Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zanora1 schreef:Pardon? Zoals mijn andere post.. MIJN paard weet van jongs af aan niet beter. Als ik die 24 uur per dag buiten zet. Staat hij te rillen van de kou.. als het regent gaaat hij snoeihard rennen todat hij helemaal over zijn zeik is.. ohja dan vind die het leuk denk je? Ik zorg dat hij los komt om zijn benen te strekken. maar die maak ik er echt niet gelukkig mee om die 24 uur per dag buiten te zetten.
Ariebren schreef:Dus al dat gezeur over 24/7 buiten is een gedachte van iemand met een paard.
Een echte paardenmens denkt aan het welzijn van zijn paarden.
Zanora1 schreef:Jullie willen dat ik mn mening onderbouw.
Prima.
Ik ben van mening dat een paard een buiten dier is. Dat voorop gesteld
Als ik mijn paard op de weide zet.. en ja we hadden deze zomer de mogenlijkheid om ze buiten te zetten 24/7 word hij gek hysterisch helemaal gek. Hij blijft rennen, tot bloedneus aan toe. helemaal in paniek..
Moet ik hem dan laten staan? Moet ik dan wachten tot hij neervalt?? Is dat dan paard vriendelijk?
En jullie vinden het dom dat ik zeg hij weet niet beter, maar hij is nog nooit in zn leven dag en nacht buiten geweest.. dus nee hij weet niet beter. en kan ik het hem dan kwalijk nemen? Dat hij gewend is om naar binnen te gaan? Dat hij dat 'fijn' vind? En ook als ik hem eten geef op de wei, blijft hij rennen.. en nee ik ga hem niet 2 weken laten staan,, met schuim van zn kop tot zn kont. Daar is hij mij te dierbaar en te kostbaar voor.
Koud heeft hij het niet want ik heb het nu over de zomer weide.
Ik denk? ja ik weet het niet zeker hij kan niet praten.. dat mijn paard tevreden is. Hij komt elke dag lekker los met vriendjes.
Wat mij betreft kom je langs, paard is rustig, vrolijk, blij! geen stalondeugden.
En ja ik vind het echt belangrijk dat hij los komt, even zn benen strekken even lekker paard zijn. Maar ik ga hem niet helemaal over zn toeren laten staan.
Om het geld gaat het niet. ik betaal bijna 500 euro. Ik kan ook bij een boer gaan staan voor 100 euro, maar of ik hem daar gelukkig mee maak? met zn voetjes in de blub,,en in de regen.
Nogmaals.. jullie zijn dan van mening omdat het zo hoort dat ik hem dan moet laten staan?
joyce B schreef:daar heeft je paard alleen maar zo weinig aan als je er amper gebruik van maakt in de winter toch? Even loslaten is wel wat anders dan uren lang de ruimte hebben om wat rond te lopen en te spelen etc. En als je het zelf doet, dat loslaten, dan kom je meestal maar aan 1x per dag en dan is het overige deel van die 24 uur erg lang... Daarom dan liever meerdere keren per dag in verschillende dagdelen.
Zanora1 schreef:suuzepuus schreef:Euhm... nee. Waar zeg ik dat?
Dat je paard niet beter weet is wat mij betreft gelul.... ze wennen echt wel aan een beter leven hoor!
Zanora1 schreef:joyce B schreef:daar heeft je paard alleen maar zo weinig aan als je er amper gebruik van maakt in de winter toch? Even loslaten is wel wat anders dan uren lang de ruimte hebben om wat rond te lopen en te spelen etc. En als je het zelf doet, dat loslaten, dan kom je meestal maar aan 1x per dag en dan is het overige deel van die 24 uur erg lang... Daarom dan liever meerdere keren per dag in verschillende dagdelen.
Hij komt 's ochtends in de molen, 's middags in de paddock en 's avonds rijd ik hem. Dus ja hij komt meerdere keren eruit