Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wiifke schreef:Welke acties heeft haar moeder tot nu toe ondergaan, om jou hiervan te verlossen?
Balou_k schreef:Verder heeft moeder al veel, heel veel doorstaan met Truus, ik mag het niet zeggen maar als het mijn kind was geweest had ik het naar een opvanghuis gebracht. Niks meer dan liegen, bedriegen, drugs gebruiken,onveilige seks hebben, dagen en nachten niet thuis komen, niet opnemen als moeder dan belt etc.
Stalhouder heb ik wel verteld over de situatie, en dat ik niet aansprakelikk wil worden gesteld voor het pensioengeld.
Meer niet.. zit op telefoon reageert niet fijn.
Balou_k schreef:Ik vraag me nu toch wel af wat ik moet gaan doen, heb het al met meerdere vrienden, stalgenoten en familieleden besproken maar blijf hiermee in de knoop zitten.
28-07-2012 heb ik een ontzettend leuk veulen gekocht, ben onwijs gek met hem en hij gaat echt niet weg!
dezelfde dag heeft een vriendin van mij het half broertje ook gekocht. Ze stonden samen op een weitje tot dat wij naar een grotere plek konden.
Die vriendin zou de mest opruimen omdat haar loon pas later zou komen en ik zou een paar weken het voer betalen.
Ook zou zij in de ochtend water en hooi geven en ik zou het in de middag en avond doen.
Ik heb dus twee zakken voer gekocht Subli opfokbrok en Pavo Podo Start, twee keer een wormenkuur, een paar baaltjes hooi, vitaminepasta, lijnzaad olie en de hoefsmid laten komen. Hier kwam uit dat ze beide rotstraal hebben en ik heb dus ook Happy Sol? (klinkt als) gekocht voor beide veulens.
Vaak als ik in de middag kwam hadden ze nog geen water en/of hooi gehad terwijl zij er toen naast woonde, dit maakte mij redelijk gefrustreerd maar schoof het af op onervaren. Haar moeder heeft zelfs vaker water en hooi gegeven als zij zelf.
Sinds vorige week zijn de veulens verhuisd en staan nu op een pensionstal met twee volwassen paarden en een jolige 5 jarige. Het gaat steeds beter in de groep.
Ik doe in de avond de weide, voer ze en behandel hun voeten.
De vriendin komt af en toe kijken maar doet eigenlijk niks met haar paard, de stalling heeft ze niet betaald en het veulen krijgt nog steeds voer van mij.. Ik ben ondertussen grofweg erg boos. Het enige wat zij heeft betaald is de aanschaf en natuurlijk de enting en chip. Ze kijkt er niet naar om en draagt totaal geen zorg.
Het veulen stond na een week alweer te koop en vorige week wou ze het zelfs gratis weg geven omdat ze er gewoon weg van af wilt. Mijn vriendin krijgt nog zo'n €110 van haar, dit bedrag had ze geleend, een andere vriendin krijgt ook nog wat geld omdat deze een bh voor had geschoten. Mij heeft ze ondertussen het geld van de hoefsmid betaald en ik heb de meeste spullen die ze van mij had terug gekregen.
Mijn vriendin weigert ze echter te betalen, zelfs als Pablo het veulen verkocht zou zijn mijn vriendin heeft dus aangifte tegen haar gedaan.
Iemand van stal wou Pablo kopen, maar deze vriendin had een aantal leugens over het dier gezegd zoals dat deze 1,65 zou worden echter word deze maar tussen de 1,45 en de 1,55. De rotstraal heeft ze eerlijk verteld maar de losse knietjes daar is geen woord over gesproken. Ik wil niet dat het dier straks in de handel terecht komt..
Ik blijf het veulen voeren en ik blijf de voetjes behandelen, omdat ik het dier de zorg niet kan ontnemen, maar tegelijkertijd ben ik zo bang dat ik me aan het dier ga hechten en hij zometeen weg is, en maak ik mij boos om het feit dat iedereen op stal er zo blij mee is en er voor zorgt terwijl zij af en toe komt kijken.
Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik heb alles met mijn pinpas betaald en heb dus degelijk bewijs dat ik alles voor het dier betaald heb, ik ben echter op de hoogte dat je dit een half jaar moet doen tot dat je jezelf de eigenaar mag noemen. Dit hoeft van mij niet, ik wil dat het dier naar een goed huis gaat en wel zo snel mogelijk.