Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:35

Kruising tinker haflinger

Paard heeft een sportcoupe nu iets te kort groeit wel weer aan. Groeit als kool zijn manen dit is in 2 jaar dacht ik. Paard had altijd korte manen maar op mijn vraag of ze het eens lang wilde laten groeien liet ze t lang.

Die van mij heeft al 5,5 jaar geen schaar gezien en is misschien de helft lang!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:48

wortelsussie schreef:
Kruising tinker haflinger

Paard heeft een sportcoupe nu iets te kort groeit wel weer aan. Groeit als kool zijn manen dit is in 2 jaar dacht ik. Paard had altijd korte manen maar op mijn vraag of ze het eens lang wilde laten groeien liet ze t lang.

Die van mij heeft al 5,5 jaar geen schaar gezien en is misschien de helft lang!

Nooooo waarom afknippen :wow:

*valt flauw* :oo

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:53

wortelsussie schreef:
Waar ik blij ben dat de manen van mijn paard eindelijk weer iets groeien is mijn tante zo gek geweest om de meters lange manen van haar paard af te knippen! Haha je moet het maar durven :D
[ [url=m/iFScxF.jpg]Afbeelding[/url] ]

*barst van ongeloof bijna in schreeuwen uit* hoet kan je dat doen ;( := _-:( :wow:

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:59

Tja :D ze werd er gek van en het paard heeft geen geduld om elke keer gewassen te worden, gekamt en gevolgten te worden en aangezien hij op t gras staat en graag rolt is het altijd een modder bende.

Ja ik vind het ook super mega zonde maar begrijp der wel!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:30

ja dan snap ik het ook wel ;)
Spoiler:
maar ik vind het nog steeds zonde :')

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:00

Heb je ook voor en na foto's? :D

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:06

hebben jullie misschien tips voor mij, mijn kwpn merrie heeft heel weinig manen, nou heb ik het opzich zo ver dat het stuk vanaf de oren tot de helft van de hals mooi vol is, maar de andere helft is heel erg dun, door de (hals) deken en lieftallige soortgenootjes die er graag aan zitten te pulken. ook is de voorpluk miniscuul, zo dun dat ik er nieteens een vlechtje in krijg. hoe kan ik dit het beste laten groeien? ik gebruik nu al 'smerige'spray zodat de andere paarden er vanaf blijven en in de zomer gaat er een exceem deken op.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:09

Jaa hier nog 1 :D
Nette paarden zie ik voorbij komen!
met welke tondeuse scheren jullie je paard?
ik heb een nieuwe nodig..voor de benen, hoofd, oren enzo

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:16

@okdoei kan je niet wat van het derde oor erbij laten groeien?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:22

okdoei schreef:
hebben jullie misschien tips voor mij, mijn kwpn merrie heeft heel weinig manen, nou heb ik het opzich zo ver dat het stuk vanaf de oren tot de helft van de hals mooi vol is, maar de andere helft is heel erg dun, door de (hals) deken en lieftallige soortgenootjes die er graag aan zitten te pulken. ook is de voorpluk miniscuul, zo dun dat ik er nieteens een vlechtje in krijg. hoe kan ik dit het beste laten groeien? ik gebruik nu al 'smerige'spray zodat de andere paarden er vanaf blijven en in de zomer gaat er een exceem deken op.

Shapleys M-T-G :)
http://www.minihorse.eu/shapley27s.html

Eldora1; Ik heb een Moser Max 45, ondertussen al 3 jaar en nogsteeds prima ding! :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 06:35

Moser max45, ideaal!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:33

Ik heb nu dus een beetje het probleem dat haar manen naar twee kanten gaan staan.. Ze staat sinds kort zonder hals en het gaat gelijk mis.. Ze heeft ook vrij stevige manen dus als je het terugslaat valt het ook gelijk weer naar de andere kant. Heel vervelend met knotten..
Ook is er al een stuk manen afgebroken door het kroelen. Heb er nu anti bijt spul in maar dat maakt de manen ontzettend vet. In de zomer heeft ze haar eczeemdeken op en vallen de haren richting haar schoft heel veel uit..
Die manen ook altijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:37

De mijne heeft alleen een vliegendeken met hals, verder niks. Kan vandaag misschien wel vlechten, deken op, naar de paddock en hopen dat het voor vanavond wat goed ligt :')

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:39

Eline_S_S schreef:
Ik heb nu dus een beetje het probleem dat haar manen naar twee kanten gaan staan.. Ze staat sinds kort zonder hals en het gaat gelijk mis.. Ze heeft ook vrij stevige manen dus als je het terugslaat valt het ook gelijk weer naar de andere kant. Heel vervelend met knotten..
Ook is er al een stuk manen afgebroken door het kroelen. Heb er nu anti bijt spul in maar dat maakt de manen ontzettend vet. In de zomer heeft ze haar eczeemdeken op en vallen de haren richting haar schoft heel veel uit..
Die manen ook altijd..

Goh, je zou het over mijn paard kunnen hebben.
Hij heeft zn eczeemdeken op, dan vallen idd de haren bij de schoft uit en vorig kaar brak er nog veel meer af :(
Zonder deken is het een echte ragebol, de voorste manen vallen naar voren, dan een deel naar rechts en alles wat daaronder zit naar links.
Knippen is al dramatisch om het recht te krijgen. Een keer schudden met de hals en het staat weer alle kanten op. Volgens mij kan je aan de groeirichting niet zoveel veranderen.
Tips anyone?

chantal1175

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:03

Jeetje Terra, wat een heftig weekend gaat het al beter?

chantal1175

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:04

Jotoma schreef:
Eline_S_S schreef:
Die manen ook altijd..

Goh, je zou het over mijn paard kunnen hebben.
Hij heeft zn eczeemdeken op, dan vallen idd de haren bij de schoft uit en vorig kaar brak er nog veel meer af :(
Zonder deken is het een echte ragebol, de voorste manen vallen naar voren, dan een deel naar rechts en alles wat daaronder zit naar links.
Knippen is al dramatisch om het recht te krijgen. Een keer schudden met de hals en het staat weer alle kanten op. Volgens mij kan je aan de groeirichting niet zoveel veranderen.
Tips anyone?

Abby heeft ook een eczeem deken. Ik wissel met verschillende dekens dan gaat het beter met de schoft en manen

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:05

eldora1 schreef:
Jaa hier nog 1 :D
Nette paarden zie ik voorbij komen!
met welke tondeuse scheren jullie je paard?
ik heb een nieuwe nodig..voor de benen, hoofd, oren enzo

Ik heb een hele goedkope van de action voor de benen, werkt prima. Baard groeit eigenlijk niet en oren doe ik niet :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:16

Ik vond het, toen ik wedstrijden reed, erg leuk bij mijn eigen paard en zij genoot ook van alle aandacht :)

Later werd het lastiger. Hele vieze weides en ik kon nog maar 2x per week komen.

Maar ik vraag me wel af: hoe doen jullie dat altijd met de wintervacht? Scheren jullie echt allemaal? Nu, in de tijd van verharen, komen er van die plekken op (vooral flanken en kont) die NIET willen gaan glanzen door al het huidvet en de losse haren die erin blijven.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:24

chantal1175 schreef:
Jeetje Terra, wat een heftig weekend gaat het al beter?

Nog niet super, DA vanmorgen weer geweest, weer pijnstiller gehad en er zit nog steeds gas. Ook heeft ze een klein beetje zand in de mest dus krijgt ze een zandkuur. En broodmager, lijkt 35 terwijl ze 11 is.

chantal1175

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:27

Nu eindelijk dan foto's van Abby en mama Nouk. Anouk is hoog zwanger NOG 3 WK en staat ook op het buiken toppic. Maar rust is niet haar ding. Zei is de gene die ons tempo bepaald. Als ze langzamer wil. maar zaterdag was de rem nergens te vinden. Op de eerste foto's zijn we nog netjes schoon tot dat natascha door een modderpoel ging met anouk. wat hebben we weer lol gehad.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door chantal1175 op 11-04-16 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:32

Ik scheer altijd in de winter ja, alleen het eerste jaar dat hij op stal kwam niet omdat het nog zo'n puppy was en we niet veel reden.

Sterkte Terra!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:38

Leuk topic! Mag ik mee praten?
Ik hou ook van paarden die er keurig uitzien. Ik kan ook echt jeukende handen krijgen als ik paarden zie met uitstekende plukken uit de oren, enorme baarden etc :=

Ik heb een grote maats Shetlander, maar deze staat er knapper bij dan sommige grote paarden op stal. Altijd netjes geknipt, geschoren en gewassen. Wel lange manen, maar dat vind ik hem wel passen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:41

Gisteren staart en manen lopen pluizen en van de ene de staart bij geknipt. Heerlijk <3

Nu nog wachten tot ze fatsoenlijk uit de wintervacht zijn, misschien worden ze dan een beetje toonbaar :+

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:59

Huil met mij mee...

Afbeelding

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:00

Rofah schreef:
Huil met mij mee...

[ [url=m/bZmV43.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn handen jeuken, zilvershampoo! *\o/*