Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:19

Poekkie schreef:
Wat koooouuuuudd!

hier idd niemand op stal gezien met de kou behalve eentje. Maar ik vind het wel moeilijk, er is een paard dat staat te bibberen maar eigenaresse komt niet kijken en heeft ook sowieso geen deken. Pfff sommige mensen verdienen geen paard.

Staat die buiten? Krijgt het dier voldoende voer? Ruwvoer bijvullen zou bv al ikunnen helpen?

En het aan haar doorgeven helpt ook niet? Soms kan iemand een verkeerde inschatting maken. Gebeurd hier ook wel eens. Als dit bij ons op stal zou gebeuren wordt de eigenaar op de hoogte gesteld en helpen de stalgenoten eventueel als nodig met het paard zich beter te laten voelen door binnen te zetten, extra te voeren, warme slobber of deken op (in overleg met de eigenaar uiteraard, misschien kan of durft ze niet te komen?)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:00

Poekkie schreef:
Wat koooouuuuudd!

hier idd niemand op stal gezien met de kou behalve eentje. Maar ik vind het wel moeilijk, er is een paard dat staat te bibberen maar eigenaresse komt niet kijken en heeft ook sowieso geen deken. Pfff sommige mensen verdienen geen paard.

Ook niet nadat je dit aangeeft?

Ik vind het maar niets dat we nog niet naar stal komen. Pony wordt super verzorgd maar ik zou m toch graag even met eigen ogen zien en knuffelen :o

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:00

Gister stond mijn auto vast, gelukkig kon ik met de bus van vriendlief heen en weer. En staleigenaar heeft het terrein helemaal schoongemaakt. Paarden hebben gister ook de hele dag buiten gestaan met dubbele porties hooi.
Moet alleen hopen dat staleigenaar straks thuis is, want raak door mijn watervoorraad heen. Kraan is bevroren. Gelukkig had ik vrijdag al een aantal speciebakken en emmers gevult als voorraad, maar die raken nu dus leeg.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:02

Ik ben zondagochtend heel dapper in de auto gestapt om de medicijnen te geven, en het viel me eerlijk gezegd wel mee. Ik had wel het geluk dat ik een heel stuk achter de sneeuwschuiver aan kon rijden. Op het moment rijd ik twee keer per dag op en neer voor de medicijnen, en het wordt elke keer beter. Helaas heeft paard met haar bevangen voetjes erg last van de kou.

Koekie73

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:04

Hier is het vooral het probleem dat je de wijk niet uitkomt. Overal sneeuwduinen waar je in vastrijdt.
Morgen maar weer eens kijken want vandaag sneeuwt het in ieder geval niet meer.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:07

Tancreda4 schreef:
Poekkie schreef:
Wat koooouuuuudd!

Staat die buiten? Krijgt het dier voldoende voer? Ruwvoer bijvullen zou bv al ikunnen helpen?

En het aan haar doorgeven helpt ook niet? Soms kan iemand een verkeerde inschatting maken. Gebeurd hier ook wel eens. Als dit bij ons op stal zou gebeuren wordt de eigenaar op de hoogte gesteld en helpen de stalgenoten eventueel als nodig met het paard zich beter te laten voelen door binnen te zetten, extra te voeren, warme slobber of deken op (in overleg met de eigenaar uiteraard, misschien kan of durft ze niet te komen?)

Dekens leg ik met plezier op, maar er is er geen. Ik ga mijn eigen spullen niet gebruiken voor een ander zijn paard, heb er zelf ook hard genoeg voor moeten werken. Dat gaat imo ook buiten mijn verantwoordelijkheid (zie trouwens een ander topic over een magere shet waar de helft boos werd omdat de sh een dekentje kocht :') )

Onbeperkt hooi is voorzien.
Binnen zetten gaat niet, want die flipt hem als hij alleen staat.
Dus ja... jammer maar helaas... zolang het bij bibberen blijft ga ik niet veel doen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:50

Jeej kon vanmiddag weer met mijn eigen auto naar stal.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:53

Hier de wegen prima te doen.
Ben ook even op stal geweest.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:46

Gisteren niet geweest ivm sneeuwduinen en een hele gladde oprit het terrein af.
Vandaag was het weer prima te doen.
Gezegend met een hele fijne stalhouder die alles doet, dus in principe hoeven we niet heen door de weeks.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 16:30

Joepie! Vandaag gelukt om auto uit te graven en de wijk uit te komen. Daarna 30 min onderweg naar stal en dat was allemaal prima te doen. Dochter (en ik ook!) helemaal blij pony weer te zien :knuffel: