Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:40

zosja24 schreef:
Ben trouwens net terug en heb me dood geschrokken tussen gohya en ons zat nog een huurder en
Daar ligt de grootste bende van in de wei
We hebben en hele klos draad met handgreep uit de grond getrokken!!
En kuil zak uit de grond getrokken hekken pallen die los in de weide liggen
Dat jullie niet kunnen kijken maar ben mij vandaag meer doodgeschrokken van dit
We hebben dat hele gedeelte afgezet omdat het een verschrikkelijke bende is en dat is wel normaal?
We hebben veel spullen voor gohya naar voren verplaats
En vandeweek komt er nog een dag we zijn door weer en wind door gegaan dus
En hebben een groot gedeelte klaar maar wij tonen nu dat we verder willen maar elke keer blijven wij
Slecht maar de bende plastic en troep is wel normaal heb er foto's van dus hb het bewijs dat het een bende was is groot gedeelte is schoon

Je zei dat je een hoge opleiding doet? dan mag je wel eerst wat aan jouw Nederlands gaan werken.

Ja, jammer jouw paarden en dus jouw verantwoordelijkheid en je koos er zelf voor om er te gaan staan, had dan eerst opgeruimd en voor een goede omheining gezorgd voordat je jouw paarden erin zet.

Daar heeft TS niets mee te maken, jij had ruim de tijd gehad.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:46

we kunnen wel zo blijven met ut moet dit en dat
maar zijn we er tot nu toe iets mee opgeschoten?
op die manier van jullie vererger je het alleen maar...
en lost het niks op....
niet op een normale manier en afspraken ik kan mij er maar 1 herineren
en dat was geen afspraak dat was een sms met we komen het nu ophalen terwijl we er niks van wisten...
en dat noem ik geen afspraak
we zijn allemaal toch volwassen? waarom gaan we niet om te tafel ziten? en het bespreken want zoals we gemertk hebben via internet lost het niks op en bellen ook niet heb vandaag tegen de nieuwe huurder gezegt om langs gohya thuis langs te gaan om alles zo te bekijken naar de stand van zaken en een afspraak
te maken want tot nu toe ik het leterlijk zo geweest

goyha: L ik wil het graag ophalen
L: oke uh (een dag)
gohya: nee dan kan ik niet
L: oke zeg jij het maar
goyha :uh die dag
L: nee kan ik niet
zo is het gegaan niet letterlijk denken maar zodoende is er NOOIT een echte dag geweest dat bijde kunnen
laten we alles eens bij elkaar legen gezamelijk en dan de dagen en optie's bekijken
want dit is vanaf bijde partijen niet echt gebeurd doordat bijde niet konden er is heus wel een dag dat bijde partijen kunnen.

zosja24

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:47

ik sta daar pas sinds 2 weken en had voor die tijd school...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:48

Zosja de nieuwe huurster heeft zich aan te passen. En niet andersom :)

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:48

maar nu is het alleen een welles nietes verhaal en er komt geen oplossing iedereen staat aan gohya's kant om het gelijk op te halen
maar dat is geen normale manier en hoe ik tiep is niet jou probleem heb geen zin om ,. en hoofdletters neer te zetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:49

Wat Gohya beschreef als palen die er klaar lagen leek me flink op oude rommel en niet bepaald gelijkwaardige kwaliteit met wat zij inderdaad heeft geplaatst als omheining. Wel makkelijk zat zo van de nieuwe huurster.

Mooie nieuwe omheining en in de plaats snel wat goedkoop minderwaardig materiaal in ruil geven met het excuus "we krijgen ze er niet uit". Dan neem je maar een spade mee en schep je de aarde rond de palen weg, komen ze makkelijk los.
En wat met haar koord dat helemaal vast zit rond die hoop rommel? Mag ze dat ook zelf ontwarren of ga je ook nieuw (minderwaardig) koord in de plek geven? Dat koord is zeker uit zichzelf zo in de knoop gedraaid en vast geraakt?

Als jullie nieuw lint hebben geplaatst, dan hebben jullie toch bewust alle isolatoren en palen laten staan? Als je nieuw hebt gekocht zitten die vast nog in de doos of verpakking, schuif maar door dan. Je had dan ook haar lint netjes kunnen oprollen en in een zak stoppen.

Als het zo'n puinhoop is hebben jullie echt geen moeite gedaan om alles te inspecteren. Het is ook de taak niet van de eigenaar om dit te regelen, het is aan L. om als de sodemieter over de brug te komen. Jammer voor jouw merrie en veulen, had je maar eerder moeten bedenken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:49

zosja24 schreef:
maar nu is het alleen een welles nietes verhaal en er komt geen oplossing iedereen staat aan gohya's kant om het gelijk op te halen
maar dat is geen normale manier en hoe ik tiep is niet jou probleem heb geen zin om ,. en hoofdletters neer te zetten...

Dan wil ik je even op de boktregels wijzen... Dit is namelijk VERPLICHT.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:50

Ik vind het wel raar dat dit hier zo op bokt allemaal wordt geregeld met elkaar.
Dat kun je toch beter onderling doen.
Net als hierboven, de opsomming wie wat heeft gezegd, dat is toch iets tussen jullie twee.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:52

Zosja,

Misschien is het verstandig om je er niet mee te bemoeien!

Ja jij bent verantwoordelijk voor jouw paarden, jij hebt ervoor gekozen om jouw paarden daar op de wei te zetten. Dat de omheining niet goed geregeld is door de huurster is jouw probleem maar hoort niet door jou opgelost te worden.

Als de omheining van mij zou zijn geweest hadden de paarden losgestaan!
Ik had een datum doorgegeven, dan moet de nieuwe omheining er staan want die van mij gaat er op die datum uit punt! Geen discussie meer.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:52

nee want het weiland is nu niet meer van gohya en de omheining wel dus ik vind persoonlijk bijde moeten elkaar de ruimte geven
hoe doe je het dan in het verkeer bijv ik sta rechts en heb voorrang maar omdat jij meer haast heb mag jij eerder? zo va ik alles nu op
het leven bestaat ui: geven en nemen
maar zolang je iets niet probeert is er niks van oordeel persoonlijk vind ik dat er nooit een duidelijke afspraak is gemaakt zoals ik dat had met gohya vandaag.
we waren allebij aanwezig en er was geen gedoe om ja het weer...
maar na die bui ben ik samen met de nieuwe huurder nog verder gegaan maar werd achter wat drassig waardoor het niet zo werkte met de kruiwagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:55

Ik haak af, Zosja d'r posts zijn zo onduidelijk dat ze onderhand onleesbaar worden.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:57

ja en met die oplossing wek je dus alleen gezeur op met politie en noem het op dat werkt niet..
nee ik ben niet bang voor de politie ze komen maar want dit begint toch alleen op een welles nietes spel te lijk zoals mikka 11 zeg
heb ik vaak aangeboden aan gohya.
MAAR! jullie zegen dat ik mij er niet mee moet bemoeien maar gohya zei ik regel nu alles met jij en WIL
de niewe huurder niet spreken.. dat werkt niet daarom moeten we gewoon rond de tafel zitten het is nog geen uur lang en dan kun je verder afspraak maken en elkaar helpen! ik en de nieuwe huurder zijn de beroerste niet en helpen heus wel met de kar opladen
ik en de nieuwe huurder weten dat gohya met haar rug zit dan gaan wij er echt niet zo bij staan dat zij haar rug naar de vernieling trekt
gohya weet ook dat ik daar NIET tegen kan en haar vaak heb geholpen waarneer zij last had toen die tijd dat ik op de weide vaak was bij haar
maar ik vind gewoon dat dit opgelost moet worde en niet met drijgementen want daar schiet je totaal niks mee op....

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:58

zosja24 schreef:
nee want het weiland is nu niet meer van gohya en de omheining wel dus ik vind persoonlijk bijde moeten elkaar de ruimte geven
hoe doe je het dan in het verkeer bijv ik sta rechts en heb voorrang maar omdat jij meer haast heb mag jij eerder? zo va ik alles nu op
het leven bestaat ui: geven en nemen
maar zolang je iets niet probeert is er niks van oordeel persoonlijk vind ik dat er nooit een duidelijke afspraak is gemaakt zoals ik dat had met gohya vandaag.
we waren allebij aanwezig en er was geen gedoe om ja het weer...
maar na die bui ben ik samen met de nieuwe huurder nog verder gegaan maar werd achter wat drassig waardoor het niet zo werkte met de kruiwagen.

Wat drassig en niet werke met een kruiwagen?
Ik weet het niet maar jullie moeten een beetje gaan bikkelen!
ik heb de hele winter lang elke dag een zand/modderpaddock waar ik tot mijn enkels in de modder zakte uit moeten mesten en dat was elke dag minimaal 1 volle kruiwagen strond met modder...
Dat is zwaar! een drassig weiland...
kom op zeg..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:59

Zosja je teksten zijn absoluut niet te lezen. Daarbij wat niemand je met deze tekst serieus nemen :)
Graag even aanpassen. Moet kunnen met je hoge opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:59

Beide elkaar ruimte geven?

1. Jouw huurster zat meer dan 1 maand te vroeg op het weiland, dus voor de afgesproken datum.
2. Gohya heeft al meerdere malen aangegeven "die dag, dat uur" kom ik alles ophalen. Niks was klaargelegd zoals afgesproken, ze kon niet aan haar spullen.
3. Na herhaaldelijk aandringen heeft de huurster, met meer dan 2 maanden vertraging nog steeds geen enkele stap ondernomen om de omheining terug te bezorgen.
4. Er wordt afgedankt en minderwaardig materiaal aangeboden ter vervanging van de omheining van Gohya.
5. Huurster is niet in staat om de omheining over te nemen.
6. Eigenaar geeft Gohya intussen gelijk dat dit geen goede gang is van zaken en dat hijde huurster hierop zal aanspreken voor het niet nakomen van haar beloftes.

Volgens mij is er meer dan ruimte genoeg geweest van Gohya's kant... In mijn ogen zou het simpel zijn: prikpaaltjes in de grond en omheining weg. Eventueel gemaakte kosten voor benzine en gehuurd materiaal doorschuiven aan jouw huurster wegens nalatigheid.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:00

nee maar er zitten veel gaten erin een met z'n 2en een kruiwagen vol hout van voor naar achter brengen is nie zo makkelijk als het is kruiwagen donderd 100 keer om enz ...

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:00

quera schreef:
zosja24 schreef:

Dan wil ik je even op de boktregels wijzen... Dit is namelijk VERPLICHT.

Ik vind het ook behoorlijk irritant dat je niet eens de moeite neemt om gewoon normaal Nederlands te typen in normale zinnen met leestekens omdat je geen zin hebt. Zo ben je echt niet te volgen en kom je ook niet serieus over.
Kan hier niet om getemd worden? Het is namelijk inderdaad verplicht.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:01

Ik heb al getemt :)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:01

Lente schreef:
Ik haak af, Zosja d'r posts zijn zo onduidelijk dat ze onderhand onleesbaar worden.

Daarom dat ik zojuist getemd heb. Buiten het onleesbaar worden staan er onnodig veel spellings fouten in die helemaal niet gemaakt hoeven te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:02

Ik heb overigens ook getemd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 22:02

Zosja er was wel degelijk een afspraak! maar toen was L er niet.Toen ik haar belde dat we er waren,zei ze dat ze niet kon komen,ze was ziek.Ze zou me de volgende dag bellen,ze heb me nooit meer gebelt toen.
De 2de afspraak stond ook vast,alles lag klaar werd er gezegd,en toen we daar aan kwamen lag er niets klaar.Ga nou niet zeggen dat er geen afspraken waren.

Die oude palen die langs de weg liggen zijn niet van mij.Die heb je achter in het weiland gevonden zei je.Ik had alleen palen die in de grond staan,en er lagen er een paar in het midden.Ze zijn allemaal dezelfde,op de geteerde palen na.

Waarom word er dan steeds gezegd:alles ligt klaar? terwijl dat helemaal niet zo is?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:05

wel grappig dat de banner boven mij om afrastering gaat..

Kuile?
omvalle?
Lieve schat ik reed met mijn 1 wiellige krui vol schijt door de modder die tot mijn enkels kwam..
Das iets zwaarder dan een paar palen..

en anders haal je ze er uit laat je ze liggen..
dan kan zei met auto en aanhanger het land in om de palen in te laden niks zware kruiwagen..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:06

gohya, gewoon ophalen die palen, de paarden achter een paar prikpaaltjes zetten, ik zou er helemaal klaar mee zijn. ik bewonder je geduld en je netheid, die zou er bij mij niet zijn, niet zo lang..respect, zosja, bij mij was t al klaar geweest, je had ruim de tijd om iets te regelen, nu met een hoop onleesbaar gewauwel [inherent aan je hoge opleiding?] smoesjes en excuses verzinnen die er bij niemand hier ingaan, mens steek hand in eigen boezem en ga aan de slag , regel je zaakjes en wijs met de beschuldigende vinger eens naar jezelf.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:10

Omdat jullie zo aandringen.
Er liggen vooraan heel veel spullen.
Maar daarvan zitten ook een paar palen van ons tussen(nieuwe).
Omdat wij die van gohya de grond niet uit kregen.
Hebben wij op een nette manier nieuwe neer gelegt voor gohya.
Maar er is ,tot zo ver ik weet nooit een duidelijke afsrpaak gemaakt.
Vandaag was het wel duidelijk ,de nieuwe huurder, ik en gohya waren er dus dit was een zeer duidelijk afspraak.
Gohya zou je mij in een pb kunnen neerzeten waarneer jij eventueel deze week langs kon komen.
Dan kunnen wij er ook zijn om me kaar te helpen, en niet de stront in te duwe.
Want dit heeft niet gewerkt tot vandaag toen was iedereen aanwezig.
Maar door het weer zijn er geen afspraken gemaakt kunnen worden.
Anders kunnen ik en de nieuwe huurder of anders kom je bij ons thuis langs om afspraken te maken dan kunnen we alles netjes afhandelen zoals het hoort.
En bokt kan nu wel weer zegen van ja maar gohya heeft zat gedaan maar dat hebben we vaak zat gehoord .
En kunnen we het nu op een nete manier oplossen zonder dat we geen fatsoenlijk comunicatie ooit hebben gehad over de omheining..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:12

Vraag me af of sommige niet willen lezen?? Want er is meerdere malen aangegeven dat je schrijfstijl aangepast moet worden aan de regels van bokt.