Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlphaDaemon schreef:Het maakt toch ook niet uit of je echt een PP hebt volgens alle regeltjes of dat je er een eigen invulling aan hebt gegeven? Ik vind dat altijd zo jammer dat mensen dan op de vingers worden getikt omdat het niet precies aan het beeld wat men heeft voldoet en daardoor minder mensen iets willen posten. Ik vind het heerlijk om hier inspiratie op te doen voor mijn paradijsje wat hopelijk ooit komt en lees dan het liefste zo veel mogelijk diverse ideeën.
Fangio schreef:Ook is het voor de meeste mensen, zoals bij mij een proces denk ik. Iedere keer als er weer een beetje geld is of als je eens een leuke aanbieding krijgt dan wordt er weer een beetje gedaan. Of als je door dit soort topics weer inspiratie opdoet over hoe anderen invulling hebben gegeven aan bepaalde dingen.
AlphaDaemon schreef:Het maakt toch ook niet uit of je echt een PP hebt volgens alle regeltjes of dat je er een eigen invulling aan hebt gegeven? Ik vind dat altijd zo jammer dat mensen dan op de vingers worden getikt omdat het niet precies aan het beeld wat men heeft voldoet en daardoor minder mensen iets willen posten. Ik vind het heerlijk om hier inspiratie op te doen voor mijn paradijsje wat hopelijk ooit komt en lees dan het liefste zo veel mogelijk diverse ideeën.
Jinte schreef:Wat een prachtige plek Ir111. Top dat jullie meteen de grond hebben aangepakt! Wij hebben altijd maar 1 nat stuk, daarnaast hebben we nu in de winter 2 keer zoveel track & uitloop dus dat scheelt hopelijk ook!
AlphaDaemon schreef:@Mjoor, wat bedoel je precies met dat de inloopstal in conflict komt met paden naar de bak en trailer? Want hoe wil je nu het stallen gedeelte aansluiten aan de wei? Begint de wei vanaf de bruine afrastering? En is het je bedoeling dat de paarden vrij kunnen lopen van stal naar wei en terug?
Hilary schreef:Ik zou eerst bepalen hoe het zit met de windrichting en aan de hand daarvan bepalen waar de in-/uitgang van de stal komt. Daarna kun je volgens mij pas verder. Althans, ik begrijp dat het gebouw nieuw wordt gebouwd?
Mjoor schreef:Maar waar ik nog niet uitkomt is de stal indeling, de stal wordt 18x6 meter, waarbij de laatste 4 meter (kant van de rijbak) een soort van overkapping is voor trailer, grasmaaier, quad ed. dan blijft het in te richten gedeelte 14x6. Hier in wil ik 1 inloopstal, 2 vaste boxen, wasplek, opslag voor hooi en strooisel, zadelmaker. De uitdaging wordt volgens mij het gedeelte van de inloopstal en de aansluiting met de weides dat in conflict komt met de looproute naar de bak en de trailer. Maar misschien hebben jullie nog goede ideeen?
Hilary schreef:Die spijlen zo vind ik eng. Ik ken een paard dat de hals wist dubbel te vouwen om zo’n spijl heen. Brandweer moest eraan te pas komen om de spijl weg te slijpen. Paard heeft er blijvende schade aan over gehouden.