Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 23:47

Nou, mijn vriend was geopereerd, dus ik ging om 9 uur met mn moeder de paarden binnen doen ipv eerder.
Ik zie de paarden wat snuiven en wat drafpasjes maken, dus ik grap al omdat het laat is van goh, ben benieuwd wat er nu weer is. Ik dacht natuurlijk van de routine is alweer veranderd, ze zullen wel denken.

Wil onze hond niet mee naar de schuilstal, dus ik loop vast door. Dacht, die moet plassen ofzo. Mn moeder had m aan de riem. Ik schijn de zaklamp op de hoek achter de schuilstal, waar ik zelf dus langs moet. Hoor ik wat, schijn een stukje verder, hoor ik toch echt weer takken. Nou, daar ging mijn nuchterheid. Ik stond werkelijk verstijfd. Ik vond t ineens doodeng. Gelukkig hadden we onze hond mee, want op het moment dat ik compleet overmeesterd werd door angst en nog verder scheen, en zou zweren op mn wat dan ook wat niet meer leeft, dat ik een postuur zag, gehurkt. Nouuu en toen begon mijn hond, welke notabene 50 m oid achter me was toch idioot te blaffen. Het lukt me nog net om te piepen dat als mijn hond nu los gaat, ik niet voor de gevolgen in sta. De hond blaft nog harder door en ik schreeuw tegen mn moeder laat m maar los en ik schijn weer verder, krijg de schrik van mn leven. Stond oog in oog met een postuur wat weg rende, op nog geen 5 m van me af. Hij had zich verstopt achter de takken op een bult en was nog in het aangelegen weiland, pal achter de greppel. Direct de buren gebeld om m in te sluiten, iedereen kwam, uitgebreide klopjacht gehouden. Niks kunnen vinden. Hij rende weg op het moment dat ik belde en ze waren er met 2 minuten.

Dacht er nog aan 112 te bellen, maar die bel ik nu in alle rust even via het algemene nummer, want het verhaal heeft een wending gekregen waardoor duidelijker een beeld is van hoe er binnen valt te komen. Is net vanavond achter gekomen. Ook op dat moment rent zo iemand weg en kunnen ze toch niks. Al mijn buren zijn er op uit gegaan gelukkig.

Bij deze ga ik wel het advies van meerderen opvolgen om de onduidelijkheden die nu opgehelderd zijn niet openlijk neer te zetten. Ook omdat ik daarover met de politie nu het een en ander wil bespreken.
Morgen komt er iig nog meer maatregelen en de paarden gaan steevast voor het donker op stal. Helaas voor hun zal dat wel eens 4 uur kunnen zijn, maar dit kost me bijna mn bloeddruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:52

Wat eng!

Hopen dat die engerd snel gepakt wordt..

Edit: de volgende keer 112 bellen hoor :) misschien dat ze wat vinden?
sterkte/succes!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-14 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:53

Jeetje, heb dit letterlijk met kippenvel gelezen! Wat verschrikkelijk eng moet dat zijn! Daar gaat je hele gevoel van veiligheid.. Ze hebben het echt op je gemunt hé? Veel sterkte TS, ik hoop dat je hem snel te pakken krijgt! :(:)
Het kan ook goed zijn dat je hem hebt afgeschrikt, hij is nu immers op heterdaad betrapt en weet dat er voortaan opgelet zal worden, dus ik denk niet dat je hem zo snel terug zal zien.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:54

Woow denk aan je hart joh :o

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:54

Wow wat heftig zeg! Ik dacht even een flink spannend horror boek te lezen..
dood en dood eng vind ik het, vooral voor jouw veiligheid! Jammer dat je hond hem niet gegrepen heeft..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:55

O gadverdarrie wat verschrikkelijk eng

Gelukkig was je moeder en de hond mee en was je niet alleen... Jakkes wat eng

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:55

Wauw wat ben jij dapper! Hopelijk wordt 'het postuur' heel snel opgepakt, zodat jij weer lekker kan gaan slapen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:56

mijn god...eng! Jeutje zeg! Wat een creep!!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:57

Maar TS, ik wil je er nogmaals aan herinneren dat je echt moet letten op vreemde voertuigen in je buurt! Het kan heel goed zijn dat je bezoeker zijn voertuig ergens in de bosjes parkeert!

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:59

Waaahhh, wat een griezel verhaal!

HappyTeuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:01

Controleer als het weer ligt is de voetstappen of het de zelfde grote is, dan weet je zeker dat het de zelfde persoon is.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:03

oohh wat eng !!! Ik hoop dat ze die *** snel pakken!!!

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:05

Ik vind het vrij onbegrijpelijk dat zo iemand blijkbaar keer op keer terug komt...

Die persoon zal toch inmiddels ook wel kunnen bedenken dat jullie voorbereidingen hebben getroffen, en dat het dus moeilijker zal zijn om binnen te komen?

Sterkte.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:06

wat een nachtmerrie zeg
:(

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:07

He gadverdamme wat eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:12

Ik zou de hond maar gewoon laten gaan als het nog een keer (wat ik niet hoop) gebeurt. Als hij een ongewenst iemand op jouw terrein grijpt, is het niet jouw schuld.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 00:13

Dat het niet moeilijker is om binnen te komen is gebleken, maar ik kan dat niet openbaar zetten. Hoort nog een stukje bij van vandaag, maar dat ga ik omwille van mijn eigen veiligheid en dat van mijn dieren niet plaatsten. Eventueel wil ik dat wel via pb doen, gezien er zoveel mensen meeleven :o

Dat hoort ook de vreemde voertuigen bij, die hoeven er niet eens te zijn om deze reden.

Voetstappen waren er niet, is gras waar ie op zat. We hebben direct gekeken. Kreeg van de politie idd op mn kop dat ik niet 112 heb gebeld. Maarja, na dat telefoontje van vanmorgen wou ik ze ook liever niet lastig vallen. Ook hebben mn buren zeker 30 min gezocht, maar die persoon is dan natuurlijk weg. Je kan ook werkelijk alle kanten op hier.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 00:13

Resistance schreef:
Ik zou de hond maar gewoon laten gaan als het nog een keer (wat ik niet hoop) gebeurt. Als hij een ongewenst iemand op jouw terrein grijpt, is het niet jouw schuld.

Voor de veiligheid van mijn hond weet ik niet of ik dat wel zou doen (denk aan een mes oid).

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:18

Zou het niet doen nee, de hond loslaten.
En idd de paarden voor het donker opzetten. Eerst denken aan jullie eigen veiligheid! Denk dat je wel meer weet, wil je veel sterkte wensen! Wat een griezel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:21

sylva schreef:
Resistance schreef:

Voor de veiligheid van mijn hond weet ik niet of ik dat wel zou doen (denk aan een mes oid).

Dat snap ik, ja. Het is meestal wel zo dat honden die blaffend op je afstormen erg intimiderend overkomen, waardoor de persoon in kwestie meestal niet meer goed kan handelen, en waarschijnlijk dan niet snel genoeg naar een mes/oid kan grijpen. Maar ik begrijp je keuze, ik zou denk ik hetzelfde doen.

Hoop dat je snel weer over de persoon weet, en of hij bewapend is of niet. Duidelijkheid is altijd fijn, in dit soort situaties. Hopen dat het allemaal snel voorbij is, ik zou het ook vreselijk vinden als er de hele tijd een vreemde over mijn land liep. :(

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:27

sylva schreef:
Dat het niet moeilijker is om binnen te komen is gebleken, maar ik kan dat niet openbaar zetten. Hoort nog een stukje bij van vandaag, maar dat ga ik omwille van mijn eigen veiligheid en dat van mijn dieren niet plaatsten. Eventueel wil ik dat wel via pb doen, gezien er zoveel mensen meeleven :o

Dat hoort ook de vreemde voertuigen bij, die hoeven er niet eens te zijn om deze reden.

Voetstappen waren er niet, is gras waar ie op zat. We hebben direct gekeken. Kreeg van de politie idd op mn kop dat ik niet 112 heb gebeld. Maarja, na dat telefoontje van vanmorgen wou ik ze ook liever niet lastig vallen. Ook hebben mn buren zeker 30 min gezocht, maar die persoon is dan natuurlijk weg. Je kan ook werkelijk alle kanten op hier.

Lees al even mee en begin het nu toch wel heel eng te vinden, gadverdamme :(
Ik zou graag een pb willen!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:30

Het word steeds erger en enger :n hopelijk kom je snel te weten wie die engerd is en wat zijn bedoelingen zijn. Ik zou echt niet meer lekker op mijn eigen erf lopen...

Ik wil ook graag een pb.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:32

Zou ik ook een pb mogen? :o
Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:33

Jeetje wat eng, ik hoop dat jullie er gauw achter komen wie deze persoon is en wat hij wilt en hij opgepakt kan worden (als er al concrete "bewijzen" geleverd kunnen worden).

Ook graag een pb voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:33

Ik wil ook wel een pb ja, het ook ooit iets soortgelijks meegemaakt (Dat was bij ons huis in Zweden in the middle of nowhere, ook fijn), en zou graag willen weten hoe de situatie nou precies bij jou is.