Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:56

Voor mij geen slippers aan bij de paarden, hooguit de heen en terugweg van/naar stal, maar zodra ik op stal kom, trek ik mn schoenen aan.

En voor de slimpies onder ons die wel slippers aanhebben en waarbij het misgaat: eigen schuld, dikke bult ;)

susannevdv

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:58

Helemaal waar en je leert er wel van, niemand gaat bij ons op stal nog op slippers de paarden doen

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:59

Heel af en toe, laatst was t toevallig, kwam van school ging even met iemand mee naar pony (ongepland)
en toen had ik dus slippers aan :+
Nouja pony was een shet en is dus op mn voet gaan staan :')
Had er gelukkig geen last van omdat ze er niet op leunde.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:03

Ik doe ook nooit slippers aan als ik weet dat ik naar de paarden ga.
Als het ongepland is en ik heb toevallig toch slippers aan zal ik wel héél voorzichtig zijn,
want met laarzen aan doet het al zeer genoeg :+

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:04

Ik doe het vaak :)

Ik ben dan net veel voorzichtiger en mijn paard is er dan nog nooit gaan opstaan. Maar als ik mijn gesloten schoenen aantrek zo vaak :P

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:06

ik heb ook echt heel soms teen slippers aan maar ik ben wel ontzettend bang dat ze op mijn tenen gaan staan xD maar soms gaat het niet anders en dan moet het wel maar ik doe het niet graag :P

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:10

zhippo schreef:
ik heb ook echt heel soms teen slippers aan maar ik ben wel ontzettend bang dat ze op mijn tenen gaan staan xD maar soms gaat het niet anders en dan moet het wel maar ik doe het niet graag :P

Hoezo moet het wel? Gewoon zorgen voor een paar stevige (stal)schoenen op stal, dan kun je die altijd aantrekken zodra je daar komt.
Zo doe ik het in elk geval :j

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:23

bij ons op de manege mag het geen eens! slippers is of naar de kantine of naar huis! in ieder geval niet bij de paarden in de buurt! :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:25

JenW schreef:
bij ons op de manege mag het geen eens! slippers is of naar de kantine of naar huis! in ieder geval niet bij de paarden in de buurt! :j

Dat vind ik wel heel logisch, weet nog dat ik het als klein meisje van 10 een keer durfde te flikken om met slippertjes de stal in te stappen... :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:43

Anne_mieke88 schreef:
Ja ik ga op slippers mijn paard uit de wei halen, poetsen, knuffelen etc etc.
eng hé? ja ik ben een echte waaghals :D

_/-\o_ _O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 00:45

lrtj_ schreef:
Anne_mieke88 schreef:
Ja ik ga op slippers mijn paard uit de wei halen, poetsen, knuffelen etc etc.
eng hé? ja ik ben een echte waaghals :D

_/-\o_ _O-

Jeeetje, wat een lef :oo

( :') )

Lindt2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 01:27

Ik loop ook wel eens met teenslippers bij de paarden. De paarden staan aan huis, dus als het zomers weer is, en ik al buiten ben in de tuin, dan loop ik ook vaak even langs de paarden om ze een aai te geven. Overigens ook wel eens op blote voeten... Ik ga daarvoor niet speciaal naar binnen om ander schoeisel aan te trekken. Als ik echt de paarden ga verzorgen doe ik wel altijd dichte schoenen aan... ik heb al mijn tenen nog :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 02:13

als het zo warm is als een paar dagen geleden doe ik ze zó aan naar de paarden hoor! paardjelief is gelukkig best voorzichtig en ik pas ook heel erg op, ik ga niet uitgebreid VD'en ofzo hoor, maar even van de wei/op de wei halen/zetten vind ik geen probleem, en daarna lekker met korte broek en blote voeten boscrossen :+ heeeeerlijk! :D

edit:typo

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:37

ik niet, nee. draai nu lang genoeg mee in de paardenwereld om te weten dat een ongeluk in een klein hoekje zit, heb al gebroken tenen gezien, ontvelde tenen en een keer een teen waar de nagel compleet afgerukt was (PIJN!!!). een keer een bijna eraf getrokken duim, etc. etc.

mijn paardjes zijn alledrie hartstikke lief en staan nooit op mijn voeten. wel zijn ze lekker actief en alert (veel paard, zal ik maar zeggen), eisen ze wel mijn aandacht op. dus heb ik op stal altijd schoenen aan, zelfs als ik met de paarden aan de hand ga zwemmen. zeker in het water ben je snel uit balans en je ziet de voeten (je eigen dus ook) niet meer. dan vind ik het wel fijn als ik dan goede schoenen aan heb.

natuurlijk kan het best voor een keertje, als je even kort langsgaat om te voeren, noem het maar. of idd als je de paarden bij huis hebt staan en even waterbakken checkt oid.. soms breekt nood wet, maar buiten dat vind ik het niet bijster verstandig om met open schoenen (of heel slappe schoenen, AllStars ofzo) met de paarden bezig te gaan. paarden hebben veel scherpere zintuigen dan mensen en onverwachte dingen kunnen altijd gebeuren. ze horen iets wat jij niet hoort, menen iets te zien bewegen... en je bent net niet snel genoeg in je reactie. auw...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:42

In Italië voerden we de paarden ook op slippers. Met dichte schoenen was het niet uit te houden, en je kon een stok meenemen voor als de paarden te opdringerig werden. Ze wisten ook donders goed dat ze uit de buurt moesten blijven als er werd gevoerd, eerder kregen ze niet :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:43

Ik heb altijd schoenen aan, zeker op stal. NOOIT slippers. Natuurlijk kan je paard op je teen gaan staan met schoenen maar zonder schoenen*slipper dus*is het vast nog veel pijnlijker.
Ik vind het gewoon heel dom om slippers aan te trekken op stal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:38

Sinds een paard 1 keer achterop mijn teva's is gaan staan (konden ze niet zo goed tegen) met het stappen aan de hand doe ik nooit meer slippers of sandalen aan naar stal. Ik heb heel veel geluk gehad dat mijn hakken heel zijn gebleven en alleen mijn sandaal de kliko in kon.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:39

Sando schreef:
Yep, Slippers. en in onze grote zandbak/ buitenbak laat ik de paarden ooit even eten of lekker rollen voordat ze de wei weer opgaan en dan loop ik op blote voeten. Krijg ik een beetje strand gevoel van.. hihi... Maar ik ben we wel bewust van eventuele gevaren hoor. Maar ik ben gewoon stront eigenwijs.

dit doe ik ook soms !
gewoon voor het strandgevoel ! :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:40

Ik trok regelmatig teenslippers aan bij de paarden :+ Ook met binnen/buiten zetten. Maar moest ik een ander paard buiten zetten dan mijn eigen paardje dan trok ik schoenen aan. De mijne was erg voorzichtig met mij op mijn teenslippers :+

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:43

Ik doe het niet, mijn paard is een keer op mijn voet gesprongen toen ik rijlaarzen aan had en toen is mijn teen open gebarsten, zal verder niet te veel details geven, maar het was geen pretje en mijn laarzen waren helemaal rood van binnen. -O- Nou geloof me, dan neem je geen risico's meer :') Ik heb nu altijd goede schoenen of laarzen bij de paarden staan, zodat ik wel op slippertjes heen kan en dan zo even wat anders aan kan doen :D

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:47

nou ja zorro, een hoop mensen hier hebben kennelijk eerst een opengebarsten teen nodig voor ze hun 'eigenwijsheid' laten varen.

dus kom maar op met die details en liefst ook foto's en video's! ;)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:51

ik maak me er schuldig aan O:) ...moet zeggen dat hij vaker op mijn tenen staat als ik schoenen aan heb dan met slippers...
het is niet erg slim maar ik voer meestal alleen of borstel wat ...want hij heeft dan meestal een vrije dag als ik op slippers aan kom

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:54

Net nog schuldig.
De paarden zagen buiten in de wei iets, dus ik op mijn slipper en loopgips naarbuiten omdat ik anders weer moet gaan zitten enzo (slipptertje gaat sneller aan). Kom ik in de wei aan, bleek het te gaan om een paar weikabouters!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:55

eh nee nooit, doe nog niet eens korte broek aan :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:58

Meestal wissel ik braaf mijn sandaaltjes als ik de paarden doe.
Ik loop als pinguin en heb grote voeten, te veel risico..

Overigens heb ik nu na 3 jaar eindelijk weer een nagel op mijn grote teen, wou ik zo houden.
(die is overigens bij herhaling gesneuveld met goed schoeisel!).

Vandaag nog stalgenoot op slippertjes paard uit de wei gaan halen, resultaat, pony op tenen....
Had nog mazzel, zaten er allemaal nog aan.