Wat is jullie reistijd naar stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:15

Duhelo schreef:
de mensen die langer dan 45 minuten reistijd hebben. Gaan jullie iedere dag? en staat paard dan op volpension of doe het zelf?

Om even op je vraag te antwoorden (55min enkele reis), ik ga op het moment heel afwisselend ivm werkrooster.
Ene week: woensdag en zondag. Andere week: meestal alleen maandag.
Paard staat nog in training, wordt dus 6x per week gereden. Hun regelen dus echt alles, van hoefsmid tot vitafloor, tot entingen etc. Krijg af en toe een appje om een dikkere deken mee te nemen of de supplementen die op zijn oid.
Binnenkort komt hij korter naar huis en neem ik het trainen zelf terug over, en dan staat hij op 15 autominuten. Ook wel volpension (behalve zondag, dan zelf mesten indien nodig), ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:32

5 minuten lopen, 1 min met de auto of fiets.

Echt zo fijn en een geruststellende gedachte dat ik altijd in de buurt ben.

BrittS

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:06

Ik heb ze aan huis.

Voorheen 30 minuten enkele reis, ging dagelijks heen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:53

AmoorM schreef:
Sabbientje schreef:
Wij gaan 6 dagen in de week naar de paarden.
Mijn man en ik werken allebei 40uur per week in dagdienst. We gaan rond half7/7 uur van huis en zijn dan rond 17.00 weer thuis. Snel eten klaarmaken, eten, omkleden en weer de auto in.
Meestal zo rond 18.00.
Tussen 18.30 en 19.00 zijn we dan op stal.
Dan beginnen we meestal met uitmesten, daarna kijken we waar we zin in hebben.
Als we moe zijn houden we het bij losgooien en longeren.
Anders gaan we rijden. Met mooi weer dn voldoende daglicht kiezen we nog wel eens voor wen buitenrit.
Anders rijden we in de bak.
Als we echt gaan rijden zijn we meestal pas rond 21.00 klaar. En dan nog richting huis een half uur.
Dus zijn we tussen 21.30 en 22.00 thuis.

Gelukkig worden ze op deze stal overdag buiten en binneng gehaald, dus heb daar geen omkijken naar.

Dat vind ik wel druk zeg! Heb je nooit eens geen zin? En je huishouding en alles er om heen dan?

Ja ik heb wel eens geen zin, maar dan gaan we toch.
Gelukkig hebben mijn man en ik dezelfde hobby, dat maakt het wel wat makkelijker.
En het huishouden schiet er wel eens bij in. :o
Verder is het gewoon goed plannen.
Ik wil dat er iedere dag iemand voor mijn paarden zorgt, dus als wij zelf niet kunnen, dan vraag ik mijn verzorgster of iemand anders of zij ze willen losgooien/mesten/knuffelen.

Ik ben niets anders gewend, doen het al meer dan 15 jaar op deze manier.
Mijn paarden staan ongeveer een half uur rijden van mijn huis af. Sinds eind maart dit jaar wel op een fantastische plek vlak bij het strand en bos. Dus dat is de reistijd meer dan waard.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:00

Ik doe er 10 a 15 minuten over met de auto. Ligt aan de drukte op de weg.
Ze staat op volpension met weidegang, waardoor ik maar 5 dagen per week ga. Haar rustdagen, dinsdag en donderdag blijf ik thuis. Voorheen ging ik elke dag, maar met werk, huishouden en een hond beetje veel. Dit werkt prima zo.

Prima2Donna

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 10:32

Met de auto zijn we er in 10 minuten, met de fiets doe ik er +-25 minuten over. Op schooldagen gaan we meestal 's avonds of laat in de middag. Dan ben ik rond 6 uur of 8 uur weer thuis. In het weekend gaan we gewoon 's middags rond een uur of 2/3/4. Heel verschillend dus haha. Dinsdag en donderdag red ik het niet met school om naar de manege te gaan dus dan heeft mijn pony vrij.