Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Delaja schreef:Ik zie hier in de buurt ook op meerdere plaatsen kleine baaltjes zonder plastic liggen. Wat me wel verbaasde was dat er op een groot stuk zowel kleine plastic loze baaltjes als grote, plastic balen lagen. Dat is wel extra werk met persen
Siesjuh schreef:Even voor mijn beeldvorming...hoe groot (zwaar) is een midibaal en hoe groot een grote? Er vanuit gaande dat jullie met kleine baaltjes die dingen bedoelen waarmee je kan gooien?
Ik zou namelijk super graag voordroog willen voeren, alleen al vanwege dat het veel minder stof bevat. Hier lees ik dat jullie midibalen met 2 paarden weg krijgen zonder dat het kapot gaat. Ik ben dus wel benieuwd aan wat voor baal ik dan moet denken
Laurievc schreef:Siesjuh schreef:Even voor mijn beeldvorming...hoe groot (zwaar) is een midibaal en hoe groot een grote? Er vanuit gaande dat jullie met kleine baaltjes die dingen bedoelen waarmee je kan gooien?
Ik zou namelijk super graag voordroog willen voeren, alleen al vanwege dat het veel minder stof bevat. Hier lees ik dat jullie midibalen met 2 paarden weg krijgen zonder dat het kapot gaat. Ik ben dus wel benieuwd aan wat voor baal ik dan moet denken
Onze midibalen zijn ongeveer 90cm doormeter, grote balen 120cm. Ik denk het dat het qua gewicht 250kg tegenover een dikke 400kg is? Maar kan het moeilijk inschatten hoor. Ik heb periodes waar ik 3 paarden voer van een grote baal. Heb nog nooit met schimmel oid gezeten.
Siesjuh schreef:Even voor mijn beeldvorming...hoe groot (zwaar) is een midibaal en hoe groot een grote? Er vanuit gaande dat jullie met kleine baaltjes die dingen bedoelen waarmee je kan gooien?
pillow schreef:Siesjuh schreef:Even voor mijn beeldvorming...hoe groot (zwaar) is een midibaal en hoe groot een grote? Er vanuit gaande dat jullie met kleine baaltjes die dingen bedoelen waarmee je kan gooien?
Ronde midibalen zijn circa 90 hoog een 90 doorsnee. wegen rond de 120 kg. En niet zoals hierboven gezegd 250. Er zitten ongeveer 5 balen gewoon hooi in en 4 kleine foliebalen
Dan zijn het geen midibalen. kijk maar op markplaats. Ik kan ze in mijn eentje keren en rollen.Citaat:Ronde midibalen zijn circa 90 hoog een 90 doorsnee. wegen rond de 120 kg. En niet zoals hierboven gezegd 250. Er zitten ongeveer 5 balen gewoon hooi in en 4 kleine foliebalen
Mijne zijn toch echt zwaarder dan 120kg :'
pillow schreef:Siesjuh schreef:Even voor mijn beeldvorming...hoe groot (zwaar) is een midibaal en hoe groot een grote? Er vanuit gaande dat jullie met kleine baaltjes die dingen bedoelen waarmee je kan gooien?
Ronde midibalen zijn circa 90 hoog een 90 doorsnee. wegen rond de 120 kg. En niet zoals hierboven gezegd 250. Er zitten ongeveer 5 a 6 balen gewoon hooi in en 4 kleine foliebalen. Ik deed er afgelopen winter 9 dagen mee voor 2 paarden. Een gelderse en een sobere Fuchs