Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wortelsussie schreef:Kruising tinker haflinger
Paard heeft een sportcoupe nu iets te kort groeit wel weer aan. Groeit als kool zijn manen dit is in 2 jaar dacht ik. Paard had altijd korte manen maar op mijn vraag of ze het eens lang wilde laten groeien liet ze t lang.
Die van mij heeft al 5,5 jaar geen schaar gezien en is misschien de helft lang!
wortelsussie schreef:Waar ik blij ben dat de manen van mijn paard eindelijk weer iets groeien is mijn tante zo gek geweest om de meters lange manen van haar paard af te knippen! Haha je moet het maar durven
[ [url=m/iFScxF.jpg]Afbeelding[/url] ]
okdoei schreef:hebben jullie misschien tips voor mij, mijn kwpn merrie heeft heel weinig manen, nou heb ik het opzich zo ver dat het stuk vanaf de oren tot de helft van de hals mooi vol is, maar de andere helft is heel erg dun, door de (hals) deken en lieftallige soortgenootjes die er graag aan zitten te pulken. ook is de voorpluk miniscuul, zo dun dat ik er nieteens een vlechtje in krijg. hoe kan ik dit het beste laten groeien? ik gebruik nu al 'smerige'spray zodat de andere paarden er vanaf blijven en in de zomer gaat er een exceem deken op.
Eline_S_S schreef:Ik heb nu dus een beetje het probleem dat haar manen naar twee kanten gaan staan.. Ze staat sinds kort zonder hals en het gaat gelijk mis.. Ze heeft ook vrij stevige manen dus als je het terugslaat valt het ook gelijk weer naar de andere kant. Heel vervelend met knotten..
Ook is er al een stuk manen afgebroken door het kroelen. Heb er nu anti bijt spul in maar dat maakt de manen ontzettend vet. In de zomer heeft ze haar eczeemdeken op en vallen de haren richting haar schoft heel veel uit..
Die manen ook altijd..
Jotoma schreef:Eline_S_S schreef:Ik heb nu dus een beetje het probleem dat haar manen naar twee kanten gaan staan.. Ze staat sinds kort zonder hals en het gaat gelijk mis.. Ze heeft ook vrij stevige manen dus als je het terugslaat valt het ook gelijk weer naar de andere kant. Heel vervelend met knotten..
Ook is er al een stuk manen afgebroken door het kroelen. Heb er nu anti bijt spul in maar dat maakt de manen ontzettend vet. In de zomer heeft ze haar eczeemdeken op en vallen de haren richting haar schoft heel veel uit..
Die manen ook altijd..
Goh, je zou het over mijn paard kunnen hebben.
Hij heeft zn eczeemdeken op, dan vallen idd de haren bij de schoft uit en vorig kaar brak er nog veel meer af
Zonder deken is het een echte ragebol, de voorste manen vallen naar voren, dan een deel naar rechts en alles wat daaronder zit naar links.
Knippen is al dramatisch om het recht te krijgen. Een keer schudden met de hals en het staat weer alle kanten op. Volgens mij kan je aan de groeirichting niet zoveel veranderen.
Tips anyone?