Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 11:23

nine1987 schreef:
By_Chantal schreef:
Nee paarden gaan snachts sowieso op stal, mogen wel indien het weer het toe laat, tot max 22:00 uur naar buiten. Gaan op zijn vroegst, 07:30 na het ontbijt, naar buiten.

De boxen worden minimaal 3.5 x 3.5 en de paddocks zijn 4 x 12 ( indien er paarden samen kunnen/willen dan kunnen de paddocks vergroot worden naar 4 x 24

Is het snachts binnen een harde eis?? Ik voor mezelf heb mijn paarden graag hele dagen buiten..

Weet het niet, nou is dat eerlijk genoeg? hihi :+

Qua begrazing gaan we dan niet uitkomen vrees ik, mits de paarden, bij 24-7 weidegang, minder gaan vreten maar heb daar geen ervaring mee.. De een zegt dat als haar paard 24-7 mogelijkheid heeft tot grazen, veel minder eet. De ander zegt dat ze alleen maar meer gaan eten en dat houdt mij dus tegen om 24-7 buiten te houden. Wat is jouw ervaring daar mee? Daar ben ik wel even nieuwschierig naar :D

jolmer20

Re: Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:27

Ik heb de ervaring dat ze gewoon doorblijven eten :D Maar misschien ligt dat meer aan mijn vreetwolven haha.

Was laatst een onderzoek naar gedaan toch? Dat paarden die 24/7 op het land staan relatief gezien minder binnenkrijgen omdat ze meer gaan schrokken?

Ik weet wel dat wij al hooi bij moeten voeren op het land omdat het gewoon te kaal aan het worden is..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:30

By_Chantal schreef:
Wil een foto topic gaan maken van voor-tijdens en na maar misschien wel leuk om, ondanks dat het nog lang niet af is, alvast te beginnen met wat foto's. Ga even kijken of ik hier van het weekend tijd voor heb :D

Jaa een volg topic van hoe je de stal gaat opbouwen *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:34

Mits moet tenzij zijn in jouw bericht. Mits = gezien. Jij wil (denk ik) zeggen "tenzij ze minder gaan eten dan".

Hier staan ze 24/7 op weide en ze eten een paar uurtjes en dan gaan ze spelen of gewoon suffen. Sinds ze 's nachts niet meer op stal gaan eten ze niet meer zo gulzig en blijven ze ook niet eten. Ze nemen veel regelmatiger "pauze" want ze weten toch dat ze er altijd bij kunnen. Bovendien heeft het wonderen gedaan voor eentje zijn neurotische trekjes.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:56

@ts: heb je alleen een buitenbak ( qua traningsfaciliteit?)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:02

Met alleen een buitenbak zou ik niet meer dan 220,- vragen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:16

Klonk mooi tot ik de grootte van de paddocks zag. In 4 bij 12 kan een paard niet veilig rollen. Dat vind ik, naast kunnen rondlopen, toch erg belangrijk als die paddock de enige uitloop is. 4 bij 12 maakt het er niet beter op. Dan heb je meer aan 8 bij 12 als er 2 paarden op moeten. On allebei om beurten. Met 4 meter heb je meer kans op in de hoek schoppen dan bij 8 meter.

zou die paddocks echt groter maken.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:42

Ik verwacht voor minimaal 300 Euro toch zeker meer faciliteiten dan alleen een buitenbak ( minimaal goeie longeerton en bijvoorbeeld trainingsmolen erbij)..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:36

Ts ik heb ff pb gestuurd.. Wel zo makkelijk.. :)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:36

Ik heb het hele topic gelezen maar ik zou graag je faciliteiten zien; als ik de facebook link onderaan je berichten aantik krijg ik alleen je fotografie pagina te zien? Of ben ik nou gek? :+
Verder wens ik je heel veel succes met deze spannende onderneming!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:40

Voor 300 euro verwacht ik toch ook minstens een binnenbak. :o De faciliteiten die jij biedt zou ik max. 250 voor over hebben eerlijk gezegd.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:42

Ayasha schreef:
Voor 300 euro verwacht ik toch ook minstens een binnenbak. :o De faciliteiten die jij biedt zou ik max. 250 voor over hebben eerlijk gezegd.

Binnenbak is geen must..Wel top buitenbak, top longeerton en eventueel een molen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:26

Ayasha schreef:

Ik wooon in regio ts en geloof me, vol pension, weide en binnenbak ga je hier niet vinden onder 400€. Ik betaal 345€ voor binnenbak, paddocks/buitenzetservice en zelf uitmesten hier.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 11-08-16 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:41

DatBenIkNou schreef:
Ayasha schreef:

Ik wooon in regio ts en geloof me, vol pension, weide en binnenbak ga je hier niet vinden onder 375€.

Dat dus... :j

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:52

Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Ik ben voor volpension, binnenbak, buitenbakken, weide, longeer- en losgooipaddocks nog geen 350 kwijt. Ze zijn er wel in de Randstad maar het zijn er maar weinig en het is wat grootschaliger.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:57

True that.. Maar dat zou ik dan al niet willen.. En orecies dezelfde faciliteiten? Ook qua uren buiten en dergelijke?

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:00

nine1987 schreef:
True that.. Maar dat zou ik dan al niet willen.. En orecies dezelfde faciliteiten? Ook qua uren buiten en dergelijke?

Geen PP, dat is hier in de Randstad nagenoeg onmogelijk voor grotere stallen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 17:14

PP is hier in de regio bijna helemaal niet mogelijk ben ik bang..
Daar is de ruimte niet voor, zeker niet als ik echt naar deze regio kijk..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:41

Mara2000 schreef:
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Ik ben voor volpension, binnenbak, buitenbakken, weide, longeer- en losgooipaddocks nog geen 350 kwijt. Ze zijn er wel in de Randstad maar het zijn er maar weinig en het is wat grootschaliger.

Nou, ik woon in zoetermeer maar die zijn hier niet te vinden in straal van 15 km hoor!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:07

joyce B schreef:
Klonk mooi tot ik de grootte van de paddocks zag. In 4 bij 12 kan een paard niet veilig rollen. Dat vind ik, naast kunnen rondlopen, toch erg belangrijk als die paddock de enige uitloop is. 4 bij 12 maakt het er niet beter op. Dan heb je meer aan 8 bij 12 als er 2 paarden op moeten. On allebei om beurten. Met 4 meter heb je meer kans op in de hoek schoppen dan bij 8 meter.

Ik ben het met je eens, maar ik vrees dat de paddocks op een 'reststrook' komen en daardoor niet breder dan die vier meter kunnen. Ik denk dat als TS bredere paddocks zou willen maken ze haar hele indeling om moet gooien en dat niet wil. Zonde, dat wel.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:20

DatBenIkNou schreef:
Mara2000 schreef:

Nou, ik woon in zoetermeer maar die zijn hier niet te vinden in straal van 15 km hoor!

Jawel hoor, ik sta er. :D Niemand gaat weg en een wachtlijst van een jaar of 3.

Ik zou zeggen voor de stal vd ts 285.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:36

Inmiddels 6 pagina's bijgelezen en foto's bekeken op Facebook zie ik dat ook.

Als je met je tijd mee gaat en de welzijnsnormen voor de paardenhouderij er bij neemt dan zou ik bij nieuwbouw toch echt niet kiezen voor zulke paddocks. Je zit natuurlijk met je bouwblok maar had echt geprobeerd fatsoenlijk formaat paddocks te realiseren. Denk dat 8 meter wel een beetje de minimale doorsnede is voor veilig rollen en op staan.

Wellicht komen er binnen een paar jaar minimale maten en moet alles alsnog aangepast.

Als de uitloop direct aan de stal was geweest met los nog een ruimere paddock waar ze een paar uur los mogen lopen had ik het wel acceptabel gevonden in combinatie met groot deel van de herfst/winter ook op de wei.

Of de accomodatie ook zo winterproof blijft is even afwachten. Ook voor ts. Hooi voeren in paddocks is slecht voor de bodem. Daardoor krijg je eerder dat het zand dicht slaat en er toch water blijft staan. Een net aangelegde gedraineerde bak is prachtig. Hopelijk blijft hij ook goed na drie of vier jaar. Zo'n enorme investering doe je niet snel nog een keer. Zit Er Zelf Ook Tegenaan Te Hikken nu. Bak moet opgeknapt. Nieuw nog te duur maar half doen verspilling als het niet genoeg helpt. Prijzen zijn niet leuk meer voor kleinschalig en hobby!

GDG schreef:
joyce B schreef:

Ik ben het met je eens, maar ik vrees dat de paddocks op een 'reststrook' komen en daardoor niet breder dan die vier meter kunnen. Ik denk dat als TS bredere paddocks zou willen maken ze haar hele indeling om moet gooien en dat niet wil. Zonde, dat wel.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:47

Voor genoemde faciliteiten zou ik niet meer dan 190 euro per maand betalen. Zeker gezien het mestbeleid. Als het inclusief mesten is 220 per maand, want er is nog geen binnenbak.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:49

Mazida schreef:
Voor genoemde faciliteiten zou ik niet meer dan 190 euro per maand betalen. Zeker gezien het mestbeleid. Als het inclusief mesten is 220 per maand, want er is nog geen binnenbak.

Stallingsprijs is incl mesten toch?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:55

Bij ons in de buurt zou dat op € 250 uit komen, maximaal. Als je er een binnenbak bij zou zetten, zou je makkelijk €320 kunnen vragen.