Staan jullie paarden nog op het land?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Staan ze bij jullie nog op het land?

Ja, dag en nacht
275 (40%)
Ja, overdag
264 (39%)
Ja, enkele uren
74 (10%)
Nee
60 (8%)

Totaal aantal stemmen: 673

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:44

Die van mij staat nog dag en nacht op het land. Ik mag haar al wel naar binnen doen, maar ze staat er nog best. Als het weer slechter wordt gaan ze allemaal tegelijk 's nachts op stal. Verder lopen ze de hele winter op de wei, na de winter groeit er nog genoeg gras voor de hele kudde. Het land is in meerdere stukken verdeeld, op het moment kunnen ze overal lopen.
Door het grote opppervlak vertrappen ze het ook minder snel. Alleen vooraan, maar daar groeit al jaren niks meer denk ik.

Ik kijk nog even, misschien over een week of wat dat ik dr dan naar binnen doe. Maar ze heeft de eerste 2 winters van haar leven (ze is nu 3) dag en nacht buiten gestaan, het hele jaar door. En vorig jaar toen ik van stal veranderde, is ze voor het eerst op stal gegaan. Dit was eind november. Ik heb haar het liefst zo lang mogelijk buiten. Ze krijgt ook alweer een lekker berenvachtje.

EmmyJoycee

Re: Staan jullie paarden nog op het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:46

Aantal uurtjes per dag :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:49

Nou ik heb ze gisteren naar binnen gehaald, wij moeten overpad verlenen aan een boer, die heeft besloten afgelopen week meerdere (8!) keren met zijn dikbilkudde door onze wei te gaan, die ziet er niet meer uit. Ben er goed kwaad om! Het regent hier al twee dagen enorm, hoop dat ze binnenkort weer terugkunnen als de boel wat opdroogt..

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:54

Het hele jaar door op het land.
Wij mogen in de winter gratis een megaaaaa stuk maisland van de boer gebruiken, zo kan ons eigen land rusten, echt heel fijn!

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:54

wat staan er nog redelijk veel op het land.
hier staan ze al 3 weken in de bak, af en toe met mooi weer op het land.
vandaag voor het eerst snachts op stal verder altijd in de bak.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:55

Onze weides zijn inmiddels volledig naar de donder :') Ze hebben er tot half september 24/7 opgelopen, toen het wat natter werd van 06:30 tot ca. 19:00, dan 's nachts op uitloop,bak en schuilstal. Nu staan ze 24/7 op uitloop, bak en schuilstal en als de weide niet zéiknat is een paar uurtjes op de weide, wat nu dus niet het geval is :+ 't is wel zonde voor ze maar één van de merrie's kan niet goed tegen nat gras (wordt snel koliekerig) en ze glijden zó makkelijk uit. Om dan die merrie in haar eentje op de uitloop te zetten is ook zo sneu.

Gewoon 3 á 4 keer per dag flink veel hooi en ze overleven deze traumatische happening wel hoor :Y)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:57

De ponys wel (ze staan altijd 's nachts binnen). De paarden staan nu overdag op een stenen pad.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:58

Hier staan ze sinds een uur niet meer op het land.
Helaas, het is verzopen, vertrapt, een gigantische blubberpoel en dus gewoon klaar.
Dat was het dan weer voor 2012, zucht -O-

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 19:58

wij hebben een winterland dus staan daar de hele winter op. gaan wel naar binnen s avond of als het rot weer zo als vandaag heb ik ze lekker om vier uur naar binnen gehaald

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:19

Ik denk dathet vanaf vandaag afgelopen is =(

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 07:44

ook ik heb ze sinds gister naar binnen gedaan (snachts stal/overdag land), merkte via buienradar dat dit niet echt een opperbest weekend zou worden qua weer. Eigenlijk hoop ik dat het weer wat beter word, dan kunnen ze ook snachts nog even op het land blijven.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 08:55

Ja daar hoop ik ook op!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:20

Bluh..wat een weer..gelukkig staan ze lekker onder een regendeken, maar toch..ik vind ze eigenlijk wel zielig.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:24

hier staan ze nu nog 24/7 op de wei. ik hoop ze nog 2 a 3 weken op de wei te kunnen houden.
daarna gaan ze in de paddock met schuilstal

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:27

hier staan ze nu nog 24/7 op de wei,
maar als het zo blijft regenen kan dat ieder moment afgelopen zijn dan gaan ze dag delen op de paddock ( dan mag je zelf evetueel de avond ook nog in de paddock zetten

mocht het dan weer kunnen bv omda ter een mooie week is gaan ze weer gewoon o pde wei maar dan de achten binnen
zo bij zo als de klok veranderd komen ze de nachte op stal want je paard vangen in het donker kan nog al eens een probleem zijn

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:33

rocky en lola staan over dag op het land en snachts staan de op het zand met een inloop stal wortels hooi en biks

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:38

De mijne staan 24/7, het hele jaar door buiten in het land.Ik heb 2 stukken,als het ene erg nat is gaan ze op het andere stuk land,wat stukken droger is.Op de voerplekken is het erg blubberig.

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:44

Blaze staat elke dag iniedergeval een paar uurtjes buiten. Meestal heel de dag alleen in het weekend maar een paar uurtjes :)

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:49

Ik heb alles ook binnen staan, is hier ook ontzettend nat, en alles wordt anders vertrapt.
ze gaan wel om de dag 2 om 2 naar buiten in de paddoc is ook weer ontzettend veel regen gevallen de afgelopen dagen.

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:43

ga ik jullie even jaloers maken :D .
Afbeelding
Afbeelding

achterste deel wordt momenteel begraast .
als dat op is het voorste deel .

dan nog een andere wei ,en dan staan ze tot na de winter op nog een andere wei (krijgen ze kuil van op deze weiden :p )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:46

hahahaha, ik kan ook zulke prachtige groene foto's laten zien :P Maar dat is omdat je het water tussen het gras niet ziet en omdat ik de paarden er op tijd af haal voordat ze het vertrappen :D Als ik ze er de hele winter op zou houden, wordt het echt een groot moeras...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:46

Hier (kop van Noord Holland) staan ze niet meer op de weide. We staan op kleigrond en is gewoon veel te nat en glad. Overdag nu de gehele dag in de paddock met onbeperkt hooi en 'snachts op stal.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:50

In principe staan ze overdag buiten, alleen is het momenteel wel erg slecht weer (harde wind, regen en koud) dat ik ze nu nog binnen heb staan, vanmiddag gaan ze even in de bak en dan weer opstal.
Met slecht weer doe ik mijn paard niet echt een plezier haar buiten te zetten, ze heeft een goede regendeken op maar ze staat dan ook alleen maar met de kont in de wind in een hoekje voor de draad en is blij als ze naar binnen kan :)

Ik ben het dan ook helemaal niet eens met mensen die zeggen dat een paard/pony het liefste buitenstaat, onze hond, onze katten en ook onze koeien rennen naar binnen als ze de kans krijgen :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:17

Haha dat vind ik ook het leuke van een uitloopstal hebben, dan kun je heel goed de voorkeuren van de paarden zien. We hebben hier 1 prinsesje die bij de eerste spetters al gaat schuilen. Een andere merrie die staat op haar vaste tijden buiten, weer of geen weer. Maar kan soms ook in de stal gaan staan terwijl het prima weer is :P De andere twee maakt het niet zoveel uit. Ze schuilen soms maar als er buiten ook nog hooi is gaan ze daar ook rustig staan eten.
Dus hier kunnen ze lekker kiezen gelukkig!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:37

Vanmorgen de paarden weer naar huis gehaalt. Het werd gewoon echt te nat dus nu weer overdag in de padock en nacht lekker in hun warme stalletje en volgens mij vinden ze dat wel weer heel fijn want ze waren niet echt gezelig de laatste dagen op het land ;)