Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:55

pmarena schreef:
En wie kan er goed foto's bewerken, als in bvb. een storend stukje rommelig draad op de voorgrond wegwerken zodat de paarden er achter mooier zichtbaar worden? :)

No problem, zo gepiept. Maar als ik op grafisch gebied meer moet regelen + eventueel albums maken en hosten (albums en verzamelplekken kan ik hosten vanuit mijn eigen website) dan slipt mijn dag wel erg snel dicht, en ik heb ook nog andere dingen te doen dan alleen vrijwilligerswerk :) Niet negatief bedoeld maar ik neem aan dat we hier allemaal tot op zekere hoogte last van hebben.

Als een ander het uiteindelijke ontwerp van de website kan realiseren zoals de puntjes op de i zetten, omzetten naar html, desnoods het hele ontwerp omgooien, ( I dont mind +:)+ pak hem beet, hussel hem eens in het rond, stop hem in een blender, speel ermee, maak er wat moois van!) dan kan ik me eventueel ook focussen op foto's bewerken, want als er op elke pagina een foto komt zal dat ook aardig wat werk zijn.

Zou het niet erg vinden als iemand op grafisch gebied een handje kan helpen, mijn schouders beginnen wat zwaar te voelen :o

pmarena

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 12:57

Ja de tijd is echt een probleem inderdaad, ik had al te veel op mijn lijstje staan om te kunnen behappen dus heb hier ook eigenlijk absoluut geen tijd voor :=

Maargoed, we schuiven wel weer wat, ik vind dit wel iets belangrijks en als we allemaal iets doen dan moet het goed komen :)

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een "geraamte" voor de website. Ofwel een tijdelijke website waarop we het bouwen aan de echte website kunnen coördineren, alles een beetje overzichtelijk bij kunnen houden.

Ik ben dus al wat pagina's aan het aanmaken om het geraamte van de site wat duidelijker te krijgen en wat duidelijker zicht te krijgen op wat-waar nu precies nog moet worden ingevuld :)

Zo kunnen mensen die willen helpen, kijken op dit geraamte en zien wat er nog moet gebeuren, en daar gericht hun bijdrage in leveren zodat we alle pagina's in kunnen vullen en alles dan makkelijker in de echte website in te voeren is, als we daar een "smoel" voor hebben. Die smoel ofwel Layout of hoe noem je dat nou eens handig?

Die zouden we echt eerst moeten hebben, wie kan daar behalve Telpeva ook eens zijn licht over laten schijnen en wat duiten in het zakje doen om tot iets goeds te komen?

Creatieve hulp gevraagd :j

(website-in-aanbouw voor collectie van gegevens voor de echte website staat op een webklik: http://zorggoed.webklik.nl/page/homepage )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:12

Mijn mannetje is vrij handig in lay outs van sites ed. Alleen zit hij ook tot zijn oren in het werk op dit moment. Ik zal hem wel vragen. Websites opzetten en foto s plaatsen en bewerken ben ik een niks in helaas. Ik ga rustig op zoek naar goede onderbouwde info en zo. Zal niet vandaag of morgen zijn maar zo snel als het me lukt en lijf meewerkt.

Edit ik heb snel even gekeken maar kan het niet lezen, de lettertjes zijn te klein en onderscheid letters achtergrond ne iets te donker. :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 14:18

Super bedankt voor het proberen alvast :j

Ik heb nu een redelijke basis staan op http://zorggoed.webklik.nl/page/homepage , als mensen die willen helpen daar op willen kijken om door de pagina's te bladeren om te zien welke info er nog verzameld moet worden? Dan kan iedereen een stukje van de website voor zijn rekening nemen en als we die info zo allemaal verzameld en op een rijtje hebben staan, kan alles nog een keer nagekeken en indien nodig glad getrokken worden voordat het op de echte website gepubliceerd wordt :)

Wanneer mensen suggesties voor aanpassingen, zelf geschreven artikelen, links of op de pagina's passende foto's naar mij toe sturen, dan plaats ik deze er bij zodat iedereen kan zien hoe ver elke pagina al is, en mij kan mailen om iets toe te voegen dat het geheel nog iets beter maakt :)

Even allemaal de schouders er onder, pak allemaal iets vast en mail je inbreng aan me, en dan hebben we al snel een schat aan goede informatie verzameld :j

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:41

Grr, ik heb enorm moeite om info onder 'kopjes' te plaatsen. Want voor mij hangt alles zo aan elkaar samen!

Een paard hoort niet alleen, blijven ze fris van in het koppie -> meer bewegen -> minder eten maar wel heel de dag door.

Terwijl ze daar (wei/paddock/of waar ook) staan, zijn ze aan het rondlopen en opzoek naar eten.
Of dit nu gras is, wat er 2 meter verder altijd beter uitziet.
Of dat dit het het lopen naar het andere hooinet is. Andere hooinet ziet er altijd lekkerder uit! Paarden lijken altijd een doordraai systeem te hebben, de een sluit aan, de ander loopt weg = altijd voldoende eetplekken voor paarden (ook meneer 'onderaan' wilt graag eten!)
En ondertussen spelen ze ook nog samen = beweging.

Je leest het al, ik vind het lastig! :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:15

Leuke vormgeving met de knoppen zo bovenaan Pmarena, was dat het idee dat je in eerste instantie had? ik vind het er best bij passen, en wellicht is het ook mogelijk om de oranje - groen kleuren daarin te verwerken en een scrollbar, dan heb je ipv een piramide een horizontale scrollbar van goed, beter best. Zal kijken of ik dat een beetje kan schetsen, want volgens mij klinkt mijn tekst zo wel erg rommelig :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:56

Even een compleet ander idee voor menu, met daarin de voorbeeld pagina van Pmarena verwerkt (niet alle knoppen staan er op aangezien het de bedoeling is dat men gaat scrollen)

Voor de duidelijkheid, het plaatje gaat van links naar rechts: donkere kleuren grouwere kleuren maar niet somber, naar lichtere felle kleuren. Heb hierbij even een compleet andere techniek toegepast om mijn idee uit te beelden, omdat het met deze vlakke tekening met kleuren iets sneller uit te beelden was dan met foto die ik anders eerst had moeten bewerken.

[Pennymodus aan]
Ook was het een goede smoes om weer eens een paard te tekenen, had ik al lang niet gedaan hahaha
[Pennymodus uit/]

http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... naweb3.jpg

Geen kwalitatief hoogstandje maar even snel in een halfuurtje in elkaar gezet voor wat beeldvorming, en ook om eens een andere stijl aan te kaarten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:48

Ik neem aan dat die kopjes op de pagina van Pmarena waren om onze info te rubriceren.
Als je op de website deze onderwerpen wilt bespreken kun je ze beter samenvatten en rubriceren zodat alle FAQ + veelgestelde vragen onder 1 tab vallen.

En ook andere onderwerpen samenvatten zodat je de verschillende onderdelen van paardenwelzijn overhoud met nog wat extra tabs zoals links, FAQ, e.d.

De verschillende manieren van paardenhouden (loopstal, open stal, paddock paradise hit actief, combinatie stalling/weidegang of paddock en 24/7 weidegang met of zonder schuilstal), vind je dan weer onder het hoofd tabblad.

Net als dat je bij FAQ de vraag verveling hebt en dat je dan weer door kunt klikken op de verschillende tips voro meer info over die toepassing van die tips of voorbeelden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:07

Zoals ik al aangaf, ik ben maar ontwerper, jullie zijn degenen met de kennis +:)+ ik ben niet actief in de paarden wereld, en een goed aantal termen waarover jullie het hebben die zeggen mij ook niet zo veel... dus ik probeer simpelweg te werken met de informatie en tekst die reeds aangeleverd is, zonder dat ik weet wat het allemaal precies betekend. Ik ga er vanuit dat jullie precies weten welk onderwerp waar bij hoort, en wat wel of niet belangrijke artikelen zijn. Zodra alle informatie binnen is, kan alles netjes gebundeld worden +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 05:28

Telpeva schreef:
Leuke vormgeving met de knoppen zo bovenaan Pmarena, was dat het idee dat je in eerste instantie had? ik vind het er best bij passen, en wellicht is het ook mogelijk om de oranje - groen kleuren daarin te verwerken en een scrollbar, dan heb je ipv een piramide een horizontale scrollbar van goed, beter best. Zal kijken of ik dat een beetje kan schetsen, want volgens mij klinkt mijn tekst zo wel erg rommelig :')

Nee hoor, dit was gewoon de minst stomme "skin" die er tussen zat, site is echt puur voor het overzichtelijk opslaan van tekst, het uitwerken van de verschillende pagina's qua tekst en links, en wat er nog moet gebeuren :)

Maar met de hele "smoel" van hoe de echte website moet worden heeft het niks te maken.

De software zet automatisch elke pagina in het menu bovenaan, en voor deze verzamel-site wil ik dat ook wel zodat iedereen kan zien welke pagina's er zijn en nog ingevuld moeten worden, maar op de echte site wil ik zo min mogelijk knopjes om het heel laagdrempelig te houden :j

Zoals op deze verzamel-website vind ik het maar een rommeltje met dat menu bovenaan met veels te veel knopjes :P

Bijna al die pagina's zijn voor doorklik-informatie :j

Wat ik in de echte site in het menu wil is denk ik alleen:

- de piramide van verbetering van huisvesting
- voorwoord
- FAQ
- met dank aan

En misschien vergeet ik nu nog wat :)

:)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:09

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 12:19

Ik vind het paardje wel heel geinig getekend overigens :D Serieus een leuk beestje Telpeva +:)+

Alleen die overkill aan knoppen is dus wat ik nu juist NIET wil, als die argeloze bezoeker die we proberen te bereiken, direct tegen zo'n vesting van knoppen en info aan loopt is de kans groot dat ze afhaken voordat ze de basis van de website hebben gezien := Daarom heb ik deze verzameling van losse pagina's waar nog aan gewerkt moet worden, even op een aparte website gezet, puur voor het opslaan en categoriseren van de teksten enzo, zodat iedereen kan kijken welke stukken tekst en verzamelingen van links we nog nodig hebben :)

Ik vervuil daar liever niet de uiteindelijke website mee omdat ik hier in het topic liever geen tijdelijke links van het "echte" domein wil plaatsen omdat dat soort zaken nog jarenlang op Bokt weergegeven wordt en dan niet meer bestaat, of men kijkt er nu al op, het is nog een prutszooitje en denkt meteen aan die website als prutszooitje....dat vind ik zonde. Het moet wel GOED de lucht in gaan :)

Al die "meer-info-pagina's" die op de tijdelijke website nu even allemaal in het menu staan weergegeven kan de bezoeker van de echte website wat mij betreft alleen maar bereiken via links uit die basis-pagina's:

Binnenkomen op die op 1 of andere manier heel simpel maar mooi gestyleerd weer te geven piramide met de laagjes (puur tekst voorbeeldje: http://zorggoed.webklik.nl/page/huisvesting-piramide waar men op binnenkomt, dan knoppen naar de Veelgestelde Vragen (puur tekst voorbeeldje: http://zorggoed.webklik.nl/page/veelgestelde-vragen) , en het voorwoord (puur tekst voorbeeldje: http://zorggoed.webklik.nl/page/voorwoord ) , de "met dank aan" en dan wellicht het lijstje: waar je let jeop bij het kiezen van je stalling: (puur tekst voorbeeld: http://zorggoed.webklik.nl/page/opletten-stalling ).

Al de meer gedetailleerde / gerichte info van soorten stallen, afrastering, slowfeeders enzo, kan men allemaal inzien via de links in die 5 basis-pagina's.

Wellicht dat we die dan in 5 knoppen kunnen zetten...?

Onderaan het "met dank aan" , daar boven het voorwoord, als derde de veelgestelde vragen, als 4e de "waar op letten bij het zoeken van een stalling" en bovenaan die pagina waar die mooi gestyleerde piramide met welzijns-stapjes moet komen?

Is dat een idee? :)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:43

Ik zit op m'n werk, dus kan niet zo heel veel tijd in freubelen stoppen, maar ik heb een klein opzetje gemaakt.
Misschien is het wat en misschien niet, maar ach we moeten ergens beginnen http://www.everyoneweb.com/vanpaardenhouden/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 13:15

Bedankt voor je bijdrage :j

De reclame is geen probleem hoor, op de "echte" website zal dit niet gebeuren daar ik gewoon een domein en alles gekocht heb, dus geen gedoe met reclames, dat zou ook wel erg kneuterig worden en dat is absoluut niet de bedoeling, het moet er echt gelikt uit gaan zien :j

Ik zou heel graag een website met wat meer karakter willen :o

Niet dat standaard 15-in-een-dozijn gedoe met die blokjes....dat is zo ontzèttend saai :=

Blokje met een plaatje bovenaan, blokje met knoppen links, blokje met tekst in het midden... dat is wat iedereen doet (eventueel in een andere volgorde :P ) en niet echt bepaalt prikkelend om eens verder te kijken.

Dat vond ik nu juist zo gaaf aan dat opzetje van Telpeva helemaal in het begin, zoiets wil ik graag :j

Dat is tenminste een beetje apart, een leuke eigen stijl, en dat prikkelt om eens verder te kijken.
Lekker anders dan anders, dat wekt interesse en is veel uitnodigender doordat het lekker verfrissend is in plaats van die blokjes :j

Alleen ik kan zelf ook niks anders maken dan die blokjes van menu, knoppen en tekst, en de meeste mensen niet denk ik, dat is het euvel :o

Ik heb de te maken huisvesting-verbeterings-piramide overigens nog iets aangepast: een versie voor stalpaarden en 1 voor weidepaarden, wederom gewoon een grof opzetje, en geen idee hoe dit leuk verwerkt kan worden in een "Dick Bruna" :P piramide :)

Zie: http://zorggoed.webklik.nl/page/huisvesting-piramide

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:36

manex schreef:
Ik zit op m'n werk, dus kan niet zo heel veel tijd in freubelen stoppen, maar ik heb een klein opzetje gemaakt.
Misschien is het wat en misschien niet, maar ach we moeten ergens beginnen http://www.everyoneweb.com/vanpaardenhouden/

Firewall hier op het werk blokkeert everyoneweb.com :P
Explanation:
The page you are trying to browse to is categorized as "Phishing"

If you believe you are getting this message by mistake, try contacting your administrator or Helpdesk.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:48

Oei, dan zijn wij dus minder goed beveiligd. Ik zat dat net in m'n middagpauze te knutselen.

@pmarena, als het goed is is die hele layout nog aan te passen hoor. Als ik tijd heb dit weekend (lees; als het veel regent) dan wil ik daar nog wel verder induiken. En je hebt gelijk hoor, die andere opzet is veel mooier, alleen is dat met een gratis testsite vaak niet te realiseren.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:02

Ik ga zo alles bijlezen.
Wat ik Pmarena via PB heb laten weten, is dat ik qua beeld/fotobewerking en illustraties mogelijk kan helpen. Ik probeer het topic bij te houden, maar anders ontvang ik graag een PB met een verzoek om iets te doen. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:40

manex schreef:
En je hebt gelijk hoor, die andere opzet is veel mooier, alleen is dat met een gratis testsite vaak niet te realiseren.

Zulke zorgen hoeven we ons gelukkig niet te maken :D Pmarena heeft al een eigen draaiende website, én domeinnaam, het maken van een gratis website is dus gelukkig niet nodig, dat is zo ver ik begrijp allemaal al geregeld :) Dat het maken van een geheel eigen ontwerp, en om dat ontwerp geheel om te zetten in een werkende html pagina, lastig is, is zeker weten een feit. Máár (ja daar komt hij, de 'maar' :D) in dit topic hebben zich inmiddels ook mensen verzameld, die dit zelf kunnen. Het is dus zeer zeker mogelijk om een geheel eigen ontwerp te maken voor op de website :j
Ik heb trouwens ook nog naar je opzetje gekeken, dat met de knoppen ziet er best handig uit vind ik!

Pmarena, ik begrijp dus dat het eerste ontwerp je het meeste aanspreekt? mag ik vragen wat je het meest aanspreekt, dan kan ik daar eventueel nog wat verder op door verzinnen :)

Naborah! leuk dat je hier ook zit :):) mag ik vragen wat je zoal precies kan, en/of wat je leuk lijkt om te doen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:07

Ja, dat eerste ontwerp vind ik zo leuk omdat het echt verfrissend is, wat dynamischer, een "eigen smoel" , niet die standaard kadertjes en menuutjes zeg maar :)

Dit wekt echt interesse, ook qua kleurtjes, ik voel me geprikkeld om op de knoppen te klikken ook al is de tekst op de knoppen niet echt prikkelend in het voorbeeld, maar de knoppen zelf wel :j

Omdat het er "anders" uitziet dan zo'n standaard website-opmaak, en dan ook op een positieve manier anders (professioneel / gelikt er uit ziend) word je benieuwd naar de rest :)

Bij mijn opslag-website heb ik eerder een *gaap* reactie, vanwege al die knoppen heb ik al niet eens zin meer om rond te kijken :n

Bij jouw ontwerpje moet je dan ineens wel alert zijn omdat het niet zo voor de hand ligt denk je: hee wat is dit nou...? :)
Omdat je niet meteen doodgegooid wordt met een standaard opmaak, lap tekst en een menu vol saaie knoppen :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:55

Ik denk dat beide ontwerpen van Telpeva erg goed te combineren zijn.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:55

Dus die mooie banner met die menu's (maar minder, veel minder, menu's) en dan daaronder (statisch) die grote trapsgewijze knoppen. En die knoppen dan in slanke vorm op de 'gevulde' pagina's terug laten komen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 00:07

De banner afbeelding was overigens gewoon voor het idee he, oke ik heb me even speels uitgeleefd (hij was vooral leuk om te maken :D ) met tekenen, maar het kan bij wijze van spreken net zo goed ook een chique plaatje worden, met strakke vormgeving en mooie achtergrond foto's :)

Als ik morgen tijd vind zal ik alvast beginnen met aanleveren van de bestanden uit het 1e ontwerp, als er vraag is naar bestanden uit de andere ontwerpen kan ik die altijd nog erbij stoppen :) ik vind alles goed, kijken jullie maar wat jullie het mooiste vinden en wat er het beste bij de website zou passen :j

Verder heb ik nog wat na zitten denken, en kwam op de volgende idee:
Een interactief (flash?) spelletje.
Bijvoorbeeld iets van een kleine quiz over voeding, 'wat eet uw paard het liefst? doe de test!' met daarin wat makkelijke vragen met telkens 2 antwoorden, een goed en een fout antwoord. Zodra alle antwoorden beantwoord zijn, kan er dan aan het eind een resultaat pagina komen, waarin uitgelegd staan WAAROM antwoord A beter was dan antwoord B, and so on. Bezoeker wordt getriggered om een betere score te krijgen, en leest ook wat er fout was, 2 vliegen in 1 klap. Ik noem als voorbeeld het onderwerp voeding, maar het kan bijvoorbeeld ook gaan over verzorging, het gebruik van dekens, EHBO, of wat anders)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 08:47

Ik loop nog steeds niet echt warm voor een banner, hoe leuk die ook is :P
(vanwege die gruwelijk saaie hokkerige dooddoener van bannertje-menuutje-tekstvakje, brrrr)

Dat eerste ontwerp daar zitten tenminste vormen in, niet van die vierkanten tegen elkaar geplakt :P
Wil je dat mensen hun standaard denkwijze loslaten dan is het (vind ik) al een goed begin om ze zelf ook niet standaard te verwelkomen, daar gaat de geest alvast wat van open :+

Al is het om te beginnen maar iets dat tenminste de SUGGESTIE geeft dat het niet zo hokkerig in elkaar geschoven is, zoals een banner met wat meer rondingen die dus niet alleen er bovenop geplakt is en als een rechthoek bovenin beeld staat, maar die wat meer karakter en uitstraling heeft doordat hij bvb. aan de zijkant ook doorloopt (of door lijkt te lopen ;) ) en bovenin in een curve loopt ofzo.

Zie bijvoorbeeld de Barefoot-website in mijn onderschrift, die heeft ook gewoon dat hokkerige, dat moet eigenlijk ook wel bij zo'n soort winkel-site, om hem overzichtelijk te houden met die 3 miljoen knoppen :P

Maar als je dan kijkt naar die "banner" bovenin, dan is dat niet zo'n enorm fantasie-loze rechthoek die er bovenop gestapeld is, maar het ziet er wat dynamischer uit door die curve er in :)

Als je zo iets maakt, en dan een leuk plaatje er in inderdaad, dan kijkt dat al veel verfrissender dan zo'n standaard rechthoek :)

Wellicht is de banner dan ook nog wel in zo'n aparte vorm door te trekken naar beneden toe, met de 5 menuknoppen er op een leuke manier in verwerkt?

Dan kun je het qua bouwen wat simpeler houden (dan het nog steeds leukste, eerste voorstel +:)+ ) denk ik, maar ziet het er toch nog wel wat verfrissend uit ?

Spel is wel een leuk idee voor een later stadium als we de basis hebben staan, maar misschien wel wat lastig omdat veel zaken niet echt in goed of fout geplaatst kunnen worden zonder mensen direct voor het hoofd te stoten of weg te jagen, denk ik :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:35

pmarena schreef:
Spel is wel een leuk idee voor een later stadium als we de basis hebben staan, maar misschien wel wat lastig omdat veel zaken niet echt in goed of fout geplaatst kunnen worden zonder mensen direct voor het hoofd te stoten of weg te jagen, denk ik :)

Leuke ideeën, zal eens kijken of ik daar wat mee kan. Het hoofd vlak, zoals uit ontwerp 1 waar alle tekst in staat, is momenteel een afgeronde rechthoek, maar daar is ook eventueel ruimte voor wat speling, als ik er tijd voor vind zal ik daar ook nog wel wat mee rommelen :j

Voor zo'n quiz zat ik wel te denken aan vragen met antwoorden waarop niemand het oneens kan zijn, zoals 'wat is de grootste dikmaker? keuze A: een wortel, of keuze B: een handje bix' of 'Waar laat je tijdens het longeren het uiteinde van het longeertouw?' A: een paar keer om je hand wikkelen, zo heb je het stevig beet of B: Nooit om je hand wikkelen, want dat is gevaarlijk' and so on.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 12:13

Ja op die fiets zou het wel werken inderdaad :j

Maar qua huisvesting, waar de website in eerste instantie toch voor bedoeld is, lijkt het me wat lastig..

Maar is wel iets leuks om in een later stadium eens te verkennen inderdaad +:)+

Ik denk dat het voor nu beter is als we eerst eens de basis neerzetten, dus "het gezicht" en de opmaak, en van daaruit dan verder kijken.

Anders zitten we straks al bij stap 10, 11 en 12 terwijl de eerste stap nog niet eens gemaakt is :P