hwn schreef:De meesten komen graag op stal (heb zelfs een extra slot op de stalpoort moeten zetten tegen "inbrekende" merries),
Zeker 's morgens vroeg (7u30) moet ik in dit weer toch aandringen om hen buiten te krijgen, hoewel hun hooinet op stal dan leeg is en er buiten vers hooi wacht.
Moos99 schreef: De key zit hem in een KEUZE geven aan de paarden. Een paard wil kunnen gaan en staan waar hij wilt, het is geen dier die opgesloten hoort te zijn.
Dit allebei dus. Ik vind ook dat mijn paardjes niet 24/7 op stal horen te staan, maar dat is mijn menselijke interpretatie van hoe ik denk dat een paard moet leven... geef ik ze de keuze en laat de stallen open, zeker in de winter, dan gaan ze daar in staan. De hele dag. Ook al is er geen eten meer binnen en hebben ze 7hectare om buiten te doen en laten wat ze willen. Als ik ze helemaal geen eten geef binnen, gaan ze uiteindelijk wel naar buiten, omdat ze honger hebben. Maar volgens mij is een paard liever lui dan moe en zijn ze ook superslim. Binnen is droog en eten. Wat wil je nog meer als paard. Dat is het enige dat je nodig hebt om te overleven.