Sensitive Stable, ons project

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rakni

Re: Sensitive Stable, ons project

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:54

leuk zeg!! Veel succes!!

Ik kom nog eens kijken hier. leuk dat deze regio zo'n stal erbij krijgt!

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 06:35

Ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken, ik volg! :)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:02

Ik volg ook en ik ga zeker een kijkje komen nemen als het af is! Ben toch wel reuze benieuwd!

Persoonlijk denk ik dat jullie enig zins wel goed nadenken over de balans tussen de wensen van paard en ruiter. Als je zo een groot project doet dan heb je altijd hele goede ideetjes in het begin die in realiteit eigenlijk niet kunnen en dan tja moet je je aanpassen. Dit zal je altijd houden en gelukkig leer je er weer van!

Ben echt benieuwd en heel veel succes!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:41

xSlvna schreef:
Daar kom je inderdaad met een goeie. Ben niet zo bewust van de gevolgen van stortregen. Hier regent het en is daarna weer alles kurkdroog. Geen idee hoe dat in het noorden gaat :o

Hetzelfde, maar in het westen gaat het wat moeilijker.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:41

Nikass schreef:
Ik kan het je ten zeerste afraden om je paard naar deze regio te verhuizen. Paardonvriendelijker dan hier kan bijna niet :=

Waarom is het dan zo'n paard onvriendelijk omgeving?

Kasperr15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:46

Super gaaf idee! Ik volg! :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:23

Arjan1983 schreef:
Nikass schreef:
Ik kan het je ten zeerste afraden om je paard naar deze regio te verhuizen. Paardonvriendelijker dan hier kan bijna niet :=

Waarom is het dan zo'n paard onvriendelijk omgeving?

Je hebt hier heel veel pensionstallen/maneges. Het overgrote gedeelte heeft geen weidegang en alleen een handjevol postzegelpaddocks op 50 tot 100 paarden waar je paard maximaal een uur in kan staan. De stallen zijn 3x3 met veelal dichte wanden.
Er zijn ook stallen die twee uur weidegang per dag aanbieden tussen 1 mei en 1 oktober en alleen als het weer het toelaat.
De stallen die meer weidegang bieden, hele dag of 24/7 hebben dit alleen voor de zomer en in de winter is het binnenstaan of in een postzegel paddock zonder eten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:26

Voor de eerstgenoemde stallen betaal je gemiddeld 400 euro per maand.
De stallen met meer weidegang hebben meestal een niet te rijden buitenbak en je betaalt nog altijd 250 per maand.

Een stal waar de paarden in de winter ook nog fatsoenlijk buiten komen is hier vrijwel niet te vinden. Ik heb het over omgeving Amsterdam/Diemen/Amstelveen/Ouderkerk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:40

Behalve deze nieuwe stal. En ik als verwende paardeneigenaar uit het Oosten van het land, heb 24/7 zomer en winter in een groep als eerste eis. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:37

Ja dus dat hoop ik (en velen met mij) dat er met deze stal een begin wordt gemaakt met een beter aanbod. We wachten het af!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:49

Nou zo paardonvriendelijk is deze omgeving niet hoor, je moet alleen goed zoeken en geluk hebben.
Ik heb lang met mijn paard op een manege/grote stal gestaan zoals hierboven word omgeschreven(weinig buiten, massa, en kleine landjes) maar sta nu sinds 2 jaar op een stal waar ze wel altijd buiten staan etc.
Het heeft alleen wel veel moeite gekost om hier bij te komen.
Laatst bijgewerkt door SteffiiY op 13-08-14 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:07

Het is allemaal zo paardvriendelijk als je het zelf maakt hoor. Ik vind je er enorm negatief inzitten, en alles over 1 kam scheren. Ik woon midden in Amsterdam, mijn paard staan gewoon van 8 tot 4 buiten. Omdat ik dat zo wil, als ik zou willen mocht ze ook gewoon 's nachts buiten. Alles is mogelijk bij mij op stal, 24/7 buiten, kudde, maar inderdaad als je wil ook 24/7 op stal of een postzegel paddockje.

Ligt naar mijn mening meer aan de eigenaar, en hoeveel die z'n best doet, dan aan de omgeving. Alsof het in omgeving Amsterdam onmogelijk zou zijn om een paard vriendelijk te houden 8)7 .
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 13-08-14 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:08

Oeps ik bedoelde paardonvriendelijk :+
Ik vind dat deze omgeving ook paardvriendelijk kan zijn maar je moet goed zoeken.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:24

Ik vind het jammer dat er geen updates etc meer in het topic worden geplaatst. Dit had een leuk volgtopic kunnen zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:25

Ik denk gewoon dat TS het erg druk heeft, denk je ook niet?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:45

Tuurlijk wel. Maar als opstartend paardenbedrijf heeft dit ook een serieuze aantrekking op de markt dat hun willen aanspreken en lijkt het mij ook alleen maar goede reclame. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:21

Anoeska schreef:
Het is allemaal zo paardvriendelijk als je het zelf maakt hoor. Ik vind je er enorm negatief inzitten, en alles over 1 kam scheren. Ik woon midden in Amsterdam, mijn paard staan gewoon van 8 tot 4 buiten. Omdat ik dat zo wil, als ik zou willen mocht ze ook gewoon 's nachts buiten. Alles is mogelijk bij mij op stal, 24/7 buiten, kudde, maar inderdaad als je wil ook 24/7 op stal of een postzegel paddockje.

Ligt naar mijn mening meer aan de eigenaar, en hoeveel die z'n best doet, dan aan de omgeving. Alsof het in omgeving Amsterdam onmogelijk zou zijn om een paard vriendelijk te houden 8)7 .

Ik hoor graag welke stal je staat waar zoveel mogelijk is. Van 8 tot 4 buiten vind ik nog steeds erg weinig maar goed jij zegt dat het ook langer kan als je dat wil en ik neem aan dat dat ook voor de winter geldt?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:32

Ik kies zelf over het algemeen voor van 8 tot 4. Dan gaat ze namelijk naar binnen voor voer en even rust. En daarna kom ik om te rijden. Na het rijden nog in de paddock en dan op stal voor de nacht. Bij ons kan langer ook (ook in de winter), alleen komt het bij mij zo het meest praktisch uit.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:26

Waar sta je dan Anouska? Volgens mij is TS met vakantie (dat staat ergens paar pagina's terug).

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:27

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat foto's :)
Leuk om dit te volgen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:10

Yontheke schreef:
Tuurlijk wel. Maar als opstartend paardenbedrijf heeft dit ook een serieuze aantrekking op de markt dat hun willen aanspreken en lijkt het mij ook alleen maar goede reclame. :)

Siebjuh schreef:
Alvast, voordat er straks stress uitbreekt. Vanaf zondag zijn wij op vakantie ;)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 05:19

Ir111 schreef:
Yontheke schreef:

Siebjuh schreef:
Alvast, voordat er straks stress uitbreekt. Vanaf zondag zijn wij op vakantie ;)

Aha. Daar had ik blijkbaar overheen gelezen. Excuses :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:58

Ja dat wilde ik net zeggen. Ik ben er zaterdag nog geweest en zondag gingen ze even op vakantie , uitrusten van het harde werken en daarna er weer vol tegenaan.
Ik verhuis 30 Augustus daarheen met Hillie

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:32

MariekeB dan heb jij vast nog meer informatie over hoe het er daar uit komt te zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:01

Nikass schreef:
MariekeB dan heb jij vast nog meer informatie over hoe het er daar uit komt te zien?

Ja, wat wil je weten?

Wat ik hier opschrijf is mijn beeld en mijn vertaling van wat me verteld is, dus je kunt hun daar natuurlijk niet op aan spreken :

Er zijn nu al keurige gras paddock als een paard tijdelijk even apart moet
Schuilstallen worden binnenkort geleverd
drie zeer grote weilanden zodat er drie groepen kunnen zijn
grote winterverblijven ( iets van 250 meter bij 40 ) die deels verhard worden ( verharding al wel gezien, maar nog niet gelegd)
Omheining is netjes ( band )
veel dingen stonden er nog niet ( poetsplaats, kleine kantine etc ) maar de plaats waar dat ging komen was al wel duidelijk.

Het ligt midden in het niets, dus je rijdt zo met je paard naar buiten. Of door de omgeving of even iets verder naar Twiske. Allemaal zonder veel verkeer oid tegen te komen.

eigen hoefsmid en instructeur is allemaal prima. Waarbij bij instructeur wel de eis is dat het om een paardvriendelijke instructeur gaat.

Je hoeft zelf niet super natural of bitloos, dekenvrij, oid te zijn om daar te staan ( ben ik ook niet ), maar het lijkt mij wel handig als je net iets bewuster dan gemiddeld bezig bent met paardvirendelijkheid.

Hij is een ervaren ondernemer en dt geeft extra vertrouwen. Niet dat iemand zonder ondernemingservaring dat niet kan, want iedere ondernemer begint ergens. Maar het feit dat er een ervaren ondernemer op zit geeft dat beetje extra.