Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:12

Plicht om te wachten op stal A? Dan bel je ze toch even van heb nog andere optie en was even benieuwd hoe jullie er in staan? Je hebt toch niks getekend?

Je kan het! :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:13

Stal A heeft jouw toch ook nog niks laten weten? Prijs lijkt me niet zo moeilijk als ik eerlijk ben :=

Ik zou ook zeker voor de 2e optie gaan!

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 12:14

Heb eigenlijk net gebeld dat ik er mee door zal gaan en het nodige transport etc. zal regelen. De verhuis van al m'n spullen wil ik ook in 1 trek rond hebben.

Nou is het nog kwestie van de losse eindjes aan elkaar te knopen:
- stalbaas ga ik morgen langs en laat ik hem gewoon rustig weten dat ik vertrek;
- stal A zal ik morgen bellen om te zeggen dat ik inderdaad wat verder heb rondgekeken en dat aanbod me beter ligt omwille van de PP.
Allemaal o zo lastig om neen tegen mensen te zeggen maar als dat achter de rug is en m'n knollies verhuisd zijn, zijn alle zorgen weer van de baan :-) Even op de tanden bijten.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:15

MarjanB schreef:
Plicht om te wachten op stal A? Dan bel je ze toch even van heb nog andere optie en was even benieuwd hoe jullie er in staan? Je hebt toch niks getekend?

Je kan het! :)

Dat vind ik dus ook.
In het verleden ook wel eens een stal afgebeld omdat ik iets had gevonden dat beter paste

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:27

YellowLemon schreef:
Heb eigenlijk net gebeld dat ik er mee door zal gaan en het nodige transport etc. zal regelen. De verhuis van al m'n spullen wil ik ook in 1 trek rond hebben.

- stalbaas ga ik morgen langs en laat ik hem gewoon rustig weten dat ik vertrek;
- stal A zal ik morgen bellen om te zeggen dat ik inderdaad wat verder heb rondgekeken en dat aanbod me beter ligt omwille van de PP.
Allemaal o zo lastig om neen tegen mensen te zeggen maar als dat achter de rug is en m'n knollies verhuisd zijn, zijn alle zorgen weer van de baan :-) Even op de tanden bijten.

Het is ook niet leuk om dit allemaal te moeten doen en ik kan me voorstellen dat je er nu even tegenop ziet. Voor je het weet is het achter de rug. Lekker verhuizen naar jullie mooie nieuwe plek.

Per wanneer ga je verhuizen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:31

Goed bezig ts! En denk maar zo liever afbellen dan niks laten weten :) als je het gewoon netjes uitlegt heb je er voor de toekomst ook profijt van mocht je er toch nog heen willen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:34

MarjanB schreef:
Goed bezig ts! En denk maar zo liever afbellen dan niks laten weten :) als je het gewoon netjes uitlegt heb je er voor de toekomst ook profijt van mocht je er toch nog heen willen

Inderdaad! Komt goed!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:36

Fijn, dat er een oplossing gevonden is .
Enne je bent tegenover stal A toch niets verplicht? Inderdaad even netjes melden, dat je wat gevonden hebt en ze bedanken voor het meedenken.

Blijft die nare stalgenoot nu met 1 paard daar achter :Y)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:36

Wat goed dat je iets anders hebt gevonden.

Gezien je lijstje denk ik ook dat de pp je het beste bevalt.

Dat bellen en afhandelen, leer je ook weer van. En bedenk goed dat hoe mensen ook reageren dat dit jouw keuze is en daar heb je gewoon recht op. Daarna denk je misschien; dat viel mee en ga je de volgende keer eerder of makkelijker een moeilijk gesprek aan.

Ik lees wat reacties van; zelf hooi bijvoeren etc. Maar als je op een grotere stal staat is dat nog niet zo makkelijk. Ik stond eerder ergens waar wij zelf hooi pakten, maar in onze rij kwamen mensen met gemak ook dagen niet zelf. Die paarden kregen ene pluk hooi van stal en stonden dan echt te schoppen en te doen. Je mocht ze niet voeren, maar het ging je echt aan je hart.
Je eigen paarden dan niet voeren, doe je ook niet.
Beter is het als stallen zelf een goed management hanteren en mensen daar komen staan die het daarmee eens zijn.

TS, een iets grotere stal of pp met meerdere mensen kan ook leuk zijn voor je. De een ligt je wat meer en de ander wat minder. Maar dan heb je misschien wat leuke aanspraak of mensen om samen een gezellig ritje mee te maken etc.

Hou er wel rekening mee dat je daar ook fanatieke personen hebt als je bijv met een bit wil rijden, niet 3x pw grondwerk doet etc.
Dus doe je ding en geniet van je paarden. En als er wat is, ga je even rustig zitten met je nieuwe stalhoudster.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:37

Ik denk dat de pp ook beter is dan tussen de wedstrijdgerichte ruiters.. dan heb je ook het veel hooi geef verhaal erbij. En het is toch anders dan recreatief. Kan ook mee vallen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:25

YellowLemon schreef:

Mooi! Ik zou alleen niet wachten met bellen naar stal A, gewoon vandaag even bellen en aangeven dat je het fijn vindt dat ze je vraag in overweging hebben genomen maar je toch besloten hebt voor een andere plek (waar je niet dagelijks zelf de zorg voor je paarden hebt). Komt altijd fijner over dan dat ze morgen bellen met 'we zijn akkoord met hoe jij het wil' en jij dan zegt oh fijn, maar ik ga al naar een ander.

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 13:42

Zo is dat, ik zal hen vanavond contacteren :)
De stalbaas laat ik voor morgen. Vervelende stalgenoot ging ik normaliter ook nog een berichtje sturen maar na het gedrag van gister, ben ik haar niks meer verschuldigd.

Het gaat allemaal wat halsoverkop maar goed, PP gaf wel aan dat mijn knollen wel dan de laatste zijn die er bij kunnen. Ze wilt ze ook liefst ook asap dan bij de kudde voegen want dan kan ze nog stukken weide openlaten en is er niet enkel het pad om elkaar te leren kennen. Als het weer meer naar de herfst & winter overslaat, wordt dat alleen maar moeilijker.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:04

Respect voor hoe je ermee omgaat en wat je doormaakt YellowLemon.
Sinds ik je verhaal de eerste keer las had ik heel erg met je te doen, ik begon steeds meer persoonlijke trekjes te zien en merk dat ik het me daarom ook best aantrok.

Dat bepaalde dingen dieper binnen komen geeft ook iets mee wat anderen niet hebben: veerkracht. Waarmee je hele snelle en goed uitgevoerde beslissingen en veranderingen kunt doorvoeren. Uiteindelijk ga jij het meest volwassen met de situatie om. Mooi te zien dat je hier zo goed uit gaat komen. :j

"The view is always better from the high road." ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:20

Fijn dat je een geschikte plek hebt gevonden.

Maarrr was het niet beter geweest om eerst met je huidige stalbaas in gesprek te gaan? Als deze plek verder zo fijn is.
Misschien is hij het wel met je eens (of zag hij zelfs liever de andere gaan)
Nu is hij straks een goede klant kwijt zonder dat hij ergens van af weet. En buiten zijn 'schuld'.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:48

Nibbit schreef:

Maarrr was het niet beter geweest om eerst met je huidige stalbaas in gesprek te gaan? Als deze plek verder zo fijn is.
Nu is hij straks een goede klant kwijt zonder dat hij ergens van af weet. En buiten zijn 'schuld'.

Ik snap je punt. Maar na het horen van het verhaal gister had de stalbaas zelf ook een balletje kunnen opgooien van joh, wat hoor ik nou? alles oké?

Ik snap TS haar gevoel heel goed en zou grotendeels hetzelfde hebben gereageerd, tsja niet altijd handig maar sommige mensen hebben dit ozo fijne karaktertrekje nu eenmaal ;) TS, goed naar je gevoel geluisterd en ik hoop dat op de PP alles wat soepeler verloopt; ook niet altijd 100% naar wens, vast en zeker. Maar dat je niet meer zo op je tenen hoeft te lopen. Je paarden zijn plezier & hobby!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:58

Heb net heel je verhaal gelezen en ik herken er ook best veel van mezelf in. Naja vroeger was ik ook zo, ben de laatste tijd veel assertiever geworden door idd ook dit soort voorvallen te hebben.
Ik hoop dat je verhuis heel goed gaat en dat jij en je paarden het naar hun zin hebben op de PP :o

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:02

TS ik heb zojuist je hele verhaal gelezen. Persoonlijk zou ik eerst naar mijn huidige stalbaas gegaan zijn om hem te vertellen dat je van plan bent om te vertrekken en waarom. Wellicht had dat ook nog een verandering gebracht in de huidige situatie? Verder kan ik je aanraden "Hou meer van jezelf" dat is geen
egoïsme maar daarmee voorkom je wel dat bepaalde personen over je heen proberen te lopen. Zeker als je niet makkelijk voor jezelf op komt.

Er zijn zoveel verschillende meningen in de paardenwereld over het houden van paarden, voeding en rijden. Mocht je weer een 'betweter' tegenkomen geef dan gewoon aan."Ieder doet het op zijn eigen manier, laten we het gewoon gezellig houden" :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:04

Je bent nergens uitleg schuldig als je wil vetrekken.. maand opzegtermijjn misschien maar dat kan je betalen en dan weggaan. Als je al wil inscharen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:36

Nibbit schreef:

Denk dat het altijd een en en situatie is. Dit is de druppel denk ik.
Ze heeft nu ook alleen maar een wei om te rijden he?

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 19:18

Dank voor de lieve reactie, Canon :*

@Nibbit & Henny: daar is het inderdaad wat fout gegaan. Ik had ergens wat "goed vertrouwen" dat weidegenoot en ikzelf hier met ons tweeën uit zouden komen. Al stelde ik me al langer de vraag of ik niet beter zou vertrekken voor het ging ontploffen - wat het nu wel gedaan heeft.
Ik wilde de stalbaas er gewoon nog niet bij betrekken: het was tussen ons te doen. Maar goed ja, zij heeft dan maar zelf het initiatief genomen en hem aan haar kant getrokken met weet ik veel welke praatjes. Het was nu ook niet enkel dat gesprek: het gedrag dat ie vertoonde was ook abnormaal. Hij ging constant in m'n weg staan. Echt de weg blokkeren.
Had ik er op dat moment gewoon iets van moeten zeggen? Ja, misschien wel. Maar ik wil eigenlijk nu geen energie meer steken in mezelf verdedigen en "neen, niet waar, het is zus en zo gegaan". Voor mijn gevoel is het over en uit.
Ze trekt hem ook al langer dan vandaag aan haar kant als ik er over nadenk. Ik kuiste gewoon netjes m'n eigen stallen op, zorgde dat mijn deel netjes onderhouden werd. Gaat zij de stallen van zijn paarden uitmesten om hem dan met een piepstemmetje en veel gegiechel te vertellen dat ze het toch maar gedaan heeft want hij heeft het o zo druk. |o

en zoals @imaudy zegt: het is een "en"-verhaal. Telkens druppels erbij en nu is het op.
Ik heb er zeker uit geleerd en hoop dit gedrag sneller te kunnen tackelen in de toekomst. Dit met behulp van professionele hulp :j

Maar heel fijn: mijn paarden kunnen morgenavond al verhuizen *\o/*
Ik heb niks op contract staan met de stalbaas dus ik kan in principe dus gewoon vertrekken. Allemaal lekker in het zwart in cash, elke maand. Morgen deel ik het nieuws mee en betaal ik netjes de vier dagen van deze maand.
Zaterdag gaan m'n vriend en ik dan de grote spullen op ons gemakje verhuizen. M'n dure spullen zoals m'n zadels neem ik morgen voor de zekerheid maar al mee. Denk nou niet dat ze met m'n spullen gaan rammelen maar heb het nu al mis gehad met beiden. Dat risico wil ik niet lopen.

Stal A is ook al op de hoogte. Heb geen reactie gehad maar goed. Ze weten het in ieder geval nu.

Ik kan eigenlijk ook niet hard genoeg benadrukken hoeveel ik aan jullie gehad heb. M'n vriend is m'n rots maar die extra "online" steun van mensen die het begrijpen en zelf ook meegemaakt hebben of zich inleven in de situatie... Goud waard <3

wessel6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:32

Wat fijn dat je morgen al kan verhuizen, wat zal dat opluchten! Heel goed gehandeld en ik wens je veel plezier en rust toe op je nieuwe plek *\o/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:33

YellowLemon schreef:
Maar heel fijn: mijn paarden kunnen morgenavond al verhuizen *\o/*
Ik heb niks op contract staan met de stalbaas dus ik kan in principe dus gewoon vertrekken. Allemaal lekker in het zwart in cash, elke maand. Morgen deel ik het nieuws mee en betaal ik netjes de vier dagen van deze maand.
Zaterdag gaan m'n vriend en ik dan de grote spullen op ons gemakje verhuizen. M'n dure spullen zoals m'n zadels neem ik morgen voor de zekerheid maar al mee. Denk nou niet dat ze met m'n spullen gaan rammelen maar heb het nu al mis gehad met beiden. Dat risico wil ik niet lopen.

Stal A is ook al op de hoogte. Heb geen reactie gehad maar goed. Ze weten het in ieder geval nu.

Ik kan eigenlijk ook niet hard genoeg benadrukken hoeveel ik aan jullie gehad heb. M'n vriend is m'n rots maar die extra "online" steun van mensen die het begrijpen en zelf ook meegemaakt hebben of zich inleven in de situatie... Goud waard <3

Wat een fijne update TS!!!
Ik wens jou en je paardjes alle geluk en plezier op de nieuwe stal en ik zie graag nog wat updates tegemoet komen na de verhuizen over hoe het bevalt allemaal <3 Super fijn dat je het idd zo snel kunt doen nog, want het zal niet de eerste stal zijn idd waarbij dingen fout gaan nadat je aangegeven hebt dat je vertrekt. Helaas ook ervaring mee gehad in het verleden; dat stalbazen dan vreselijk dwars gaan doen en gaan etteren -O- Dus morgenavond heb je dit mooi achter de rug, yay <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:37

Groot gelijk TS.
Fijn dat je zo snel een andere stalling hebt gevonden.
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Sommige keuzes maak je niet vrijwillig, maar ze kunnen wel goed uitpakken.
Succes. +:)+

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:41

Heel fijn voor je! Hopelijk heb je het naar je zin op je nieuwe stal.

Al moet ik wel zeggen dat ‘hoi, vanavond ben ik weg en ik betaal nog net tot vandaag. Trek je plan maar.’ Nou ook niet erg netjes is van jou kant.

En iemand beschuldigen met als reden dat ze ook stallen van iemand anders spontaan had schoongemaakt is ook weer wat. Het zou je sieren om wat minder complot in alles te zoeken.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:44

Ik vind het eerlijk gezegd vrij bizar om te lezen hoe je er voor kiest om letterlijk weg te vluchten alsof de duvel je op de hielen zit. :wow:

Je had de perfecte situatie om met alle partijen om de tafel te gaan toen je de weidebaas en je stalgenoot hoorde praten over de kwestie!
Wat zonde dat je die dan niet grijpt maar in plaats daarvan het hazenpad kiest en je ook nog eens laat intimideren, dat getuigt niet van volwassenheid.
Ik neem aan dat je een volwassen vrouw bent, waarom zou je dan niet volwassen gedragen en de verantwoordelijkheid nemen voor jouw aandeel in de communicatie?
Want je gaat ongetwijfeld weer tegen dit soort situaties aanlopen in de toekomst.
Ren je dan weer weg zodra het even lastiger of minder prettig wordt?
Daarmee zet je jezelf steeds buiten spel en het bevestigd juist die ander.
Het zou je echt ontzettend veel meer vrijheid, rust en zelfvertrouwen geven als je hiermee aan de slag gaat bij een hulpverlener!
Succes alvast met de verhuizing.