Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sees schreef:Moratoetje maar de gulden middenweg geldt ook voor de buitenpaarden, toch?
Esmeej, off topic, ik vind het echt niet eerlijk dat je mij lekker maakt met je bonte boef onderschrift maar vervolgens geen foto's in je profiel zet.
geerke schreef:is een paard hebben wat 24/7 buitenstaat niet veel minder werk?
Gewoon een grote ruif,water, zoutblok...schuilhok en klaar.
Ik heb (omdat ik het zo wil)veel meer werk.Stallen schoonmaken,s'ochtend naar buiten,s'avonds weer naar binnen,dekens wisselen ,hoefjes schoonmaken,borstelen.Ben wel twee uur bezig per dag,en ik rij nieteens.
Soms heb ik het idee dat paarden natuurlijk houden niet ten zeerste voor het belang van het paard is maar meer voor de eigenaar....maar nu krijg ik waarschijnlijk heel veel mensen over mij heen.
Bravura schreef:Het valt mij de laatste tijd op dat steeds meer mensen hun paard voor de herfst en winter voornemens zijn 24/7 buiten te zetten, terwijl hun paard eerder in de winter 's nachts op stal stond.
Is dit een hype, kostenbesparing in deze tijden, of vind men 24/7 op de wei ideaal voor een paard, misschien een andere reden? Ik kijk dan met name naar de paarden/pony's die wat intensiever onder zadel lopen en jaren lang 's nachts naar binnen gingen.
Het valt me op dat men ook oudere paarden, die eerder 's nachts 's winters binnen gewend waren, nu 24/7 ineens buiten wilt houden.
Ik keur niks af, ben er alleen benieuwd naar wat de beweegredenen zijn......
aerdenhout1 schreef:Scheelt veel geld en daar zit het hem, in heel veel gevallen, in tegenwoordig.
Ideaal is het niet wat iedereen ook beweerd! Zeker in ons natte klimaat moet je al over een hoog liggend stuk land beschikken. Een paard 24/7 buiten is mooi, maar meestal niet in Nederland.
En een KWPN er is ook geen Shetlander Haflinger of IJslander!
Voor een oud paard kan het zelfs het einde betekenen mits ze het niet gewend zijn! En ik heb heel veel oude dieren staan die het heerlijk vinden als ze lekker in hun droge schone stal mogen aan het eind van de dag. Zeker als het regent en er wind staat, sneeuw ligt enz. dan is een warm bed het heel welkom.
En ik ben een watje, zou geen oog dicht doen als het van de winter sneeuwt, vriest en er wind staat en ik weet dat mijn dieren buiten staan.
Lekker op stal in hun warme box met voldoende hooi... kan ik ook slapen................ERG HE???
Ayasha schreef:aerdenhout1 schreef:Scheelt veel geld en daar zit het hem, in heel veel gevallen, in tegenwoordig.
Ideaal is het niet wat iedereen ook beweerd! Zeker in ons natte klimaat moet je al over een hoog liggend stuk land beschikken. Een paard 24/7 buiten is mooi, maar meestal niet in Nederland.
En een KWPN er is ook geen Shetlander Haflinger of IJslander!
Voor een oud paard kan het zelfs het einde betekenen mits ze het niet gewend zijn! En ik heb heel veel oude dieren staan die het heerlijk vinden als ze lekker in hun droge schone stal mogen aan het eind van de dag. Zeker als het regent en er wind staat, sneeuw ligt enz. dan is een warm bed het heel welkom.
En ik ben een watje, zou geen oog dicht doen als het van de winter sneeuwt, vriest en er wind staat en ik weet dat mijn dieren buiten staan.
Lekker op stal in hun warme box met voldoende hooi... kan ik ook slapen................ERG HE???
Jij hebt ze niet 24/7 op weide geloof ik he?