Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kodaloverrr

Re: Stel ik nou echt zo'n rare voorwaarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:53

Wat er bij ons wordt aangeboden is overdag buiten in weer en wind en 's nachts op stal.. 24/7 buiten is inderdaad erg weinig te vinden en waarom geen idee. Het is geen rare eis, maar het is niet voor elke stal haalbaar.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:53

Het is gewoon fijn als ze 24 uur buiten staan dat er wel schuil mogelijkheden zijn.
Dat ze zelf kunnen kiezen buiten of in de stal.

Ik denk niet dat het altijd het beste is maar als je dit graag wilt moet het wel kunnen.
En dan kan het inderdaad zijn dat je er wat verder voor moet fietsne of rijden.
Hier bv 1 met artrose in de zomer kan hij rustig 24 uur buiten staan maar nu of in de winter wordt hij al stijf van de kou blijft dan veel op 1 plek staan en dat helpt allemaal dan niet mee met de artrose.

Dan liever op stal snachts staat hij droog en toch wat warmer.

Ik denk hoe meer vraag er naar is dat het aanbod dan ook vanzelf komt.

Heb het gevoel dat 24 uur buiten ook steeds meer in op mars is.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 19-12-14 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:54

Ik vind het geen rare voorwaarde, maar ik snap wel dat het weinig te vinden is!

Mijn pony staat ook 24/7 buiten op een stal en dat was erg lastig te vinden .. Ze staat nu op een kleinschalige stal waar ze 1 grote weide 'reserveren' voor de paarden die 24/7 buiten staan.
De rest van de paarden staat wel 's nachts op stal.

Fijn als je iets gevonden hebt!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:58

Mooi als ze kunnen 'kiezen' met schuilstal, dat zeker!
Maar mijn Engelse schapen, liggen al 3 dagen in hun schuilhok, dus ik zie echt geen probleem met een paar dagen (tijdelijk) op stal. Voor paarden en schapen.
Mits het een fatsoenlijke stal betreft!
Hier eigen weide, maar dat laat ik echt niet vertrappen met zulke weersomstandigheden :n

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:09

Ik denk dat je 24/7 buiten beter 24/7 keuzemogelijkheid kunt noemen. Dat is wat ik er zelf zo fijn aan vind. Mijn paard staat buiten met haar neus in de wind, die vind dit een prima weertje.
Maar de pony wil af en toe in de schuilstal. Maar niet een hele nacht, ik zet haar wel eens een uurtje in een gewone box, maar zodra het eten op is begint ze, zo klein als ze is, de boel af te breken.

Omdat het zo vies en nat (geen modder, maar als in het regent constant) is ga ik morgen de kleine schuilstal weer voor haar opstrooien, lekker kniehoog dat stro, daar gaat ze namelijk wel languit in liggen slapen. Het is echt het niet opgesloten willen zijn. Maar zodra het weer een beetje droog is laat ze de schuilstal weer links liggen.

Ik vind het heerlijk, ze kunnen altijd doen waar ze zich zelf goed bij voelen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:15

Gypsy schreef:
Ik denk dat je 24/7 buiten beter 24/7 keuzemogelijkheid kunt noemen. Dat is wat ik er zelf zo fijn aan vind. Mijn paard staat buiten met haar neus in de wind, die vind dit een prima weertje.
Maar de pony wil af en toe in de schuilstal. Maar niet een hele nacht, ik zet haar wel eens een uurtje in een gewone box, maar zodra het eten op is begint ze, zo klein als ze is, de boel af te breken.

Omdat het zo vies en nat (geen modder, maar als in het regent constant) is ga ik morgen de kleine schuilstal weer voor haar opstrooien, lekker kniehoog dat stro, daar gaat ze namelijk wel languit in liggen slapen. Het is echt het niet opgesloten willen zijn. Maar zodra het weer een beetje droog is laat ze de schuilstal weer links liggen.

Ik vind het heerlijk, ze kunnen altijd doen waar ze zich zelf goed bij voelen.

Mee eens, maar stal of stal (hok...), maakt nogal verschil.
De grondsoort hier maakt dat je soms gewoon een keuze voor je beesten moet maken....
Het is hier of over de winter de boel aan grot trappen of tijdens extreem slecht weer op een dierwaardige stal. Met het (grote) voordeel dat je in het voorjaar direct fatsoenlijk grasland hebt ipv een ' toendra'...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:23

Kom bij mij niet zeuren over grondsoort, ik sta in zeeland, in de klei. ;)

Kwestie van er geld in willen steken is het. Kijk en natuurlijk, nu is het nat. Ik heb een mooie zandpaddock, maar als het constant hard regent houd het soms gewoon op en dan is het nat met plassen. Maar... Er is ook nog een stuk bestrating, en hoewel het nat is, blijft het overgrote gedeelte van het zand mooi stevig, dus niet van die drek waar ze tot hun knieën in wegzakken.
Is het een poosje droog dan kan het waterpeil weer zakken en is het zand ook zo weer droog.

En in het voorjaar gaan ze ook overdag de wei weer op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:27

Heel veel mensen vergeten dat er een tussen-mogelijkheid bestaat: gewoon een stuk van je wei bestraten of van zand voorzien.

Het is echt geen rocket-science hoor :P

Paarden opsluiten op stal is verre van ideaal, paarden op een stuk land zonder (goede!) schuilmogelijkheden neerplempen is dat evenmin.

Ieder paard (en ander dier) zou wat mij betreft de hele dag de mogelijkheid moeten kunnen hebben om zelf te kiezen of die buiten of binnen wil staan :j

Die van mij staat op zich niet graag binnen, maar als ze een inloopstal heeft waar ze zich genoeg op haar gemak voelt (!) dan staat ze er toch best veel in hoor met slecht weer of juist intense zonneschijn :j

Maar ze wil er ook graag weer uit, een beetje rondwandelen, dutje doen in het zand, dutje doen op het gras, dutje doen in de stal.... heerlijk toch zo een beetje afwisseling :)

Ik vind het altijd heel bijzonder dat ze op allerlei stallen 1 of meerdere bakken aan kunnen leggen op hun terrein, maar dat de rest van het terrein met exact dezelfde bodemgesteldheid ineens onmogelijk door paarden betreden kan worden tijdens bepaalde weersomstandigheden :P

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:27

Gypsy schreef:
Kom bij mij niet zeuren over grondsoort, ik sta in zeeland, in de klei. ;)

Kwestie van er geld in willen steken is het. Kijk en natuurlijk, nu is het nat. Ik heb een mooie zandpaddock, maar als het constant hard regent houd het soms gewoon op en dan is het nat met plassen. Maar... Er is ook nog een stuk bestrating, en hoewel het nat is, blijft het overgrote gedeelte van het zand mooi stevig, dus niet van die drek waar ze tot hun knieën in wegzakken.
Is het een poosje droog dan kan het waterpeil weer zakken en is het zand ook zo weer droog.

En in het voorjaar gaan ze ook overdag de wei weer op.

Hier is de gedraineerde zandpaddock nu ook zeiknat en blubber.
Dus ff op stal tot het weer een beetje fatsoenlijk is, maar op stal is hier wel normaal paard-paard contact!
Straks gaan ze even 4 uur in de bulp, maar dan ik het gewoon 'klaar'....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:29

Heb je dan geen stuk bestrating waar ze alsnog op rond kunnen scharrelen?

Of wat extra zand er op zodat je minder last van blubber hebt?

Hier bij ons moet er ook nodig weer een lading zand op :j

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:31

Met dit weer is er geen houden aan....., maar echt geen ongelukkige dieren hoor!

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:33

Bij ons kunnen de paarden het hele jaar door 24/7 buiten staan. Buiten de paddock hebben ze ook een wei zodat ze wel de ruimte hebben. Als het erg droog weer is en de overige weides niet kapot getrapt worden mogen ze ook winters op de wei. Mijn eigen paard stond eerst altijd nachts in een box maar nu wil hij helemaal niet meer naar binnen. We hebben wel een grote inloopstal dus als hij wil, kan hij wel binnen staan. Hij is nu 10 x gelukkiger dan in een box. Zo kunnen ze toch zo natuurlijk mogelijk leven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:56

We hebben een plekje!! *\o/*
En ook nog eens súper dichtbij!

Ik moet nu eerst wat dingen regelen en dan geef ik even een uitgebreide reactie. :))

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:58

Jeej!! *\o/*

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:02

Super, blij om dat te horen! *\o/*

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:04

Jaa wat fijn voor jullie. Van harte gefeliciteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:31

Bedankt!

Eerst zijn we bij een boer wezen kijken ongeveer 10 km bij ons vandaan.
Daar zouden de paarden dan een eigen stuk land krijgen, verder weinig faciliteiten.
Een erg aardige man!!

We zouden die middag nog bij iemand in de buurt kijken, maar ik schatte de kans klein dat dat door zou gaan.
Maar... we zijn geweest en súper aardige mensen! Ondanks dat hun dochtertje op erg hoog niveau rijdt, waren ze totaal niet uit de hoogte en ze hebben zelf ook een [ras] gehad.
Ze hebben 5 eigen paarden en nu 2 in pension, [naam] en Kim komen daar binnenkort bij!

Het is echt dichtbij, de paarden komen op een eigen stuk droog(!) land te staan, met vlakbij een prachtig gebied met een meer/strand en er is ook een bak aanwezig, wat [naam] heel graag wilde.
We kijken er ontzettend naar uit!

Ik wil trouwens iedereen ontzettend bedanken voor het meedenken!!!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:36

Klinkt goed, gefeliciteerd klinkt als een prachtige plek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:41

Is het ook. :j
Het is zelfs zo'n mooie plek dat ik er totaal niet in geloofde dat ze ons daar wilde hebben én de sfeer zo fijn was.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:42

Watte? Waar ?! Het is toch niet waar, ik hoop het zo voor jullie. Is dit ZEKER? Hoef ik niet verder te zoeken en vragen voor jelui dan?
Mag ook per PB hoor.
Als dit idd. zeker is ben ik mega-MEGA blij voor jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:43

Ik had je een pb gestuurd, maar die was heel kort haha, ik stuur je even een langere pb! :):)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:45

Lieve schatten de tranen springen me in de ogen van vreugde als je echt je plekkie hebt gevonden.

Ja PB me maar even, word er helemaal HOERA van....Morgen ben ik jarig, dit volstaat volledig als mijn verjaarscadeautje zo blij ben ik voor jullie. Voelde afschuwelijk rot dat ik nog niks ZEKERS voor jullie in Midlaren had weten te regelen...

Nou kan ik ook op de fiets makkelijk eens langsrijden en wie weer eens met Jaopie die richting op.

ME SO HAPPY FOR YOU TWO (eh... FOUR)!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-12-14 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:02

KoudbloedKim schreef:
Bedankt!

Eerst zijn we bij een boer wezen kijken ongeveer 10 km bij ons vandaan.
Daar zouden de paarden dan een eigen stuk land krijgen, verder weinig faciliteiten.
Een erg aardige man!!

We zouden die middag nog bij iemand in de buurt kijken, maar ik schatte de kans klein dat dat door zou gaan.
Maar... we zijn geweest en súper aardige mensen! Ondanks dat hun dochtertje op erg hoog niveau rijdt, waren ze totaal niet uit de hoogte en ze hebben zelf ook een Trekpaard gehad.
Ze hebben 5 eigen paarden en nu 2 in pension, Elske en Kim komen daar binnenkort bij!

Het is echt dichtbij, de paarden komen op een eigen stuk droog(!) land te staan, met vlakbij een prachtig gebied met een meer/strand en er is ook een bak aanwezig, wat Maarten heel graag wilde.
We kijken er ontzettend naar uit!

Ik wil trouwens iedereen ontzettend bedanken voor het meedenken!!!

naast ons! Echt mooi plekje met uitzicht op hele leuke paarden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:10

Haha, ja inderdaad! :))

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:44

@Spetter: waar sta jij dan?!?

Hoera, ik kan daar nog naar toe fietsen ook, zo dichtbij is het.
Leukerdeleuk!