AM01 schreef:Hier ook alles wat nog niet onder een deken stond dekens opgedaan. Ze staan bij ons 24/7 buiten met schuil. De 2 die niets hadden waren vol met ijsklompjes en pegels. Eerst zoveel mogelijk eruit geborsteld, daarna een deken om te drogen en die is nu vervangen voor een droge waterdichte deken. Bij ons staat de schuil nu ook precies op de wind.
Wij zijn erg van de laagjes. Britts het is misschien een idee om een losse staldeken of onderdeken onder een regendeken van 0 gram te doen. Voor een onderdeken zou ik wel gauw 200 gram gebruiken.
Die ijspegels zijn juist een goed teken he. Absoluut geen teken dat ze het koud hebben, in tegendeel zelfs. Dan wordt de boel juist goed geïsoleerd. Overigens probeerde ik ze er ook uit te borstelen en dat is een gigantisch slecht idee, doet hartstikke pijn.
Vind het altijd jammer om te zien dat mensen meteen bij een beetje sneeuw in paniek raken en ineens met dekens gaan kloten, terwijl normale paarden (mijn oudje van 29 trouwens ook) het prima kunnen handelen. Laat de natuur het gewoon oplossen joh. Ze zijn hier voor gemaakt. En zo’n koude, bevroren deken lijkt me ook absoluut niet comfortabel, dat doe je meer voor je eigen gemoedsrust dan voor je paard. De beste deken hebben ze gewoon zelf. Uitzonderingen daargelaten.
Ik heb hier ook een wandelende sneeuwpop, hij vindt het prima. Zou wat zijn ook als ze er niet tegen kunnen, ze maken al miljoenen jaren aan evolutie door
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 07-02-21 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt