikken

xxxelinexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:17

Waarvoor zouden ze slank moeten zijn Verward
Ik ben blij met wat ik nu heb

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:11

Ja iedereen zijn mening blijft verschillen bij een onderwerp als dit. JIj kan blij zijn met jezelf maar als je goed nadenkt wat vind je dan van een dik iemand en een slank iemand op paard? Ik bedoel in de dressuur...

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:12

Huertecilla schreef:
2. Verder moet je bij dat bij jouw gewicht ruimschoots passende paard zonder hulp of hulpmiddelen zonder tig pogingen zelfstandig in het zadel kunnen komen en snél kunnen afstappen.

Deze snap ik ook niet helemaal. Als ik last heb van mijn enkelband (die ik 2 jaar geleden heb gescheurd, maar soms is het weer een beetje mis Knipoog ), dan ga ik ook liever met een stoel op mn paard. Dus dan moet ik ook maar niet rijden?
Als een wat dikker persoon makkelijker met een stoel opstapt, dan is daar toch niks mis mee?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:25

Myra1"]
[quote="Huertecilla schreef:

Deze snap ik ook niet helemaal. Als ik last heb van mijn enkelband (die ik 2 jaar geleden heb gescheurd, maar soms is het weer een beetje mis Knipoog ), dan ga ik ook liever met een stoel op mn paard. Dus dan moet ik ook maar niet rijden?
Als een wat dikker persoon makkelijker met een stoel opstapt, dan is daar toch niks mis mee?
[/quote]

En met nieuwe rijlaarzen zou ik het dan ook niet meer proberen Tong uitsteken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 08:40

Citaat:

op de manege waar ik heel vroeger reed, was het verplicht om met een opstapkrukje/stoel op te stappen. Daar vonden ze het paardvriendelijker dan met je volle gewicht je aan de zijkant van je paard ophijsen.

Ik denk dat weinig mensen zo lenig zijn dat ze met een soepel voltigesprongetje zo vanaf de grond in het zadel kunnen springen
(hoewel ik een paardenhandelaar van een jaar of 70 ken, die dat zo doet met een ongezadel paard Haha! )

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 01:36

in engeland is het bijna zowat verplicht om met opstapje op je paard te gaan... beter voor de paardenrug en het zadel.
ik stap ook met krukje op. mijn paard is 1.75 en ik ben kleiner en ook dik. en dat gaat heel soepel hoor zo opstappen. afstappen gaat ook heel makkelijk. zou l*llig zijn voor mijn slanke vriendinnen want als ze hem rijden als ik op vakantie ben of zo dan stappen zij ook met krukje op. zouden zij ook niet meer mogen rijden omdat ze er niet opkomen vanaf de grond..

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 01:56

peeky schreef:
Pfoe wat een verhitte discussie weer. Gewicht maakt natuurlijk wel wat uit, als het te extreem word. (meer dan 100 kg.)

Hoeft ook geen probleem te zijn, mijn man van 1.93 en schommelend tussen de 105 en 115 kg ziet er op onze Shire helemaal niet vreemd uit. En een groot, sterk paard als een shire heeft geen enkel probleem met zo'n gewicht.
Een kwestie van het juiste paard kiezen Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:22

op zich vind ik het mooier om een mooi slank iemand te paard tre zien dan een iets minder slank iemand, ik zie o concoursen wel mensen op super slanke paarden die zelf nogal ehm gezet zijn, en dan zo'n jasje aan hebben waarvan de knopen net niet openspringen,kijk dat vind ik oerlelijk! maar gewoon maatje 42 op een normaal paard met goedpassende kleding is niets mis mee! (ben zelf 55 kilo met mijn 1.78 dus ik heb weer eens makkelijk praten..sorrie)