Hier in de regio is een plekje waar paarden veel buiten komen echt schaars..wij rijden bijna 20km naar stal zodat ons paardenkind buiten kan staan..
Dus ik denk dat zodra alles straks opgeknapt is,en je weet hoe je alles wilt indelen..er genoeg animo voor is!!
diedepol14
Geplaatst: 16-06-16 09:42
Super gaaf! heeel leuk idee.
Dit is echt niet raar bedoeld maar ik ben erg benieuwd welke verf je gaat gebruiken voor het tralies in de stallen? want als je gewone verf gebruikt krabben de paarden dat er toch zo af? of heb ik dat mis? wij willen ook stallen gaan maken en tralies schilderen dus ik ben heel benieuwd welke verf je gaat gebruiken!
marion82
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-16 14:07
Thanks allemaal.
Klopt, wil idd een stabiele kudde, geen paarden die maar een weekje blijven.
Ik ga gewoon ijzerverf op waterbasis gebruiken. We gaan wel zien hoe lang het meegaat haha
Weer een update!!!
Vandaag had ik hulp. Mijn zusje ging de berg rottende hooi wegscheppen en mijn vriendin wilde wel harken.
Ik was aan het scheppen, zat een flinke deuk in de bak en die heb ik opgevuld
Bak is nu helemaal egaal
Rottende hooibult eruit Voor Na
De deuk opgevuld Voor Na
Stukje nog egaler Voor Na
Hier komen de kastjes en het voer. Dat wat er nu staat, gaat allemaal weg
Laatst bijgewerkt door marion82 op 16-06-16 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt
Past een auto er wel langs? Je kan daar ook een sleper aanhangen.
Je laatste en eerste foto moeten denk ik omgewisseld worden gezien de tekst.
Ziet er goed en leuk uit! Wanneer denken jullie ongeveer klaar te zijn met het project?
Silly1972
Geplaatst: 16-06-16 14:21
maar hoe gaan de paarden erin en eruit dan? Je moet toch wel ergens door een hek kunnen?
En anders een sleep achter een van de paarden hangen
marion82
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-16 14:22
Uiteindelijk wil ik het slepen met mijn eigen paard gaan doen, nu moest ook echt deuken dicht en het eea verplaatst worden. Maar zo'n kleine zitmaaier achtige machine lijkt me ook wel iets hoor. Voorlopig doen we het maar even zo
Ga de foto's even nakijken weer
Is wel ruimte voor de paarden erin en eruit, maar iets heel breeds gaat er niet doorheen passen
Ik wil graag 28 juli klaar zijn en 29 juli mijn paard verhuizen
Heleennn
Geplaatst: 16-06-16 14:38
Jammer dat je echt tegen zoveel praktische problemen en plaatsgebrek aanloopt... Dat zou bij mij de pret al gedrukt hebben. Maar tof dat je je zo snel niet gewonnen geeft, het zal hard werken worden ook als alles af en in gebruik is. Ben benieuwd wat het eindresultaat zal zijn!
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 16-06-16 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Een vriendin van mij doet het met een quad (of hoe schrijf je dat ) en daarachter een treinbils. Gaat ook erg goed
Maflinger_S
Geplaatst: 16-06-16 14:44
Practische problemen en plaatsgebrek... Ik denk niet dat hier sprake van is. TS heeft blijkbaar een visie en denkt dat het mogelijk is. Ik denk dat TS gelijk heeft maar dat je wel goed moet kijken naar welk soort pensionklanten hierbij past. Ik zou hier bijvoorbeeld niet passen want ik train graag in de bak en mijn paard is - in tegenstelling tot wat je in zijn algemeenheid mag geloven - geen kuddedier. Maar heb je paard dat wel goed in een kudde past, sober gevoerd wordt en waarmee je vooral buiten rijdt en soms wat grondwerk doet, dan denk ik dat dit een prima plekje is.
Nou het feit alleen al dat je niet met een sleper/trekker in de bak kan is al vrij onpraktisch, en het gebrek aan weiland is ook niet echt handig voor TS...
DubbelFun
Geplaatst: 16-06-16 14:59
@marion: ik denk dat je een flinke onderneming bent aangegaan en ben benieuwd hoe het zich verder gaat onmtwikkelen. Handwerk -ook met veel vrienden- is niet lonend en gaat erg veel tijd in zitten . Investeer in dingen die lang mee gaan zoals Hammerite ipv ijzerverf op waterbasis en zet al je spullen in de opslag op kunststof pallets zodat je geen last hebt van een te hoge waterstand bij hoosbuien. Voeren op de verharding uit slowfeeders geeft minder troep in de bak en is minder verspillend. Maak goede afspraken op papier met je pensionklanten met name over te late betalingen en wie wat doet. Als er geen tractor oid kan komen hoe wil je dan bijv. straks je hooi aan laten voeren ??
Shirley
Geplaatst: 16-06-16 15:01
Begint er al knap uit te zien!
Zou ook kijken of er op de één of andere manier toegang tot de bak te verkrijgen is... Wat als er iets gebeurt met een paard waardoor hij niet op eigen benen eruit kan?
marion82
Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-16 15:05
Ik denk dat de zijopening zo'n 2 meter is, daarbij komt ook nog een flinke opstap. Ga dit wel lager maken, maar weet niet of je er dan alsnog makkelijk in kan. Ach joh, ben een gezonde vrouw. Ik vind het niet erg om te doen.
Ik heb idd een visie en weet zeker dat alles goedkomt.
Hooi en stro wordt bij de schuur gebracht en niet in de bak, dat is dus geen probleem. Dit ligt aan de kant van de toegangsweg. Ik doe sowieso geen dure investeringen hoor, ik wil het gewoon netjes hebben.
Een opstap kun je misschien idd verlagen en anders oprijplaten leggen. Met 2 meter kun je met een klein trekkertje (midi) daar makkelijk komen zolang er geen scherpe bochten in zitten.
goedkoop quadje zoeken? werken prima voor zo'n dingen,hoeft helemaal niet op straat te mogen of iets dergelijks,moet gewoon nog rijden en voila,je kan slepen
Ziet eruit als een gave plek en je bent lekker bezig om het op te knappen.
Ik zou lekker al die negatieve geluiden in de wind slaan. Want ik denk echt dat er genoeg animo is voor een plek zoals deze. Als je bij mij in de buurt zou wonen, dan had je je eerste pensionklant al binnen. Ideale plek: Buitenrij mogelijkheden, een bakje voor af en toe een dressuur/longeer/lange teugel uurtje en het allerbelangrijkste dagelijks langere tijd buiten in een stabiele kudde! Dat er dan geen wei is, kan me weinig schelen, mijn pony is op het moment hoefbevangen en de vraag is of hij ooit nog wel weer op de wei kan..
ukkiepuk
Geplaatst: 16-06-16 16:25
Je hebt een shet toch? Er zijn speciale slepen die je achter een pony kan hangen. 2 vliegen in één klap shet aan het werke n de bak gesleept!
Shoveltje zou ook kunnen ipv een quad, is wat breder inzetbaar qua wat het kan slepen/tillen/trekken en ook niet te groot, past ook een mooi vorkje aan zodat je evt een pallet met daarop een baal hooi/kuil/voordroog kunt verplaatsen.