Aansprakelijkheid spullen in de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Re: Aansprakelijkheid spullen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:23

whhahahaha hij houd van appeltjes :P
zet je paard onder een appelboom.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:26

sita12 schreef:
whhahahaha hij houd van appeltjes :P
zet je paard onder een appelboom.

Whaha, ik zie Milan al gaan. -grinnikt-

Misschien onder een stroomdraad door? _/-\o_

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:29

jah indd. nu moet ik zeggen dat ie hier nog geen stroomdraadjes gepakt heeft :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:37

sita12 schreef:
jah indd. nu moet ik zeggen dat ie hier nog geen stroomdraadjes gepakt heeft :)

Het gras is nu niet groener meer bij de buren? :o

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:37

jah denk het :) of hij voelt zich minder alleen whahahah hier heeft ie vriendjes en de ruimte

maar kimberley; wat is jou mening over het onderwerp :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:38

sita12 schreef:
Sorry ik vind het geen gemiep! en ben ook geen MIEP!

Iets gemiep noemen wil nog niet zeggen dat jij dan ook direct een miep bent.
Dat is gewoon spreektaal voor iets, je kunt het ook anders noemen.
Voel je niet zo snel aangevallen, dat is helemaal niet nodig!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:02

sita12 schreef:
jah denk het :) of hij voelt zich minder alleen whahahah hier heeft ie vriendjes en de ruimte

maar kimberley; wat is jou mening over het onderwerp :P

Ik snap het wel dat je zoiets hebt van: het is nu al 2x gebeurt, dus dat de ander het vergoed. Het is een risico dat je neemt als je je paarden bij elkaar zet, dus één keer kan gebeuren, maar twee keer vind ik dan te veel. Logisch ook dat de paarden natuurlijk daarna uit elkaar zijn gehaald. Eén keer de kosten lijkt me genoeg. Maar om nou te zeggen dat je een paard 'geen deken op mag doen' vanwege het risico dat je loopt, vind ik zo krom. Je kiest er niet zomaar voor om een paard een deken op te doen. En je gaat er ook niet vanuit dat een paard je deken kapot maakt. Dus één keer kan gebeuren, tweede keer vergoeden is niet meer dan normaal en paarden uit elkaar.

Het is alleen bij jullie verhaal een beetje 'banketstaaf' qua bewijs en hoe andere mensen tegen de paarden aan gaan kijken, al blijf je dat denk ik toch houden. Het is in ieder geval belangrijk dat je er gewoon op een normale manier over kunt praten en dat je er beide geen probleem van maakt áls het gebeurt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:03

Lang lopend onderwerp zo te zien. Ik ben in ieder geval blij dat er bij die van mij geen paarden lopen met dekens. Zou het persoonlijk ook niet aan de verzekering voorleggen, ik vind het eigen risico. Jij wil je paard een deken op en er zijn zelfs paarden die erg agressief reageren op paarden met een deken zo is er ooit een deken van mij naar de vaantjes gegaan. Gelukkig is de stalhouder ook niet voor dekens, maar ik zou het niet vergoeden en ook niet naar de verzekering sturen. Ik vind het jammer dat het geld soms boven de goede sfeer komt is zonde.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:23

Als er geld mee gemoeid gaat worden sommige mensen erg vreemde wezens!
Wat ik jammer vind dat het vaak bij pensionstallen zo makkelijk afgedaan wordt door de stalhouder.
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar vind het ook zijn/haar verantwoording welk paard in welke kudde komt te lopen. Op mijn laatste adres wilden zij liever paarden in een kudde, echter was er wel ruimte voor uitzonderingen. Hij was ook erg makkelijk, o zet daar maar bij zonder te kijken naar de karakters wat soms vaak onnodig problemen veroorzaakt.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:38

Ach op de stal waar ik sta staan ze ook wel bij elkaar hoor. Vind ik ook geen probleem maar je weet gewoon in kuddes kan wel wat gesloopt worden.. Maar 1 je ziet bijna nooit wie het doet en 2 is eigen risico vind ik. er zijn genoeg plekken waar zoon beestje ook alleen zou kunnen staan. is dat goed voor het beestje? nee vind ik niet, maar die overweging moet je maken, en gaat er iets kapot,.. nou ja koop ik een nieuwe en zal het niet in me hoofd halen om naar iemand toe te stappen hoor van die heeft mijn deken kapot gemaakt,.. Ik vind dat er veel te gemakkelijk gedacht word over verzekeringen.. ow stuur maar naar verzekering.. en ondertussen klagen dat ze zo duur worden ja raar he als elk ding er heen gestuurd word:S

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:39

onze paarden stonden met zijn 2 op dat moment . indd ik vind dat paarden niet alleen horen te staan maar er moet wel na gekeken worden of ze bij elkaar passen. de kudde oke kuddetje hahah waar ie nu bij staat gaat het perfect

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:49

meggiemeg schreef:
Als er geld mee gemoeid gaat worden sommige mensen erg vreemde wezens!
Wat ik jammer vind dat het vaak bij pensionstallen zo makkelijk afgedaan wordt door de stalhouder.
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar vind het ook zijn/haar verantwoording welk paard in welke kudde komt te lopen. Op mijn laatste adres wilden zij liever paarden in een kudde, echter was er wel ruimte voor uitzonderingen. Hij was ook erg makkelijk, o zet daar maar bij zonder te kijken naar de karakters wat soms vaak onnodig problemen veroorzaakt.

Ja, dat is balen. Heb ik geluk dat mijn paard eerst naast één van de merries uit de kudde kwam te staan, gekeken werd of dat ging en toen bij elkaar gezet in de wei. Eigenlijk is de pensionhouder/stalhouder ook wel een beetje verantwoordelijk.