Dag op stal blijven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 15:17

Ik sta nu op een stal waar hij gelukkig iedere dag buiten komt. Hiervoor heb ik op andere stallen gestaan waar ik duidelijk had gemaakt (dacht ik) dat ik wil dat hij zo vaak mogelijk in de wei kwam. Er werd dus gezegd dat hij buiten was geweest, achteraf was dat dus niet het geval. Nu weet ik het omdat ik zie dat hij nu een stuk vrolijker is. Ik kende hem niet anders voor die tijd omdat ik hem toen nog niet zolang had en hem niet kende als wei paard.

Ik heb een baan waarbij ik ook regelmatig 's avonds niet naar huis kom en dus ook niet bij mijn paard. Nu komt hij dus gelukkig wel in de wei. Van een bijrijder wordt het paard niet beter, heb ik geprobeerd. Nou kan ik zelf wel een andere baan zoeken, maar dan ben ik degene die niet lekker in zijn vel zit en dat merkt een paard ook hoor! Dus dan maar zo.

En al die mensen die hun paard toch iedere dag rijden en denken dat daarmee aan de bewegingsbehoefte van een paard voldaan wordt, denk je nou echt dat een paard er blij van wordt om iedere dag netjes in de krul te moeten lopen en te doen wat een ander je oplegt. Echte beweging vind ik als je paard kan bewegen zoals hij wil met een bokkesprong op zijn tijd als hij dat wil.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 21:42

Tigger"]
[quote="Fitzroy"][quote="Haarbal schreef:
Concorde en ik zijn allebei 2e jaars HBO-studenten, en dan heb je niet lekker iedere middag om 3 uur vrij. Er zijn dagen dat we pas om 18.30 thuis komen, en dan nog een flinke smak werk voor de volgende dag hebben.

Deze opmerking vind ik een beetje vreemd. Hoe denk je dat werkende mensen dat doen die fulltime werken? Die zijn ook pas op zijn vroegst om half 6 thuis, hebben daarnaast nog een huishouden, moeten nog koken en moeten ook nog zorgen dat hun paard eruit komt.
En ook dat is allemaal haalbaar met een beetje strak plannen.
Ik ben ook fel tegenstander van je paard maar binnen laten staan omdat het jou beter uit komt.
[/quote]
Ik moest naar school- en vanaf 4 uur werken tot savonds laat. Dat moet ik 2 x per week, en dat was deze keer dus ook zo. Normaal heb ik altijd sochtends wel of een ander gaatje dat ik naar stal kan, doe ik echt alles voor, maar deze keer kon het echt niet, en vrij nemen was ook geen optie. Dit was dus echt geen geval van lui, geen zin, leuk feestje of weet ik veel welke k*tsmoes! Scheve mond

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:35

Idd, van lui is hier geen sprake. Huiswerk, baantjes om het paard te kunnen betalen en voor mij de afstand zorgen dat ik niet iedere dag naar Sheek kan, hoe graag ik ook zou willen. Meestal sla ik een of twee dagen in de week over. Normaal komen ze dan buiten, maar omdat Jan nu in het gips zit dan een dagje niet.

Nogmaals, ik heb er niet zo'n moeite mee. Jammer maar helaas, niets aan te doen.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 09:11

Haarbal schreef:
Idd, van lui is hier geen sprake. Huiswerk, baantjes om het paard te kunnen betalen en voor mij de afstand zorgen dat ik niet iedere dag naar Sheek kan, hoe graag ik ook zou willen. Meestal sla ik een of twee dagen in de week over. Normaal komen ze dan buiten, maar omdat Jan nu in het gips zit dan een dagje niet.

Nogmaals, ik heb er niet zo'n moeite mee. Jammer maar helaas, niets aan te doen.

geen man overboord hoor..... Ik maak daar ook nooit een probleem van.....

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:59

Jammer. Vind t echt jammer dat zoveel mensen zo makkelijk doen over 'een dagje op stal laten staan'.

Bakkiebakkie bah. En al die excuses... Slappe hap.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:09

Eerder in dit topic heb ik gezegd dat ik mijn paarden er geen plezier mee doe ze in de regen buiten te zetten. Gisteren toch gedaan (jamaica los, hon heb ik later gelongeert). Jamaica stond al snel bij het hek te chagerijnen *vrouwtje, ik wordt nat* Haha!
Ik was Hon aan het longeren, zie ik ineens Jamaica langswandelen, zo de stal in Haha!
Die heeft dus net zo lang tegen het hek staan duwen tot het open ging Haha! (voortaan maar dichtbinden dus Haha!)

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:00

hoi

ben er niet echt gelukkig mee, maar bij ons kunnen de paardjes ook niet alle dagen naar buiten; we zijn met zijn 6 en er is swinters slecht 1 paddock beschikbaar waar ze op kunnen.

Met 6 maken ze elkaar af, dus staan wij op gesplitte dagen (telkes 3 per dag om de andere dag) buiten.

heel rot, maar niet anders mogelijk + iedereen bij ons werkt of gaat naar school dus hangen we ook nog eens van derden af om onze paardjes buiten te gooien en daar moeten we ook nog eens rekening mee houden, een hele planning dus met lijstjes aan de muren enz.. Scheve mond

Op de dagen dat ze binnen staat zorg ik er ZEKER voor dat er 's avonds beweging gegeven wordt en ze mag dan ook nog even op de bak als ik haar stalletje doe Lachen

Gelukkig is dit enkel in de winterperiode, want in de zomer kunnen ze wel op de weide Gelukkig!!

Vind het wel niet zo prettig en heb altijd medelijden met mijn paardje dan, maar er zijn er volgens mij nog veel slechter af. Op de meeste maneges hangen ze gewoon de hele dag op stal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:39

Ik wil nog ff kort reageren Schijnheilig
Ik lees nu reacties van mensen die hun paarden overdag wel buiten hebben gehad, maar die dag niet rijden. En zich dan ook aangesproken vinden.

Het ging over paarden die gewoon een hele dag op stal bleven staan.
Geen wei/paddock,
Niet rijden, longeren, stapmolen of wat ook.
Gewoon alleen binnenkant stal.
Dus totaal geen beweging.

En idd Gail, zo denk ik er dus ook over en nog meer na het horen van alle slappe smoesjes in dit topic.
Wat denken mensen toch dat ze zichzelf goed kunnen praten Verward

Zo moest ik nog ff kwijt, doei doei Haha!

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:52

kawa en gail

jullie hebben echt gelijk hoor, een paard hoort buiten te kunnen, maar voor mij lukt dat echt niet, ik heb alleen mijn man die op "onze" dag mijn paard en dat van de 2 stalmaatjes kan buiten zetten. ik moet werken tot 18.00 en mijn stalmaatjes ook! Verward

en alle dagen lukt gewoon niet omdat we met te veel zijn. Scheve mond

een andere stal is geen optie wegens onvindbaar of te duur in onze buurt

en reken maar dat ik me daar echt slecht bij voel, want zou niet liever willen dat mijn engeltje alle dagen zou buiten kunnen, daarom probeer ik ook echt 's avonds en tijdens de weekend maximum quality time met haar te hebben Pling

en gelukkig kunnen ze in de zomer wel dagelijks buiten wegens meer grond beschikbaar dan!!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:58

mijn paard komt in de winter niet buiten vanaf november t/m maart is dit dus mijn paard word elke dag 'verzorgt' komt minstens 2/3 uur zn stal uit door de weeks en in het weekend heel de dag omdat ik er dan zelf ben en alle tijd voor hem heb!
zelfs dit vind ik allemaal nog super zielig voor mijn paard en in de zomer is er geen probleem dan staat tie van s'ochtends tot s'avonds lekker in de wei.

Er zijn bij ons mensen die gewoon 1 dag in de week niet komen en dan staat het paard dus 2 hele dagen op stal (48 uur) dit vind ik absoluut NIET kunnen vraag dan aan iemand of tie hem effe wil los gooien ook al is het maar een half uurtje !! Als ik er wat van zeg, dan zeggen ze ja maar dat kan mij paard makkelijk hoor, ja natuurlijk kan een paard dat maar ik vind het niet gezond voor je paard en daar heb je geen eigen paard voor toch..??? dit is mijn mening!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 19:48

Mango,

Waarom komt jouw paard niet buiten in de winter ?
Zijn dat de regels van stal, om de wei te sparen ofzo ?
Wat is daar de reden van ?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:21

Sando, in de winter verzuipen ze in de wei, aan deze kant van het land. Bij ons zie je geen gras meer, alleen een grote plas. In de Randstad kunnen ze bijna nergens de wei in in de winter.

Voor mij is het een must dat Sheril elke dag buiten komt. Het is een keer gebeurt dat ze binnen moest blijven, vorig jaar toen het zo heel hard stormde. Er waren al wat bomen omgewaaid, en het glas van de kassen van de buurman vloog om je oren, toen mochten ze niet naar buiten.
Ik heb dan wel fijne stalgenoten, als ik werk en pas 's avonds kom is ze eigenlijk altijd al in de paddock geweest, en als ik ziek ben of niet kan, dan is er altijd wel iemand die even los wil gooien, longeren of rijden en even uit wil mesten. Dat is ook de reden waarom ik op een pensionstal sta, hier heb ik die mogelijkheden.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 02:04

ik vind het ook niet kunnen,daarom verhuis ik aanstaande maandag met mijn pony naar en grote pensionstal.
het is wel een keer duurder dan wat ik normaal betaalde.
maar dat is het mij wel waard,ben daar al veels te lang gebleven!!!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 10:59

Gelukkig sta ik op een fijne pensionstalling waar ik er zeker van ben dat onze paarden van maandag t/m zaterdag de wei ingaan of los in de bak komen (dat is alleen met erge regen). Dus ik kan het me veroorloven een keer een dagje niet te komen gebeurd misschien 1 keer in het half jaar. Op zondag heb ik altijd tijd en komen ze los of worden ze gereden. Meestal het eerste.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 12:00

Je hebt gevallen van overmacht, of als het echt de HELE dag staat te regenen oid. Maar dat komt hooguit een keer of 2/3 voor in het jaar
Dan doe ik mijn knollie er geen plezier mee om hem buiten te zetten.
Probeer ik hem 's avonds nog even beweging te geven.

Voor de rest gaat hij elke middag naar buiten, ongeacht kou, sneeuw, oid.
ongeveer een uurtje of vier. Lekker spelen buiten en paard zijn.
Beetje zijn stop-en-draai-om oefenen Tong uitsteken

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 13:32

Concorde"]
[quote="stef schreef:
mijne staan weleens een dag op stal, een heel enkele keer ook weleens 2 dagen. (krijg ik nu heel bokt over me heen???)
Ideaal is het niet, maar je hebt niet altijd keuze. Het liefst heb ik ze er elke dag uit, maar dat lukt gewoon niet altijd. Gaan ze niet dood van....
Heb aan mijn paarden nog nooit wat gemerkt. Ok, ze zijn wat joliger als ze een paar dagen binnen hebben gestaan, maar dat is ook logisch

Dank je Stef, als je geen keuze hebt moet je wat he. Normaal heeft Eldientje het echt super voor elkaar, en als de staleigenaar weer uit t gips is gaat ze lekker weer hele dagen buitenspelen Clown
[/quote]

Ach, bij ons staan ze ook wel eens de gehele dag op stal hoor!! Maar alleen als het echt niet kan. Dus als ik ze niet kan rijden en de wei vreselijk nat is (ze zijn erg mok gevoelig, vandaar). Dus je bent niet de enige hoor Lachen

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:27

Zal mijn mening ook maar neergooien. Ik heb met mijn huidige en vorige paard ALTIJD voor gezorgd dat hij elke dag uit zijn stal kwam, ongeacht hoe! Of het nou stappen aan de hand is, rijden, molen, land, paddock, rijden, longeren, noem maar op. Ik zorg ten allertijde ervoor dat hij er altijd uitkomt en het is mij na 6,5 jaar hebben van een eigen paard nog nooit overkomen dat door mijn toedoen mijn paard op stal heeft gestaan voor meer dan 24 uur. De enige keer dat het is gebeurt was op dierenarts advies, wat echt moest maar voelde me daar heel beroerd bij. Paarden horen te bewegen, ze zijn dat van nature gewend. Een paard die hele dagen op stal staat omdat de eigenaar geen tijd voor hem heeft gaat er bij mij nooit in. Begin dan niet aan een paard of zorg voor een goede oplossing. Voorbeelden genoeg van koliek en spierbevangenheid gezien van paarden die niet elke dag uit stal kwamen. Ik ben hierin heel strikt, het paard is voor 200% afhankelijk van de eigenaar dat het paard aan zijn beweging komt. Kan je die verantwoordelijkheid niet op je nemen om wat voor reden dan ook, trek dan de conlussie in voordeel van je paard: als die maar beweging krijgt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:45

Sommige paarden worden wel mietjes gemaakt hoor.

Binnenhouden omdat het regent Verward

Mijn paard(en), ligt er aan welke stal het was, gingen altijd naar buiten.

Of het nou waaide of regende, geen gemiet naar buiten en zoek het maar een tijdje uit.
Het zijn paarden hoor geen barbie poppen.

Nu heb ik de gelegenheid om ze het jaar door buiten te houden, en ja dan is het ook wel eens rot weer en staan ze de hele dag op de paddock te wachten.
OOk de stal paarden gaan gewoon elke dag naar buiten, weer of geen weer. Zal het bij heel slecht weer wat korter zijn maar min 5 uur staan ze zeker buiten.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:45

Lenn schreef:

Verder begrijp ik niet hoe iemand op een dag écht niet naar stal kan?? (Noodgevallen uitgesloten)
Het druk hebben is relatief, en ik denk dat mensen al veel te snel denken dat ze geen tijd hebben. Een dag bevat zeeën van tijd, als je die maar bezwemt. haha wat banketstaaf ik nou Scheve mond

Ik begrijp dat wel. Ik heb een drukke baan die bij vlagen van me verlangt dat ik 's avonds moet werken. Vanavond bijv. heb ik een concert in Utrecht waar ik heen moet. Dat betekent dat ik uit werk naar mn paard race, en 20 minuten met haar aan de hand stap. Ze staat nu buiten, maar ik vind het belangrijk dat ik er, al is het maar even, naartoe ga. Morgen, hetzelfde probleem, dan heb ik ook 's avonds een concert, en aangezien dat al vroeg begint, én ik de hele dag moet werken, én het in Arnhem is kan ik morgen niet gaan. Maar dan regel ik met een stalgenoot dat ze Dees 's avonds ook buitenzet. En zo ben ik van de 7 dagen in een week 1 dagje niet geweest...BITE ME! Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:50

Cowgirl schreef:
Sommige paarden worden wel mietjes gemaakt hoor.

Binnenhouden omdat het regent Verward

Mijn paard(en), ligt er aan welke stal het was, gingen altijd naar buiten.

Of het nou waaide of regende, geen gemiet naar buiten en zoek het maar een tijdje uit.
Het zijn paarden hoor geen barbie poppen.

Mijn paarden hebben nu een deken op. Als het echt de hele dag keihard staat te regenen en het is nog koud ook, istie binnen een uur door en doornat. En dan staan ze de rest van de dag te koukleumen bij het hek.
Daar doe ik het paard geen plezier mee, dus dan mag hij van mij weer mee naar binnen.
Maar ook al is Nl een regenland, het komt erg weinig voor dat het in de winter de hele dag staat te regenen. Keer of 2/3 in het jaar schat ik zo.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 12:55

Fitzroy"]
[quote="Haarbal schreef:
Concorde en ik zijn allebei 2e jaars HBO-studenten, en dan heb je niet lekker iedere middag om 3 uur vrij. Er zijn dagen dat we pas om 18.30 thuis komen, en dan nog een flinke smak werk voor de volgende dag hebben.

Deze opmerking vind ik een beetje vreemd. Hoe denk je dat werkende mensen dat doen die fulltime werken? Die zijn ook pas op zijn vroegst om half 6 thuis, hebben daarnaast nog een huishouden, moeten nog koken en moeten ook nog zorgen dat hun paard eruit komt.
Ik ben ook fel tegenstander van je paard maar binnen laten staan omdat het jou beter uit komt.
[/quote]

Aanvulling: En een verdrietig vriendje die thuis met heerlijk eten op je zit te wachten tot je weer eens om 22:00 uur thuiskomt van stal, en zich afvraagt wat dat paard toch heeft waardoor ze zoveel meer aandacht krijgt... Ach gut Tong uitsteken

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 13:46

Gulpje"]
[quote="Fitzroy"][quote="Haarbal schreef:

[/quote]

Aanvulling: En een verdrietig vriendje die thuis met heerlijk eten op je zit te wachten tot je weer eens om 22:00 uur thuiskomt van stal, en zich afvraagt wat dat paard toch heeft waardoor ze zoveel meer aandacht krijgt... Ach gut Tong uitsteken
[/quote]

Tja, kwestie van prioriteiten stellen. Als je vriendje er moeite mee heeft, dan paard verkopen!! Zo simpel kan het zijn, of vriendje de deur uit. Ik werk full-time 40 uur in de week, gemiddeld 44 uur, plus nog eens de reistijd van 1,5 tot 2 uur per dag. Omdat ik alleen ben, is de huishouding volledig voor mij en staat er dus geen eten thuis. Ik ben ELKE dag op stal om de beste verzorging die mij voormogelijk is te geven aan Pablo. Nee, ik heb geen man/vriend thuis. Tuurlijk, heeft zijn voordelen, nadeel is dat echt alles (financieel en huishouding) op mijn schouders terecht komen. En nog zal ik geen bijrijder willen of mijn paard laten staan, zodat ik eens 'lekker' thuis kan gaan bankhangen, zou er gewoon misselijk van worden, ligt gewoonweg niet in mijn aard.... Hoe je het doet zou mij verder een zorg zijn, bovenaan staat dat een paard elke dag minimaal 1 uur beweging moet hebben, en niet 5 min ff loslaten en dan naar huis vliegen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:05

Eleonoor"]
[quote="Gulpje"][quote="Fitzroy"]
[quote="Haarbal schreef:

[/quote]

[/quote]

Tja, kwestie van prioriteiten stellen. Als je vriendje er moeite mee heeft, dan paard verkopen!! Zo simpel kan het zijn, of vriendje de deur uit. Ik werk full-time 40 uur in de week, gemiddeld 44 uur, plus nog eens de reistijd van 1,5 tot 2 uur per dag. Omdat ik alleen ben, is de huishouding volledig voor mij en staat er dus geen eten thuis. Ik ben ELKE dag op stal om de beste verzorging die mij voormogelijk is te geven aan Pablo. Nee, ik heb geen man/vriend thuis. Tuurlijk, heeft zijn voordelen, nadeel is dat echt alles (financieel en huishouding) op mijn schouders terecht komen. En nog zal ik geen bijrijder willen of mijn paard laten staan, zodat ik eens 'lekker' thuis kan gaan bankhangen, zou er gewoon misselijk van worden, ligt gewoonweg niet in mijn aard.... Hoe je het doet zou mij verder een zorg zijn, bovenaan staat dat een paard elke dag minimaal 1 uur beweging moet hebben, en niet 5 min ff loslaten en dan naar huis vliegen.
[/quote]

Waar zie jij staan dat het onmogelijk is om een sociaal leven (lees: vriendje) NIET te combineren met het hebben van een fulltime baan en een paard? Waar zeg ik dat dan?? Ik zeg alleen dat vriendje het er af en toe best moeilijk mee heeft, maar hij snapt heus wel hoe belangrijk Dees is.

Waar zie jij verder in Fitzroy/mijn bericht staan dat we eropuit zijn om eens 'lekker' thuis kan gaan bankhangen, zou er gewoon misselijk van worden, ligt gewoonweg niet in mijn aard.... Hoe je het doet zou mij verder een zorg zijn, bovenaan staat dat een paard elke dag minimaal 1 uur beweging moet hebben, en niet 5 min ff loslaten en dan naar huis vliegen Nou?? Waar staat dat wij onze paarden, niet de beste zorg geven die er mogelijk is, en liever op de bank hangen? Driewerf bah. Ja ik heb vriendinnen, en ja, ik heb WEL een sociaal leven, maar dat betekent niet dat ik mijn paard niet goed verzorg! Mijn paard staat sowieso de hele dag door buiten, zoals ik al vaker heb gezegd in dit topic, en als ik 's avonds uit werk kom dan zorg ik dat ze goed verzorgd wordt; of ik rijd haar, of ik longeer haar. Lukt het niet om te rijden, dan zorg ik dat ik kom om met haar te stappen, of dat een vriendinnetje van stal haar lekker buitenzet. En mijn zusje rijdt er ook op.

Als je mij nu nog gaat vertellen dat ik m'n paard moeten verkopen ben je echt niet helemaal lekker. Ik pas er wel voor om mensen te gaan vertellen wat ze MOETEN doen, terwijl ik de mensen in kwestie totaal niet ken. Maar op basis van een grapje over m'n vriendje die thuis zit te wachten meteen gaan lopen lallen dat ik of mn paard of mn vriendje moet wegdoen?? Vul zelf maar in.

(Sorry aan de overige Bokkers dat ik zo fel uit de hoek kom, maar zoveel onwetenheid in een post word ik echt misselijk van)

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:58

lieve medebokkers

spannend om al die verschillende reakties te zien!!!
ik probeer voor iedereen zijn beweegreden respect op te brengen,maar
een paard hoort id toch alle dagen buiten te komen desnoods vraag je id aan een stalgenootje hulp

daar wringt bij ons echt het schoentje, bij ons is id naar school of uit werken, waardoor iedereen van elkaar hangt af om eens een paard buiten te krijgen, daarbij komt inderdaad dat we swinters verdeelde dagen hebben om buiten te staan, wegens te weinig plek en teveel paardjes waar dan weer relletjes van komen

pfffffffff....wij zijn dan genoodzaakt om eens lief aan mijn man te vragen die met gespreide uren staat (avond of ochtendwerk) om de paardjes buiten te zetten. Natuurlijk ziet hij dit niet altijd goed zitten en zeker niet om er dan tgl 4 of zo buiten te zetten(hij heeft zijn tijd ook nodig he en hij heeft verder niks met paarden dus al heel lief!!), met het gevolg dat er dan weer mensen ontevreden zijn dat hun schattie die dag niet buiten komt.

ben er al over aan het denken om smorgens eerst met de fiets naar de stal te rijden en dan per fiets door te rijden naar mijn werk wat maakt dat ik dan wel 1.5u zal onderweg zijn ipv met het openbaar vervoer veel korter en makkelijker
zodat de paardjes buiten kunnen, maar dan zijn ze nog niet klaar met hun hooi, omdat ze heel vroeg gevoerd worden.
Moeilijk hoor!! Hellep!!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 17:02

Gulpje schreef:
Als je mij nu nog gaat vertellen dat ik m'n paard moeten verkopen ben je echt niet helemaal lekker. Ik pas er wel voor om mensen te gaan vertellen wat ze MOETEN doen, terwijl ik de mensen in kwestie totaal niet ken. Maar op basis van een grapje over m'n vriendje die thuis zit te wachten meteen gaan lopen lallen dat ik of mn paard of mn vriendje moet wegdoen?? Vul zelf maar in.

(Sorry aan de overige Bokkers dat ik zo fel uit de hoek kom, maar zoveel onwetenheid in een post word ik echt misselijk van)

Helemaal me eens!!! OK dan!

Er zijn hier wel meer mensen (noem geen namen, lees zelf maar terug in dit topic) die denken over iemand te kunnen oordelen of ze wel of niet goed zijn voor hun paard en of ze wel of niet een paard MOGEN hebben.
Belachelijk, dat kan niemand voor een ander bepalen zonder die persoon te kennen!!! (en dan nog!!)