Buuk schreef:Sjeetje, ik heb niet alles gelezen, maar er bestaat dromen en gewoon ff het beste uit realiteit halen.
Mijn paard staat in de zomer, 24/7 buiten. Maar nu...nee er zijn 4 paddocks voor 7 paarden. Die door eigenaars geliefde beesten kunnen niet in elke combi naar buiten. En met alle regen, het is zo nat dat ze op onze klei grond niet meer droog kunnen staan. Dus komen ze na 4/5 uur binnen. Mooi verhaal als ik zou gaan lopen piepen naar de pension houder, zij kan buiten volgend jaar nieuwe drainage aanleggen ( staat gepland) ook weinig aan de grond veranderen. Wat ze wel doet is met regen binnen halen, bij droog weer terug naar buiten, dat doet ze, als is het nodig is 4x per dag. Paarden gaan nu de stampmolen in, om te zorgen dat ze toch buiten frisse neus halen, bij sneeuw en gladheid en ze die stampmolen niet inkomen loopt ze zelf rondjes met alle paarden. Bij 27 en erboven graden krijgen de paarden koude douche. Is het te warm ( geen schaduw mogelijkheid in sommige weides) worden ze afgespoten en op heetst van de dag binnen gehaald, om vervolgens na drie uur weer buiten te zetten. Dekens wisselen, peeskappen om, maakt niet uit, wij vragen en ze doet het. En dat allemaal voor een standaard bedrag, dus niet dekens wissel dat kost extra, binnen en buiten, dat kost extra. Gewoon een prijs. Een beetje pension houder ziet de paarden ook liever buiten, die weet ook wel wat paarden nodig hebben ( en eerlijk is eerlijk, op een afgesproken prijs heb je ze het liefst buiten, ivm stro kosten..blijft een bedrijf hè ) Maar soms moet je het doen met wat je hebt. De meeste hebben geen invloed op het weer, geen miljoen op de bank om de grond tip top te hebben, maar doen wel hun stinkende best.
Maar geloof me voor sommige mensen kun je het nooit goed doen!!
@ de ts: onze paarden gingen vanmiddag om half 2 in een drafje naar binnen..Zo blij om uit dat zeikweer te kunnen waren ze..
De verplichte 12 uur die jij voor ogen hebt hebben wij vandaag niet gehaald.. vonden de paarden het erg..nou niet in t minst!