Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benno08 schreef:xTammyy schreef:Tuurlijk vinden paarden op stal staan fijn!
Das de plaats waar ze biks krijgen
wel, vroeger kreeg mijn paardje zijn eten op de wei.. Snachts ging hij op stal en kreeg daar alleen hooi (wat hij op de wei a volenté ook kreeg) En toch.. Bij vies weer (of te warm) staat hij toch de hele tijd aan het hek te roepen om binnen te mogen..(meneer had nogthans ook een schuilstal op de wei
)
Tjah, geloof het of niet..maar ik denk dat ik mijn paard wel het beste ken![]()
Overigens.. wie nu dacht dat ik mijn paard op stal houd is mis, alleen vandaag binnen gebleven (wel een uurtje in de binnenbak gelopen) omdat de weg naar de wei echt spekglad ligt dat ik zelf alleen bijna op mijn smoel lag..
Hij gaat er niet dood van een dagje binnen te blijven, overigens met slecht weer moet ik hem vaak naar de wei 'sleuren', dus ja mijn paard heeft er helemaal geen last van..
fokfanaat schreef:Maaike_Ma schreef:hier staan ze helaas hele dagen binnen en kan ook niet rijden...
wei is nog te nat. Bak was modderig is nu gaan bevoren dus hele vieze diepe kuilen. en paardje lief wil nog wel is errug enthousiast zijn en heb geen zin in blessures etc.
Maar laat je ze dan een week op staan als het blijft vriezen? ben je an niet bang voor blessures van het op het hok staan?
Ik heb alles vlak gesleept van tevoren, paarden hebben of gen ijzers, of sneeuwbeslag met ideaal punten, en mogen nu ook op de wei, ook de bak s nog te rijden.
Het is wat werk, maar ik vind dagen opgesloten geen optie.
Anne. schreef:Iemand zei een paar pagina's geleden dat ze geen voorstander was van paarden buiten in de winter.. Ik ben wel heel benieuwd naar waarom dan niet...
Unihorses, waarom je paard dan niet juist vaker buiten zetten zodat hij eraan gewend raakt en dus niet meer extra druk doet?De andere kant opdenken..
Maaike_Ma schreef:normaal als het vriest staan ze echt niet hele dagen op stal kunnen ze lekker de wei op! Maar met deze sneeuw ze kan soms zo gek doen en dan glijd je ze alle kanten op dan liever binnen dan dat er wat gebeurd!
Gucci_ schreef:Ik kan nu helaas ook niet rijden in de bak dus, zag vanmiddag nog iemand rijden in een buitenbak, allemaal los zand. Vraag me af hoe dat kan, zit daar verwarming onder ofzo?
fokfanaat schreef:En met wideapuntjes in de ijzers glijden ze echt niet uit.
Kendra schreef:fokfanaat schreef:En met wideapuntjes in de ijzers glijden ze echt niet uit.
Ik heb daar ook wel eens over nagedacht, maar het lijkt me zo eng, loop je niet het risico dat ze zich bij een rare bok verwonden? Of heb je er van die kleintjes in? En draai je die er dan iedere ochtend in, of laat je ze zitten?
(Gelukkig deze winter hier even niet aan de orde, alles ijzerloos - wel zo gemakkelijk)