Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:08

Van deze heb ik ook wat foto's.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:13

Karina schreef:
[ Afbeelding ]

Onze ook! Ik had mijn handen vol want ze was rete-fris na een dagje op stal en heel veel snoepjes haha, inmiddels staat ze weer lekker met haar nieuwe besties op de wei. Er is nog een hoop gras nu, en daarna is het plan dat ze voor de winter op het paddock paradise komt. Helemaal fijn.

Haha Ukkie was ook lekker fris ja :') ze hadden express een hoofdstel voor hem klaar gehangen ipv halster aangezien hij zich nog extra groot kon maken. Dus daar was ik wel blij mee 8-)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:56

Bellatrix schreef:

Ah leuk Marlies, ben benieuwd. Ook in de ring? Daar dacht ze volgens mij dat elk moment de start bel zou gaan _O- of ze weer een kampioenslint omgehangen zou krijgen :D .
Kijk mij hier opgelucht kijken dat ze even stilstond... In de houding natuurlijk, volgens mij dacht ze dat ze voor de keurmeester stond. Klaar voor een rondje voor de fokkers 8-)

Afbeelding

Taifoen schreef:
Haha Ukkie was ook lekker fris ja :') ze hadden express een hoofdstel voor hem klaar gehangen ipv halster aangezien hij zich nog extra groot kon maken. Dus daar was ik wel blij mee 8-)

Ik had een knap leren halster met beetje bling meegenomen omdat we die anders nooit meer zouden gebruiken omdat geen van de anderen hem past (heb 'm ook gedoneerd na afloop), maar terwijl ik daar liep met paard wat handstand en dubbele flikflak afwisselde dacht ik nog: Hmm, touwhalstertje was beter plan geweest :=
Was wel weer heel schattig dat ze heel doelbewust naar mijn vader toestapte die in rolstoel langs de ring zat, voor een knuffel <3 . Ze zag 'm duidelijk zitten.

Ik vond dat ze het leuk deden met de verhaaltjes, de meeste paarden hebben we natuurlijk wel gezien in de wei de afgelopen maanden maar dan weet je er nog niet zoveel van.
Ben er trouwens vaak bijgeweest, bij de presentatie van nieuwe paarden, we komen er al zo lang. Toch bijzonder om nu je eigen paard voor te stellen.
Het is trouwens altijd het paard van mijn man geweest maar die deed even heel handig alsof ie geen handen vrij had toen het moment van presenteren aanbrak zodat ik haar vast had, maar ik dacht: dan duwen ze die microfoon maar mooi wel onder zijn neus.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:17

Bruno15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:23

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn vorige paard niet op die wachtlijst heb gezet..
Heb lekker aan lopen modderen toen hij in zijn pensioen-gerechtigde leeftijd kwam, veel foute stallen verder en er was een harde keuze, in laten slapen..

Mijn huidige parel staat op de lijst.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:24

Ah ik heb jullie knapperds gezien zaterdag en toevallig vond ik dit ook de twee liefste. En ik heb in juni ook zo'n voorstelrondje gelopen of moet ik zeggen fjord met mij? :')
Echt ik was kapot daarna. :')

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:00

Bruno15 schreef:
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn vorige paard niet op die wachtlijst heb gezet..
Heb lekker aan lopen modderen toen hij in zijn pensioen-gerechtigde leeftijd kwam, veel foute stallen verder en er was een harde keuze, in laten slapen..

Heel herkenbaar! Had ik precies hetzelfde met mijn eerste pony die in 2003 overleed. Heb daarna haar dochter en nog een andere oude pony bij de Paardenkamp gehad. Echt een toptijd hadden ze daar tot hun overlijden met 28 en 34(!) jaar.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:03

deedee19 schreef:
Ah ik heb jullie knapperds gezien zaterdag en toevallig vond ik dit ook de twee liefste. En ik heb in juni ook zo'n voorstelrondje gelopen of moet ik zeggen fjord met mij? :')

Ik moest de oude maar drammerige arabier zelfs aan de medewerkers overlaten. Ze sleurde me over het veld van de spanning :+
Maar die man deed het touw over de neus en had nog best zijn handen vol..
Gelukkig kon ik het later overdoen met mijn andere (half)arabier die ik wel haar hele leven heb gehad waardoor het voorstelrondje gewoon goed ging. Ontroerend moment!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:16

Karina schreef:
Ah leuk Marlies, ben benieuwd. Ook in de ring? Daar dacht ze volgens mij dat elk moment de start bel zou gaan _O- of ze weer een kampioenslint omgehangen zou krijgen :D .
Kijk mij hier opgelucht kijken dat ze even stilstond... In de houding natuurlijk, volgens mij dacht ze dat ze voor de keurmeester stond. Klaar voor een rondje voor de fokkers 8-)

[ Afbeelding ]

.... Knip

Wat gaaf Karina! Kijk haar staan dan! Altijd in voor een rondje voor de fokkers, haha!! <3
En heerlijk voor jullie om haar zo te zien, dat bevestigd denk ik nogmaals dat het de juiste keuze voor haar is geweest.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:26

Amalarab schreef:
deedee19 schreef:

Ik moest de oude maar drammerige arabier zelfs aan de medewerkers overlaten. Ze sleurde me over het veld van de spanning :+
Maar die man deed het touw over de neus en had nog best zijn handen vol..
Gelukkig kon ik het later overdoen met mijn andere (half)arabier die ik wel haar hele leven heb gehad waardoor het voorstelrondje gewoon goed ging. Ontroerend moment!

Oh oeps...haha nee zo erg was het niet, maar hij was deze dag ook de oudste die voorgesteld werd en hij bleef wel braaf maar oersterk. Kracht- en cardio training in een zeg maar. :')

Bruno15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:52

Bruno15 schreef:

Amalarab schreef:
Heel herkenbaar! Had ik precies hetzelfde met mijn eerste pony die in 2003 overleed. Heb daarna haar dochter en nog een andere oude pony bij de Paardenkamp gehad. Echt een toptijd hadden ze daar tot hun overlijden met 28 en 34(!) jaar.

:knuffel:

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:59

Jessix schreef:
Wat gaaf Karina! Kijk haar staan dan! Altijd in voor een rondje voor de fokkers, haha!! <3
En heerlijk voor jullie om haar zo te zien, dat bevestigd denk ik nogmaals dat het de juiste keuze voor haar is geweest.

Ja, we hebben tot het laatst getwijfeld hoor, zelfs de husband wiens grootste wens het was. Het is ook heel raar om na zo lange tijd de zorg uit handen te geven. Hoewel je altijd betrokken blijft moet je je wel heel goed realiseren dat vanaf je handtekening je altijd geinformeerd zal worden maar geen beslissingen meer zult nemen.

Maar hoe het nu gaat met haar en hoe fijn de contacten zijn, ja dan zal ik zeker in vertrouwen als de lijst weer open gaat Mojito er ook opzetten. We hadden wel al besloten dat mocht Kenney de tijd van leven niet hebben om er terecht te komen dat hij de plek dan over zou nemen. Nog lang niet aan de orde natuurlijk met zijn 8 jaar, maar toch, juist doordat hij nog zo jong is en wij toch ouder en gebrekkiger worden is je "grote" paard wel de grootste zorg omdat die ook het meest van jezelf vergt.

En verder slurpen we fijn mee van de kennis die daar aanwezig is voor de oudere ponies onder onze zorg. De jongste daarvan is 20, maar ook twee boven de dertig. Die allebei al vanaf veulen bij ons in de familie zijn. Heb er echt al veel inzichten opgedaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:17

Ja toen Tristan zo oud was haalde ik ook veel info daar weg. Ik had helemaal geen connecties daar maar ze stonden met graag te woord. Heel fijn! Het is een prachtige plek en wat ik er van heb gezien door de jaren heen is je oude paard daar echt verzekerd van een goede oude dag.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:45

Ja goed dat je dat aanstipt, een van de pijlers van de stichting is ook echt kenniscentrum zijn, iedereen kan er heen of bellen met vragen over de verzorging van het oudere paard, 7 dagen in de week.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 15:21

Ze ziet er nog prachtig uit.

Karina schreef:
Bellatrix schreef:

[ Afbeelding ]

Taifoen schreef:

Ik had een knap leren halster met beetje bling meegenomen omdat we die anders nooit meer zouden gebruiken omdat geen van de anderen hem past (heb 'm ook gedoneerd na afloop), maar terwijl ik daar liep met paard wat handstand en dubbele flikflak afwisselde dacht ik nog: Hmm, touwhalstertje was beter plan geweest :=
Was wel weer heel schattig dat ze heel doelbewust naar mijn vader toestapte die in rolstoel langs de ring zat, voor een knuffel <3 . Ze zag 'm duidelijk zitten.

Ik vond dat ze het leuk deden met de verhaaltjes, de meeste paarden hebben we natuurlijk wel gezien in de wei de afgelopen maanden maar dan weet je er nog niet zoveel van.
Ben er trouwens vaak bijgeweest, bij de presentatie van nieuwe paarden, we komen er al zo lang. Toch bijzonder om nu je eigen paard voor te stellen.
Het is trouwens altijd het paard van mijn man geweest maar die deed even heel handig alsof ie geen handen vrij had toen het moment van presenteren aanbrak zodat ik haar vast had, maar ik dacht: dan duwen ze die microfoon maar mooi wel onder zijn neus.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 22:27

Hebben jullie de jaarlijkse update van de wachtlijst al ontvangen?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:34

Nu onze dame er helemaal op haar plek staat, realiseer ik me ineens nu je deze vraag stelt dat we dat mailtje ook niet meer gaan krijgen. Was wel altijd in november inderdaad. Hoop dat de lijst weer eens open gaat, dan zet ik er zeker weer een op.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:39

De pony van mijn moeder staat nog op de wachtlijst en ze heeft nog geen update gehad.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:38

Ik ook nog niet

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 16:06

Net binnen. Nr24 maar 2 plaatsen gestegen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 16:30

Mijn shetje van 12 staat op plaats 140. Heel blij mee!

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:16

Blijkbaar zijn er niet veel overleden afgelopen jaar. Mijn paard is maar 36 plekken gestegen van 266 naar 230. En dat na bijna 10 jaar op de wachtlijst…
Hij is al bijna 23, dus ik denk niet dat hij het nog gaat halen om er te kunnen staan…

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:26

Er staan ook paarden op de lijst die nog te jong zijn of erop staan "voor het geval dat", dus plaats 230 is echt niet hopeloos. Volgens mij kijken ze op 1 januari weer naar de lijst om te zien welke op dat moment 20 of ouder zijn.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:31

wat ik vreemd vind, paar jaar geleden geinformeerd voor mijn fjord, er was een stop op de wl.
vorig jaar ook gehoord, stop op wl.
mijn fjord is nu 32 jaar, veel ouder dan sommige die ze nu wel acceptteren, hoe kunnen ze dat nu uitleggen.
plus ik al 37 jaar donateur ben,

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:43

diesuus schreef:
wat ik vreemd vind, paar jaar geleden geinformeerd voor mijn fjord, er was een stop op de wl.
vorig jaar ook gehoord, stop op wl.
mijn fjord is nu 32 jaar, veel ouder dan sommige die ze nu wel accepteren, hoe kunnen ze dat nu uitleggen.
plus ik al 37 jaar donateur ben,

Als de wachtlijst open gaat, kun je paarden van alle leeftijden op de wachtlijst zetten, alleen komen ze niet eerder op de Paardenkamp dan dat ze 20 jaar zijn (of politiepaarden vanaf 18).

Als je (zoals ik) al je pony's van verschillende leeftijd destijds op de wachtlijst hebt gezet, dan kijken ze op 1 januari welke paarden van de wachtlijst 20 jaar of ouder zijn én naar de positie op de wachtlijst. Degene die (op basis van die gegevens) bovenaan staan worden dan gebeld zodra er plaats is. Vandaar het verschil in leeftijd.

Hoe lang je donateur bent is dus niet van belang.