)Maar wat ik niet snap: waarom die maand opzegtermijn verruimen? "Door problemen vroeger" is het voor staleigenaren niet handiger om met borg te gaan werken, die verrekend kan worden met de laatste maand en/of terug krijgt aan het eind van je periode?
Geeft meer zekerheid voor de staleigenaar en iemand kan meteen gaan, zonder het direct te voelen... (jammer dan van het geld, maar normaal handel je het normaal af.)Alhoewel ik nu zit te denken, dan was ik niet jarig geweest bij het ene staleigenaresse die ervoor heeft gezorgd dat mijn paard nog minder goed stilstaat en voortaan achteruit springt als iemand hem vasthoud... Daar wilde ik ook meteen weg, want ik zou der zo kunnen aanvliegen.. zelfs als ze nu (bijna jaar later) voor mijn auto zou staan, zou ik me in moeten houden om geen gas te geven
) Dankzij haar geweldige idee/eigen initiatief, terwijl ik duidelijk altijd geroepen heb "NIET DOEN", toch eigenwijs en het paard dat niet goed tegen vaststaan kan, maar vastzetten aan een ijzeren ketting en halsband. DA erbij geweest, rekening gekregen, met een beetje pech had ie glas in zijn oog gehad (nu hechting net onder zijn oog...) Mijn vertrouwen was helemaal weg, dus ik heb de dag dat zij werken was, paard en spullen opgehaald en dat was het... Misschien niet netjes, maar blijven staan was toen geen optie
normaal ben ik er niet voor en op de andere stal (Tijdelijke oplossing) ook netjes gewoon aan de opzegtermijn gehouden en alles... maar als je vertrouwen weg is, je het idee hebt dat je paard niet veilig/goed staat... (En dat was niet het eerste wat was voorgevallen, maar wel de druppel
)Maar even van het feit uitgaand dat stalhouders netjes met paarden omgaan, luisteren naar eigenaren: gewoon een borg vragen... Ik zou dat nog heel realistisch vinden ook, hoevaak hoor je niet meer dat mensen het niet kunnen betalen en opeens weg zijn? OF weet ik veel wat...
.