Bonen (bij ruin/hengst) Hoe zien ze eruit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Bonen (bij ruin/hengst) Hoe zien ze eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:04

Beter een lang verhaal met duidelijke uitleg dan halve waarheden van de zgn 'experts' :))

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:33

De ruimte bij de koker is inderdaad erg diep! Mijn hand en pols verdwijnen erin. En paardje vind het allemaal maar oke :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:48

Jannepauli schreef:
Beter een lang verhaal met duidelijke uitleg dan halve waarheden van de zgn 'experts' :))

:j had jij niet twee merries? :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:53

Op dit moment wel, maar wil je weten hoeveel hengsten/ruinen ik in mijn lange leven gehad heb?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:06

Ah geerke wat flauw. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:53

geerke schreef:
Wat een lang verhaal voor een boontje :+ En een handeling van een minuut...als het peerd meewerkt.
Maar wel goed uitgelegt voor leken :j

Bedenk ook dat het van een amerikaanse site komt.........

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:07

Hoi allemaal,

Ik krijg de koker van mijn paard met geen mogelijkheid schoon hoor! Dat zwarte spul zit echt aangekoekt!
Als hij uitschacht zit zijn penis vol met witte/geel achtige korsten. Durf het er zo niet af te ''trekken'' ben bang dat ik hem pijn doe, maar wanneer ik het nat wil maken met water dan trekt hij ''hem'' weer naar binnen. Hoe krijg ik het dan voor elkaar om die vellen/korsten van zijn penis af te halen?

(misschien is de vraag al eens eerder gesteld, waarvoor mijn excuses dat ik het nog eens vraag :-P )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:36

Bentee schreef:
Hoi allemaal,

Ik krijg de koker van mijn paard met geen mogelijkheid schoon hoor! Dat zwarte spul zit echt aangekoekt!
Als hij uitschacht zit zijn penis vol met witte/geel achtige korsten. Durf het er zo niet af te ''trekken'' ben bang dat ik hem pijn doe, maar wanneer ik het nat wil maken met water dan trekt hij ''hem'' weer naar binnen. Hoe krijg ik het dan voor elkaar om die vellen/korsten van zijn penis af te halen?

(misschien is de vraag al eens eerder gesteld, waarvoor mijn excuses dat ik het nog eens vraag :-P )

Wegwerphandschoentje aan doen en eraf wrijven waar je bij kunt. Dat is de simpelste methode.
Voor de uitgebreide opties, zie het stuk van Horse.com van Jannepauli op de vorige pagina.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:59

Geryon schreef:
De ruimte bij de koker is inderdaad erg diep! Mijn hand en pols verdwijnen erin. En paardje vind het allemaal maar oke :+

En ik maar in de veronderstelling dat het niet zo diep was daar :o O bah :')

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:31

Bentee, hoe lang heb je geprobeerd? Mijn ervaring is dat wanneer je gewoon doorgaat met warm water en een doekje, dus echt de koker steeds in, dat je het daarbinnen schoon kunt spoelen en pulken. Vervolgens zal hij op een gegeven moment echt gaan ontspannen en schacht hij uit en kun je de vellen die inmiddels geweekt zijn er ook zo afwrijven/spoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:33

Nou ik ben gisteren een half uur bezig geweest koker is van binnen schoon maar hij schacht écht niet uit. Dus niet alle paarden doen dat :n

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:38

Ik heb vandaag dan toch kunnen kijken, onder protest weliswaar. Geen boon aangetroffen, wel duidelijk het inhammetje gezien. :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:31

LindyH, heb je het inhammetje ook een beetje opengeklapt? En heb je gevoeld aan de buitenkant of er een harde knobbel in zat? De boon bij Olie zag ik ook niet direct, moest ook echt het zakje opendoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:07

Ik heb vanmiddag mijn ruin ook meteen maar weer even "onder handen" genomen :D . En ja, hoor een kloddder stopverf ter grootte van een erwt tevoorschijn gepeuterd.....

De vellen en korsten laat ik gewoon zitten, die vallen er wel af met het in en uit schachten.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:00

Eindelijk het topic waar ik al zo lang naar op zoek ben!
Ik lees al een tijd mee en vandaag mijn ruin maar weer eens geprobeerd onder handen te nemen.

Hij laat het allemaal wel toe, afentoe komt zijn been even omhoog maar alleen om aan te geven dat het niet fijn voelt maar doet geen poging mij te raken ofzo.
Nu kwam ik wel het probleem tegen dat ik in de 'stopverf' in zijn koker goed voel zitten (en niet zo'n beetje ook..), maar ik krijg het niet los. Hoe doen jullie dat??
Werkt dat paardenglijmiddel daar ook voor? dan ga ik dat misschien maar eens aanschaffen want ik wil het toch graag schoon hebben.

Voor zover ik even snel kon zien vandaag geen grote boon maar hij wilde hem al snel weer terug hebben dus dat zal ik na een massage nog even kijken (dan laat hij hem wel hangen).

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:28

Yvank_ schreef:
Nou ik ben gisteren een half uur bezig geweest koker is van binnen schoon maar hij schacht écht niet uit. Dus niet alle paarden doen dat :n

Bij veel ruintjes werkt het als je ze bij de billen kriebelt, net naast hun staart en dan vrij hoog (beetje naast de poeperd zeg maar)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:11

vuurneon schreef:
Geryon schreef:

En ik maar in de veronderstelling dat het niet zo diep was daar :o O bah :')

Geloof me: bij grote paarden kan je tot je elleboog naar binnen. :o
Geen idee waar ze die lange zwabber dan houden...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:13

Elleboog _O-

Dat ding zit er volgens mij helemaal gekruld in :+

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:21

Wow wist niet dat ruinen dit hadden!
Heb al bijna 2 jaar mijn ruin en heb het nooit weggehaald.
Maar denk dat het ook geen goed idee is om te doen, want zodra ik eraan kom trekt die hem snel in + dreigt die met zijn achterbenen :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:53

Pieteritus1 schreef:
LindyH, heb je het inhammetje ook een beetje opengeklapt? En heb je gevoeld aan de buitenkant of er een harde knobbel in zat? De boon bij Olie zag ik ook niet direct, moest ook echt het zakje opendoen.

Ja, ik heb de huid naar boven geklapt zeg maar. Pielemans was vrijwel fully erect dus veel huid zat er niet meer voor.
Zo zag het er ongeveer uit, maar dan dus zonder boon:
http://www.drostproject.org/en_equrep/1 ... mtop2.html

De huid is roze dus een zwarte boon zie je ook niet snel over het hoofd.

Ik heb niks gevoeld maar ik zal er nog een keer speciaal op letten. Er moet toch nog geoefend worden, dus... :)

Zien jullie ook steeds die enge foto van dat kapotte gebit als je op Google Afbeeldingen zoekt? Brrrr. %)

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 00:20

Op welke leeftijd gaan ze die bonen krijgen. of is de kans er al als ze jong zijn?
Bij mijn paard zitten de binnenkant van zijn achterbenen regelmatig onder het smegma, dat zal zeker betekenen dat het daar binnen heel vies? Hij heeft ook een soort van pukkeltjes, korstjes of zo bij zijn uiteinde van zijn vijfde been komt dat vaker voor, ik had dat nog nooit gezien bij een ander paard?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 00:25

Ik denk dat dat van paard tot paard verschilt. Mijn ruin is 15 en geen boon te bespeuren (behalve een paar minuscule exemplaartjes) Ik heb 'm 5 jaar. En al die jaren heeft hij er kennelijk ook geen gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:00

Ik zag gisteren dat mijn paard tijdens het plassen ook niet uitschacht terwijl ik hem dat eerder wel heb zien doen.

Je kan er niet bij als hij niet nog in de schacht zit Denk ik?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:06

HappyTeuntje schreef:
Op welke leeftijd gaan ze die bonen krijgen. of is de kans er al als ze jong zijn?
Bij mijn paard zitten de binnenkant van zijn achterbenen regelmatig onder het smegma, dat zal zeker betekenen dat het daar binnen heel vies? Hij heeft ook een soort van pukkeltjes, korstjes of zo bij zijn uiteinde van zijn vijfde been komt dat vaker voor, ik had dat nog nooit gezien bij een ander paard?

Lijkt mij erg afhankelijk van de productie van die troep en hoe goed en vaak paardlief uitschacht, en dan nog erg individuele verschillen blijkbaar.
Mijn 8 jarige heeft de boel best mooi schoon, nog nooit iets aan gedaan. Nou schacht hij ook graag uit, staat regelmatig errug ontspannen erbij en ik heb het idee dat dat meehelpt. Mn fjord van 18 had het tien jaar geleden al precies zoals de jouwe: binnenkant achterbenen vies. Hij schacht ook lang niet zo graag uit als de ander, hij houd de boel liever binnen. Pukkeltjes/korstjes zou ik zou niet weten, maar ik weet wel dat die dingen er echt niet altijd even mooi uitzien maar dat hoeft niet schadelijk te zijn.
Ik maak de fjord trouwens ongeveer 1 keer in de 2 jaar schoon, wanneer zn benen weer vies worden. Eerst hang ik alleen de tuinslang er even in en haal even mn hand door de koker om eventuele grote troep weg te halen en vaak is dat al genoeg. Ik maak niet meer schoon dan noodzakelijk is.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:54

Mijn 12 jarige ook per toeval kunnen 'behandelen'. Na het rollen in de paddock stond hij er dusdanig relaxed bij, hij had er 3 zitten van een cm. Met mn adem in heb ik ze weggepulkt en binnen 20 sec was t klaar en trok hij m weer in. Waarbij hij mij heel verbaasd en met grote ogen aan keek :')
Braaf paard, zag meer op tegen de uitvoering hiervan, maar zo erg was t dus allemaal niet :)
Wel blij dat ik dit heb kunnen doen, kan hij weer boonloos plassen.