Het nieuwe winter onderkomen van mijn twee mini pony s is bijna klaar! Blij mee!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
llora schreef:In de zomer is de kleigrond bij ons beenhard en,in de winter modder. Wij hebben gekozen voor overal schelde zand te laten komen. Eerst alles laten verhogen en dan schelde zand.
acanthus schreef:@ Ilora, toch een verbetering al! Ws bedoel je zavel als onderlaag, grofzand met kleideeltjes.
Voor de dikte van de lagen speur ik verder, vrees dat zand snel in de klei verdwijnt en er steeds aangevoerd zal moeten worden. Ms een andere onderlaag, kiezel, puin, etc.
Drainage + klei, zoals hier te lezen, daar heb ik weinig geloof in: hoor te vaak dat de boel op een moment dichtslibt.
Goeie laarzen zijn iig een absolute must in kleiland
@ Patricia, mooie verzorgde stek heb je daar.
Wie van jullie heeft ecorasters (grastegels/grasdallen uit kunststof) liggen en hoe bevalt dat ?
palousa_boy schreef:Ilora, anders moet je een keer met een loonwerker overleggen, die kan meteen ter plaatse kijken wat er mogelijk is.
Het is ook een beetje de vraag of je er nog met een trekker overheen moet kunnen bijvoorbeeld.
Er zijn ook speciale dingen voor achter een trekker die dan bijvoorbeeld meer onder de grond een gang trekken, maar ik weet niet hoe lang dat goed blijft.
Waar ligt de sloot op je tekening eigenlijk?
palousa_boy schreef:Grondwerken is idd aardig hetzelfde als een loonwerker.
Maar het water zal idd naar de sloot moeten lopen (ook als je een vijvertje maakt)