mylittlejoy schreef:Nikass schreef:Maar ze heeft natuurlijk wèl gelijk...
Ik zit liever de hele dag op het toilet dan in m'n blote reet in de regen in een weiland, eerlijk gezegd. Als ik dan toch moet kiezen.
Nee dàt is een zinvolle bijdrage...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
peer2005 schreef:Iemand wakker proberen te schudden kan wel degelijk constructief zijn. Dat je het niet leuk vindt om te horen is een tweede...Ik vind het gewoon heel heftig dat je zo voorbij kan gaan aan de natuurlijke behoeften van je paard. Waarschijnlijk omdat je dan in een omgeving zit waar het 'normaal' is dat je paard veel op stal staat. Dat je denkt dat je je paard 'kent' omdat je simpelweg niet beter weet. Maar het is gewoon een feit dat het paard natuurlijke behoeften heeft waar je niet aan kunt voldoen; vrij kunnen bewegen, sociaal contact, afwisseling. Zelf keuzes kunnen maken! Je ontneemt je paard dit allemaal, vooral als je hem alleen van stal haalt om iets te 'doen', ja, hetgeen wat JIJ wil wat je paard doet
M_D_H schreef:peer2005 schreef:Iemand wakker proberen te schudden kan wel degelijk constructief zijn. Dat je het niet leuk vindt om te horen is een tweede...Ik vind het gewoon heel heftig dat je zo voorbij kan gaan aan de natuurlijke behoeften van je paard. Waarschijnlijk omdat je dan in een omgeving zit waar het 'normaal' is dat je paard veel op stal staat. Dat je denkt dat je je paard 'kent' omdat je simpelweg niet beter weet. Maar het is gewoon een feit dat het paard natuurlijke behoeften heeft waar je niet aan kunt voldoen; vrij kunnen bewegen, sociaal contact, afwisseling. Zelf keuzes kunnen maken! Je ontneemt je paard dit allemaal, vooral als je hem alleen van stal haalt om iets te 'doen', ja, hetgeen wat JIJ wil wat je paard doet
Maar je gaat het onderwerp van het topic voorbij...
Er wordt gevraagd waarom...
En jij komt vervolgens verkondigen dat iedereen het slecht doet als het paard op stal staat...
Terwijl dat in principe niet per definitie zo hoeft te zijn...
Daarnaast heb ik eigenlijk niemand echt zijn keuzes goed horen praten...
Volgens mij heb ik tot nu toe maar 1 iemand gehoord die echt zegt dat haar paarden in de winter op stal staan.
Maar verder niemand...
De rest heeft de paarden allemaal zo veel mogelijk buiten staan.
Dus waarom perce zo te moeten reageren...
en waarom vind jij het nodig om iemand wakker te schudden?
Wie geeft jou dat recht...
je weet niks van de situatie af dus jij hebt dat recht totaal niet...
Dus terug naar het onderwerp waarom paarden in de winter buiten staan.
peer2005 schreef:Iemand wakker proberen te schudden kan wel degelijk constructief zijn. Dat je het niet leuk vindt om te horen is een tweede...Ik vind het gewoon heel heftig dat je zo voorbij kan gaan aan de natuurlijke behoeften van je paard. Waarschijnlijk omdat je dan in een omgeving zit waar het 'normaal' is dat je paard veel op stal staat. Dat je denkt dat je je paard 'kent' omdat je simpelweg niet beter weet. Maar het is gewoon een feit dat het paard natuurlijke behoeften heeft waar je niet aan kunt voldoen; vrij kunnen bewegen, sociaal contact, afwisseling. Zelf keuzes kunnen maken! Je ontneemt je paard dit allemaal, vooral als je hem alleen van stal haalt om iets te 'doen', ja, hetgeen wat JIJ wil wat je paard doet
peer2005 schreef:Natuurlijk heb ik 'dat recht' wel. En volgens mij was de vraag waarom paarden swinters BINNEN staan en niet buitenDaarop is mijn antwoord: Gewoonte, gemakzucht, kortzichtigheid, en het niet willen investeren in alternatieven
peer2005 schreef:En volgens mij was de vraag waarom paarden swinters BINNEN staan en niet buiten Daarop is mijn antwoord: Gewoonte, gemakzucht, kortzichtigheid, en het niet willen investeren in alternatieven
Sizzle schreef:Het topic ging toch niet over waarom je een paard 24/7 op moet sluiten maar over het feit dat ze in de winter niet de hele dag buiten kunnen lopen?
Ik vind dat stallen waar de paarden helemaal geen mogenlijkheid hebben tot los staan sowieso niet geschikt.
Maar er is een groot grijs vlak daartussen.
Ik dacht dat het daar meer over ging?
xSogno schreef:Je hebt altijd recht op een mening MDH, anders kun je dit hele forum wel opdoeken.
Dat recht heet vrijheid van meningsuiting.
Sizzle schreef:Het topic ging toch niet over waarom je een paard 24/7 op moet sluiten maar over het feit dat ze in de winter niet de hele dag buiten kunnen lopen?
Ik vind dat stallen waar de paarden helemaal geen mogenlijkheid hebben tot los staan sowieso niet geschikt.
Maar er is een groot grijs vlak daartussen.
Ik dacht dat het daar meer over ging?
sneeuwpop schreef:Nee, jij hebt je paard niet voor jezelf, niet voor je eigen hobby.
Paardrijden, mennen, vrijheidsdressuur en zelfs poetsen is echt iets wat je doet voor het paard.
Allemaal zogenaamde natuurlijke behoeften zeker?
Nikass schreef:Onze paarden doen inderdaad veel voor ons, dus is het wel minimaal dat we daarvoor teruggeven waar ze recht op hebben; een leven waarin ze zoveel mogelijk hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen.
Nikass schreef:Maar hoe weet je dat als het niet wordt aangeboden?
Bovendien zijn er enkele stallen waarbij het wel allemaal top geregeld is en voor een "normale" prijs. Hoe kan dat dan?
joyce B schreef:daarom staan die 24/7 op stal stallen waar je zelf moet losgooien of in stapmolen zetten, ook gewoon vol... Gemiddelde eigenaar wil wel betalen voor eigen luxe en trainingsfaciliteiten, maar minder voor luxe voor het paard zonder luxe voor zichzelf...
doemaar schreef:klopt helemaal! Ik sta aardig goedkoop maar als het wat meer koste had ik het ook betaald. Ben daar naar toe gegaan omdat ik mijn paard buiten wilde hebben en niet vanwege de goedkope prijs. Ik betaal 170 en als je pension met boxe heb betaal je rond de 200. Zou best rond de 200 uit willen geven hoor met 24 uur buiten staan mits ook goede buitebak