Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Waves schreef:24/7 buiten hier, als het te modderig wordt in grote, gedraineerde paddocks. Kan je dat niet betalen of zit het niet je buurt dan moet je geen paarden houden. Heel simpel. Toen ik heel diep in de randstad woonde had ik ook geen paard om die reden, woon nu nog in de randstad maar hier kan het toevallig wel. Net het verschil tussen rivierklei en veen geloof ik.
Ik vind het niet kunnen om een paard anders te houden dan in kuddeverband. (medische en andere uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Een HIT actiefstal kan overal gebouwd worden, ook bij Amsterdam. Ik heb meer het idee dat het een cultuurverschil is in hoe je met paarden omgaat...
Quellian schreef:Ik ook hoor... ik zit niet te wachten op verminderde weerstand (oa longontsteking of schimmel), mok en rotstraal... Ik wil mijn paarden droog hebben staan, doe ze er echt geen plezier mee om buiten te laten staan, wat voor weer dan ook.
Soms lees ik 'die van mijn staan heerlijk 24/7 buiten', dan denk ik: 'zo heerlijk zouden die van mij het niet vinden'
Caesar schreef:Ik geloof deze verhoudingen nooit. Als ik alleen al naar mijn werk kijk, zie ik nog maar een aantal paarden staan in hun weiland. De rest is allemaal binnen. En ik woon landelijk.
En ook als ik kijk naar mijn paard, komt die nu niet zolang meer buiten als in de zomer. Ze kunnen gewoon niet meer de wei op voor landbehoud dus ze staan in de bak. Ik denk dat ze gemiddeld per dag nu 3-4 uur buiten komt naast haar beweging, zeker met dit weer. Met mooie dagen gaan ze eerder naar buiten en krijgen ze hun hooi in de bak.
Maar als ik hier de reacties lees dan denk ik; waarom heeft de dierenbescherming ooit die spotjes gemaakt.... terwijl het merendeel optie 1 kan invullen; alleen als ik ga rijden komt ze uit haar stal.
Edit: voor de 24/7 buiten stallers. Hebben jullie je paard met of zonder deken staan? Rijd je dan minder in de winter?
Amanda schreef:Ook in de Randstad is het mogelijk, alleen zul je moeten investeren in goed gedraineerde bak/paddocks, met goed zand. En niet elke pensionstal wil dat.
Waves schreef:24/7 buiten hier, als het te modderig wordt in grote, gedraineerde paddocks. Kan je dat niet betalen of zit het niet je buurt dan moet je geen paarden houden. Heel simpel. Toen ik heel diep in de randstad woonde had ik ook geen paard om die reden, woon nu nog in de randstad maar hier kan het toevallig wel. Net het verschil tussen rivierklei en veen geloof ik.
Ik vind het niet kunnen om een paard anders te houden dan in kuddeverband. (medische en andere uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Een HIT actiefstal kan overal gebouwd worden, ook bij Amsterdam. Ik heb meer het idee dat het een cultuurverschil is in hoe je met paarden omgaat...