Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shaseera schreef:Ja, maar wat wil je dan doen als je stem niet werkt, waarna je het veulen waarschijnlijk een tik wil verkopen, waarop het veulen reageert met een mega-steiger waarbij de benen boven je hoofd bengelen?
Dat heeft die van mij dus ook een keer geflikt, en ik kan je vertellen, dan weet je echt niet wat je moet doen hoor! En ja.. als je niks doet dan heeft het veulen dat natuurlijk door, en zo gaat het van kwaad tot erger...
Maar goed, als je denkt dat je hier mee om kan gaan dan is dat prima. Zorg alleen dat je genoeg hulp hebt.
sweet_angel schreef:dat is ook zo.. maar dat kan net zo goed een volwassenpaard doen
mijn vriendin dr paard ( ja weer een andere ghehe ) die dr paard is 8jr.. en als ze hem longeerd.. komt die naar haar toe gaat steigeren en springt ook bovenop dr.. dus dat heeft vrijweinig met leeftijd te maken.. als ze van hem afvalt.. wat nogal geregeld is.. dattie gewoon natrapt.. etc.
sweet_angel schreef:is ook zo..!! maar shaseera.. mijn veulen komt zowieso tot zijn/haar 2½ jaar op het land.. waarschijnlijk zelfs tot 3jr.. en dan daarna zit ik er aan te denken hem/haar op een pensionstal te zetten en dr daar in te gaan rijden.. dat ze tog die 3jara lekker heeft kunnen groeien enzo op het land.. kijk 's winters staat ze 's nachts wel binnen.. maar de rest lekker op het land met nog wat andere paardjes.. zowel veulens als oudere pony's.. kijk ik haal hem/haar tuuslijk 1x per week er wel af om fftjes te wandelen en borsteltje dr over heen voetjes geven etc. maar voor de rest gaat het veulen zich ook wel deels zelf opvoeden ook in verband met de andere paardjes..
Shaseera"]
[quote="sweet_angel schreef:is ook zo..!! maar shaseera.. mijn veulen komt zowieso tot zijn/haar 2½ jaar op het land.. waarschijnlijk zelfs tot 3jr.. en dan daarna zit ik er aan te denken hem/haar op een pensionstal te zetten en dr daar in te gaan rijden.. dat ze tog die 3jara lekker heeft kunnen groeien enzo op het land.. kijk 's winters staat ze 's nachts wel binnen.. maar de rest lekker op het land met nog wat andere paardjes.. zowel veulens als oudere pony's.. kijk ik haal hem/haar tuuslijk 1x per week er wel af om fftjes te wandelen en borsteltje dr over heen voetjes geven etc. maar voor de rest gaat het veulen zich ook wel deels zelf opvoeden ook in verband met de andere paardjes..
Die 2,5 jarige past als het ware op de kleintjes, en staat zijn hele leven al bij veulens
SANEX schreef:Leeftijd in veulens maakt ook niet veel verschil opzich, bij ons is het jongste dondertje in de groep de baas over de grotere ouderen, ze kwam als laatste in een al bestaande groep maar heeft zich als klein ukje door de grote brokken veulen heengebanjerd tot hoogste in rang