Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nuvel schreef:Mijn paardjes komen het hele jaar door 24/7 buiten op een wei van 1,4 hectare met daarop onbeperkt ruwvoer. een afdak en 5 schuilstallen.
Daancha schreef:Ik neem aan dat het doel van dit topic niet is om een representatief beeld te krijgen, want op veel stallen staan paarden met mazzel 2 uur buiten. Of gaan alleen in de molen. En staan niet in groepsverband.
Welzijn gaat wat mij betreft niet alleen om het aantal uur, maar ook om hoe het paard staat; voor mijn paard liever 4 uur op een groot stuk weiland op het gras met een groep andere paarden zodat hij lekker kan dollen en spelen, dan 14 uur op een stukje zand van 20x20.
deksel schreef:24/7, ook in de winter. Overdag staat ze met 3 andere paarden en 's nachts met 2 andere paarden (dacht ik).
Een redelijk grote paddock, ik gok 10 a 15 meter bij 15 meter.
Voer weet ik niet precies, net zoals hooi. Wel weet ik dat ze meer dan 2x per dag hooi krijgen, maar durf er niks verder over te zeggen aangezien ik het niet zeker weet.
listiglistje schreef:nine1987 schreef:[ [url=m/gGIdEs.jpg]Afbeelding[/url] ]
24/7 buiten in de paddock in de winter met de kudde van 4..
[ [url=m/dwciyp.jpg]Afbeelding[/url] ]
24/7 buiten in de wei in de zomer.. (ook met de kudde van 4,maar de rest laat zich niet zien op de foto..)
Schuilgelegenheid?