Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsy schreef:Ik denk dat je 24/7 buiten beter 24/7 keuzemogelijkheid kunt noemen. Dat is wat ik er zelf zo fijn aan vind. Mijn paard staat buiten met haar neus in de wind, die vind dit een prima weertje.
Maar de pony wil af en toe in de schuilstal. Maar niet een hele nacht, ik zet haar wel eens een uurtje in een gewone box, maar zodra het eten op is begint ze, zo klein als ze is, de boel af te breken.
Omdat het zo vies en nat (geen modder, maar als in het regent constant) is ga ik morgen de kleine schuilstal weer voor haar opstrooien, lekker kniehoog dat stro, daar gaat ze namelijk wel languit in liggen slapen. Het is echt het niet opgesloten willen zijn. Maar zodra het weer een beetje droog is laat ze de schuilstal weer links liggen.
Ik vind het heerlijk, ze kunnen altijd doen waar ze zich zelf goed bij voelen.
Gypsy schreef:Kom bij mij niet zeuren over grondsoort, ik sta in zeeland, in de klei.![]()
Kwestie van er geld in willen steken is het. Kijk en natuurlijk, nu is het nat. Ik heb een mooie zandpaddock, maar als het constant hard regent houd het soms gewoon op en dan is het nat met plassen. Maar... Er is ook nog een stuk bestrating, en hoewel het nat is, blijft het overgrote gedeelte van het zand mooi stevig, dus niet van die drek waar ze tot hun knieën in wegzakken.
Is het een poosje droog dan kan het waterpeil weer zakken en is het zand ook zo weer droog.
En in het voorjaar gaan ze ook overdag de wei weer op.
KoudbloedKim schreef:Bedankt!
Eerst zijn we bij een boer wezen kijken ongeveer 10 km bij ons vandaan.
Daar zouden de paarden dan een eigen stuk land krijgen, verder weinig faciliteiten.
Een erg aardige man!!
We zouden die middag nog bij iemand in de buurt kijken, maar ik schatte de kans klein dat dat door zou gaan.
Maar... we zijn geweest en súper aardige mensen! Ondanks dat hun dochtertje op erg hoog niveau rijdt, waren ze totaal niet uit de hoogte en ze hebben zelf ook een Trekpaard gehad.
Ze hebben 5 eigen paarden en nu 2 in pension, Elske en Kim komen daar binnenkort bij!
Het is echt dichtbij, de paarden komen op een eigen stuk droog(!) land te staan, met vlakbij een prachtig gebied met een meer/strand en er is ook een bak aanwezig, wat Maarten heel graag wilde.
We kijken er ontzettend naar uit!
Ik wil trouwens iedereen ontzettend bedanken voor het meedenken!!!