Help, manege verplaatst pony van buiten naar binnenstal!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilovedaphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:27

Ik zou je pony gewoon weer lekker buiten neerzetten, wel heel erg apart dat hij je pony zonder te overleggen in een binnenstal zet!

Anouk1605

Re: Help, manege verplaatst pony van buiten naar binnenstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:03

Ik vind het niet echt normaal dat de staleigenaar jouw pony zomaar verplaatst, en dan ook nog een ander paard in jouw stal zet. Ik zou zelf ervoor kiezen om hem dan meteen weg te halen en naar een andere stalling te verplaatsen. Want ik persoonlijk zou er niet vrolijk van worden als men zich niet aan de gemaakte afspraken houdt.
Wat betreft het hoesten, ik zou je pony inderdaad proberen op een stal te zetten waar hij in iedergeval een buitenbox kan krijgen. Zodat hij in iedergeval genoeg frisse lucht binnen krijgt.
Over de weidegang kan ik helaas niet veel zeggen. Ik schrik wel een beetje, als ik zo de situatie van ZH hoor. En realiseer me dat wij het enorm luxe hebben in Limburg :). Ik hoop voor jou en je pony dat er in de toekomst een mogelijkheid komt voor een stalling met weidegang. Maar die reacties (heb het hele topic gelezen) die ik voorbij zie komen over " ja dan moet je maar verhuizen" enz. Vind ik een beetje ver gezocht. Jij doet je best voor je pony, maar jij kunt niet zomaar verhuizen ervoor. Ik zag dat je 19 bent, ik neem dus aan dat je nog bij je ouders woont? Dan heb je helaas niet veel te zeggen over je woonplaats. En dan zul je het beste ervan moeten maken.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 15:27

Bedankt voor je reactie, ben het volkomen met je eens :j !

Idd die mensen die zeggen 'verhuis dan' zijn niet realistisch ;) we 2 bouwbedrijven hier in het Westland tevens mijn werk, mijn vrienden, mijn school, mijn familie.. Sorry dan ben ik maar egoistisch en heeft hij minder weidegang dan andere paarden (zoals bijv. bij jou Zuid Limburg).

Hij staat trouwens nu al een maand bij mij op de wei, heerlijk dat zeker.. Beetje jammer dat hij gelijk mok heeft gekregen en helemaal onder de wonden zit.. Maar dat nemen we maar voor lief :P !

Helaas kan ik niet zomaar van stal veranderen maar dat heeft met andere dingen te maken!

Ik ben benieuwd als ik terug kom of 'zijn' stalletje vrij is!

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:39

Misschien heb ik er overheengelezen? Maar is het geen optie om hem zowieso bij jou thuis te houden dan? Wil je zo graag in een bak rijden -> misschien is er een regeling te treffen met de staleigenaar dat je gebruik mag maken van hun bak tegen vergoeding. Of je nu, met je paard heen en weer verhuist om hem even een paar uurtjes weidegang te geven, of dat je met hem naar de bak rijdt om daar te kunnen rijden? Ik denk maar heel even mee hoor :). Het schoot mij ineens te binnen. Zo heb JIJ de controle over in welke stal (ik dacht te hebben gelezen dat jullie thuis ook een stalletje hebben voor je andere pony?!) hij staat, hoeveel weidegang hij krijgt enz.
Het is jammer dat je niet zomaar kunt verhuizen van stal, maar misschien is mijn bovengenoemde optie wel een proberen waard? Natuurlijk mits de staleigenaar daar in mee wil werken. Ik hoop in iedergeval voor jou dat je een goede oplossing vind voor de stal zelf. Ik zou er echt niet vrolijk van worden, en zou in iedergeval duidelijk zijn dat ik niet wil dat mijn paard zomaar wordt verplaatst en dat er dan ook nog een ander paard in komt te staan.
Succes!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 15:45

Heel lief van je, maar het is een dorp verder op dus ongeveer 10/15 min met de auto haha, de manege die het dichtst bij mijn huis zit, 'verhuurt' de bak niet. Helaas is die manege helemaal 3x niks dus zet ik hem daar niet neer :) !

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:18

ik zou er voor zorgen dat hij weer buiten staat en als het koud snachts is misschien met een dun dekentje en zorg voor een omgeving die niet stoffig is, of een allergische reactie eventueel